جاباما
۵۹۳۴۷۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ایده ای نو برای خروج حاجیان ایرانی از منا

مسئول نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه مکرمه گفت: امسال با اجرای ایده ای جدید برای خروج بخشی از زائرین از سرزمین منا،‌ خوشبختانه با ازدحام شدید در روز دوازدهم ذی الحجه برای خروج حجاج مواجه نشد.

خبرگزاری مهر: مسئول نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه مکرمه گفت: امسال با اجرای ایده ای جدید برای خروج بخشی از زائرین از سرزمین منا،‌ خوشبختانه با ازدحام شدید در روز دوازدهم ذی الحجه برای خروج حجاج مواجه نشد.

حمیدرضا محمدی با بیان اینکه عملیات نقل ترددی با خروج آخرین زائران ایرانی از سرزمین منا به اتمام رسید، اظهارکرد: همه ساله مدیران کاروان ها بخشی از معذورین را که با نظر مراجع تقلید می توانستند،‌ از منا خارج شوند را با تمهیداتی به مکه منتقل می کردند که البته با مشکلاتی در تامین اتوبوس برای انتقال مواجه بودند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مطابق تعلیمات نقل ترددی ما از سه 'رد' (رفت و برگشت) در روز دوازدهم مصادف با پایان ایام تشریق می توانستیم در مسیر منا به مکه مکرمه استفاده کنیم و ازدحام و ترافیک شدید بعضا کار انتقال را با مشکل مواجه می کرد،‌ پیشنهاد استفاده از یک 'رد' در بامداد روز دوازدهم ارائه شد.

مسئول نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه مکرمه تصریح کرد: این اقدام برای اولین بار در سیستم نقل ترددی به وسیله ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به اجرا درآمد که خوشبختانه مفید واقع شد و با سازماندهی فرایند انتقال معذورین به بهترین نحو ممکن از این امکان برای انتقال بخشی از زائران استفاده کردیم.

محمدی خاطرنشان کرد: اگرچه عملیات نقل ترددی خاص انتقال حجاج در مشاعر است و در واقع از زمان حرکت به سمت عرفات و منا،‌ این عملیات آغاز می شود اما تمام فرایند برنامه ریزی و سازماندهی ناشی از پیگیری و ساعت های طولانی هماهنگی با مسئولان سعودی است تا در نهایت بهترین خدمات به زائران بیت الله الحرام ارائه و آنها بتوانند در آرامش از فضای معنوی موسم حج و ایام تشریق استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه با اتمام عملیات نقل ترددی تمامی فعالیت های انجام شده جمع بندی و محاسن و معایب کار برای سال های بعد مورد ارزیابی قرار می گیرد،‌ گفت: با پایان این بخش فعالیت ها،‌ از فردا(دوشنبه) عملیات نقل بین شهری آغاز خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آدم میمونه چی بگه مگه حج کردن هم قابل تغییره که مراجع نطر بدن بابا حج فرمان الهی و طبق امر قرآن و بر اساس شریعت تشریح میشه هرروز که نمیتونن تغییرش بدن والله نوبره تمام مسلمانان روز دهم بحرکت در میان بطرف جمرات مگه میشه مال ما دوازده هم باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج