۵۹۳۵۱۴
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

علت افزایش ناگهانی قیمت طلا در روزهای اخیر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته بیش از همه تحت تاثیر شرایط جهانی بوده و برخلاف آنچه تصور می‌شود، این افزایش تحت تاثیر کاهش سود سپرده بانکی نبوده است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته بیش از همه تحت تاثیر شرایط جهانی بوده و برخلاف آنچه تصور می‌شود، این افزایش تحت تاثیر کاهش سود سپرده بانکی نبوده است.

محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: در هفته گذشته با توجه به تحولات حوزه اقتصاد جهانی از جمله کاهش ارزش دلار به دلیل طوفان هاروی قیمت طلا با افزایش مواجه شد و به این ترتیب شاهد نوعی شوک قیمتی در این بازار بودیم؛ به گونه‌ای که در مدت زمان یک هفته قیمت طلا ۳۴ دلار افزایش پیدا کرد که این رقم یک شوک برای بازار محسوب می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: همزمانی افزایش نرخ طلا با کاهش سود سپرده بانکی این تصور را ایجاد کرد که این افزایش ناشی از کاهش سود سپرده بانک‌هاست اما این گونه‌ نبوده و افزایش بهای ارز و طلا در بازارهای جهانی منجر به آن شده است که طی روزهای گذشته قیمت سکه ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر اینکه با وجود افزایش قیمت، ثبات کافی در بازار سکه و طلا وجود داشته و وضعیت بازار کاملا آرام است، گفت: با توجه به اینکه در بازار ما شرایط ویژه‌ای ایجاد نشده و میزان تقاضا تغییر چشمگیری نداشته به نظر می‌رسد نیازی به تغییر میزان عرضه سکه در بازار نیز وجود نداشته باشد و سیاست‌گذاری خاصی برای مواجه با این شرایط لازم نباشد.

کشتی آرای در پیش‌ بینی وضعیت آینده بازار طلا نیز اظهار کرد: روز گذشته بازارهای جهانی تعطیل بوده و مشخص نیست پس از این تعطیلات رویکرد بازارهای جهانی در خصوص تعیین نرخ طلا به چه طریق خواهد بود. اما به هر حال اگر این شرایط استمرار داشته باشد، روی قیمت طلا در ایران نیز تاثیرگذار خواهد بود؛ هر چند که در کل نمی‌توان این مسئله را پیش‌بینی کرد که در بازارهای جهانی قیمت طلا روندی افزایشی را دنبال خواهد کرد یا دچار کاهش می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قیمت طلا برای این بالا رفت که شما سود بانکی رو کم کردید.من خودم سپرده داشتم تو بانک.مردم که اغلب بازنشسته ویا قشر ضعیف بودن وبا هزار بدبختی ده بیست میلیون جمع کرده بودن تا با سودش گذران کنن.با تصمیم بی خردانه تون سرمایه ی ناچیزشونو رو از بانک تحویل گرفتن و رفتن سکه خریدن.چرا طلا فقطوقتی افزایش جهانی داره تو کشورما قیمتش بالا میره وموقع کاهش جهانی قیمتش پایین نمیاد. احمدی نژاد با دلار کاسبی کرد شما با خوردن پول سود مردم وبعد هم سکه.انشالله که قیامت نزدیکه.

    • بدون نام

      به خاطر برفه زمستونه.که مرکباتو خراب کرد قیمت مرکباتو بجای بالا بردن اورد پایین بخاطر گرمای تابستونه که گوسفندارو تلف کرد قیمتا رو برد بالا عذاب الاهی برشما باد

    • بدون نام

      بخدا قسم برملت فقط ظلم میکنید

    • بدون نام

      بیچاره ملت تماشاگر !!؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج