۵۹۳۶۲۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اشکانی: عملکرد کشتی آزاد را شکست نمی‌دانم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: کشتی برای پیشبرد کار و موفقیت نیاز به آرامش دارد.

خبرگزاری تسنیم: علی اشکانی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم به روند موفقیت‌های خود در کشتی ادامه داهیم نیاز به فضایی آرام داریم.

وی ادامه داد: تیم ملی کشتی فرنگی امسال با نفراتی جدید راهی رقابت‌های جهانی شد و با توجه به کم تجربه بودن بسیاری از کشتی گیران، نتیجه کسب شده راضی کننده بود.

اشکانی تصریح کرد: با توجه به اینکه قوانین کشتی فرنگی و همچنین نحوه تمرینات آن تغییر یافته و ما با تیمی از دل رقابت‌های انتخابی در مسابقات جهانی حضور یافتیم و قطعا اگر کم تجربگی برخی از نفرات نبود می توانستیم نتایج بهتری را کسب کنیم.

وی تاکید کرد: در برخی از مبارزات، فرنگی‌کاران به دلیل نگرفتن اخطار کم کاری، مجبور بودند اجرای فن کنند که بعضی از این اجرای فن‌ها به ضرر آنها تمام می‌شد که به عنوان مثال می توان به کشتی الیاسی و حریف لهستانی اشاره کرد.

دارنده مدال نقره جهان در مورد برنامه‌های آتی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: برای اینکه یک تیم در رقابت‌های جهانی و یا المپیک موفق باشد عوامل زیادی دخیل هستند، اینکه شما فقط روی آمادگی جسمانی، تاکتیکی و تکنیکی کشتی‌گیران تمرکز کنید قطعا نمی‌تواند پاسخگوی کار باشد، مسائلی دیگری نیز همچون آنالیز حریفان، ریکاوری و تغذیه در حین مسابقات و همچنین کوچینگ وجود دارد که بسیار تعیین کننده است.

وی خاطر نشان کرد: قطعا برای ادامه کار باید بتوانیم ضعف‌هایمان را جبران کنیم، ضمن اینکه با حفظ تمامی نفرات مستعد و دعوت از آن ها به اردوها و اعزام به تورنمنت‌های مختلف بر تجربیات کشتی گیران بیافزاییم.

اشکانی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در رقابت‌های المپیک موفق باشیم باید از تمامی داشته‌های خود استفاده کنیم و با سرمایه گذاری بر روی کشتی گیران جوان و مستعد هر وزن و میدان دادن به آن‌ها به ترکیب نهایی خود برای حضور در رقابت‌های المپیک دست یابیم.

وی در مورد اظهارنظرها در مورد نتایج کشتی آزاد گفت: کشتی در سال‌های گذشته موفقیت‌های بی شماری داشته ما در کشتی آزاد در چندین سال گذشته به عنوان‌های قهرمانی و نایب قهرمانی جهان رسیدیم، ضمن اینکه در رده سنی جوانان نیز دو سال پی در پی قهرمان شدیم، البته همین نتایج نیز در کشتی فرنگی ما بدست آمده است اما موضوعی که مطرح است من عملکرد کشتی آزاد را شکست نمی‌دانم، چراکه ما نگاهمان به المپیک است و اگر کشتی گیران در این رقابت‌ها نتوانند خود را پیدا کنند قطعا در رقابت‌های المپیک دستمان خالی می‌ماند.

اشکانی تاکید کرد: البته من در زمانی که در دوران قهرمانی بودم، در رقابت‌های المپیک و جهانی بسیاری شرکت کردم، در آن زمان اقبال مسئولین نسبت به کشتی زیاد بود و یاد دارم برای یک قهرمانی آسیا، ما به دفتر مسئول مربوطه در سازمان تربیت بدنی دعوت شدیم و شخصا از ما قدردانی شد اما در حال حاضر قهرمانی‌ها و افتخارآفرینی های این رشته ملی و ورزش اول ایران دیده نمی شود و بهتر است نگاه ها به کشتی عادلانه باشد.

وی خاطرنشان کرد: من چند سال است که در کنار خادم می کنم و در یکسال اخیر نیز به دلیل حضور در رده سنی بزرگسالان بیشتر در کنار هم بودیم، چیزی که من از رسول خادم دیده‌ام این است که وی از لحاظ فنی و مدیریتی بسیار قوی عمل می‌کند.

اشکانی افزود: حضور خادم در هیئت رئیسه بسیار تأثیر گذار است به طوری که نظرات وی باعث بسیاری از تصمیمات سازنده در کشتی جهان شده است. همچنین با حضور وی، جایگاه کشتی ایران در عرصه بین المللی بالا رفته و کشتی گیران و مربیان اعزامی به رقابت‌های جهانی و قاره‌ای به خوبی این موضوع را حس می‌کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان خاطرنشان کرد: هدف همه ما موفقیت کشتی در عرصه‌های بین المللی است و تنها از مسئولین می خواهیم که فضای آرامی را برای ادامه این روند برای کشتی مهیا سازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج