۵۹۳۶۸۸
۲ نظر
۵۰۲۳
۲ نظر
۵۰۲۳
پ

۵ راه ساده برای داشتن ذهنیت مثبت

مطمئنا نوع نگرش افراد مهم ترین و اصلی ترین تفاوت میان آنان است. ذهنیت مثبت، ابزار کوچکی است که می تواند شما را به تغییرات بزرگ رهنمون سازد و در راه رسیدن به احساس اعتماد به خود، عزت نفس و شایستگی، نقش موثری داشته باشد.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: بزرگ ترین تفاوت میان کسانی که موفق می شوند با کسانی که به موفقیت نمی رسند چیست؟ مطمئنا نوع نگرش افراد مهم ترین و اصلی ترین تفاوت میان آنان است. ذهنیت مثبت، ابزار کوچکی است که می تواند شما را به تغییرات بزرگ رهنمون سازد و در راه رسیدن به احساس اعتماد به خود، عزت نفس و شایستگی، نقش موثری داشته باشد.
بدون شک هر فردی، در هر مرحله ای از زندگی خود که به موفقیت دست می یابد، نیاز به ذهنیت و تفکری مثبت داشته است. پس شما نیز برای رسیدن به جایگاه های بالاتر به آن نیاز دارید. پنج عاملی که در ادامه معرفی می کنیم به شما کمک می کنند که در راه رسیدن به موفقیت به نگرش و ذهنیت مثبت دست پیدا کنید.

گفتگو با خود

فکر می کنید تنها صحبت کردن با کسانی که به آنها اعتماد دارید و حرف هایشان برای شما مهم است، در شکل گیری تفکرتان کفایت می کند؟ جواب این سوال کاملا منفی است. گفتگویی که شما با خودتان انجام می دهید و حرف هایی که در نزد خود بازگو می کنید مهم ترین چیزی است که در فکر و نگرش شما تاثیر می گذارد.
۵ راه ساده برای داشتن ذهنیت مثبت
قطعا شما هم با این نظر موافق هستید که ما در طول روز بارها و بارها با خودمان حرف می زنیم، و در نهایت همین گفتگو با خودمان باعث می شود که مفاهیم و باورهایمان در رابطه با توانمندی هایی که داریم شکل بگیرند.
پس به حرف هایی که با خودتان می زنید بیشتر دقت کنید و مراقب گفته هایتان در مورد خودتان باشید. این حرف ها، به مانند دانه هایی هستند که موفقیت از آنها جوانه می زند و سبز می شود. در نتیجه هر چه این دانه ها شامل حرف های مثبت و الهام بخش باشند تاثیر به مراتب بالاتری بر روی فکر شما خواهند داشت.

اراده

اراده ای که در راه رسیدن به موفقیت با خود به همراه دارید، موفقیت شخصی و حرفه ای شما را شکل خواهد داد. آیا اراده ای که برای انجام کارها دارید، به اندازه ای هست که وضعیت شما را برای تلاش در مسیر موفقیت به چالش بکشد؟ اگر پاسختان به این سوال منفی است، باید وسیع تر فکر کنید و کمی از حاشیه امنی که برای خودتان ساخته اید فاصله بگیرید.
مطمئنا آسودگی و آرامش را با فاصله گرفتن از این حاشیه امن فکری به دست خواهید آورد. با داشتن اراده ای بزرگ تر و مصمم بودن برای رسیدن به موفقیت می توانید تغییرات بزرگ را به وجود بیاورید. پس دیدی گسترده و واقع بینانه در مورد خودتان داشته باشید و به نتایج بزرگ تری فکر کنید. باور کنید که هیچ قدرتی به اندازه داشتن تفکرات بزرگ برایتان ارزشمند نخواهد بود.

ثابت قدم بودن

بسیاری از روانشناسان برجسته معتقد هستند هر چقدر که داشتن استعداد و توانایی ذاتی برای کسب موفقیت در زندگی نیاز است، تلاش برای رسیدن به آن اهمیت دوچندانی دارد. در نتیجه باید در تلاش و کوشش خود ثبات داشته باشید. اشتیاق و علاقه شما در انجام کارها، در کنار پشتکار و استقامتی که به خرج می دهید، عوامل بسیاری مهمی برای کسب موفقیت های بلند مدت هستند.
مطمئنا هیجان و اشتیاقی که در قدم اول برای خودتان ایجاد می کنید، فوق العاده مهم و ارزشمند است، اما سخت ترین کار این است که در طول مدت زمانی طولانی برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید و در جهت کسب موفقیتی که انتظارش را می کشید، ثابت قدم باقی بمانید. داشتن پشتکار، ما را از تسلیم شدن و کوتاه آمدن، به ویژه در هنگام مواجه شدن با سختی ها باز می دارد. خبر خوب در این رابطه این است که می توانید با کمی تمرین و ایجاد تغییراتی مثبت در خود، این پشتکار و ثبات را تقویت کنید.

استراتژی

هر چند تعیین اهداف و چشم انداز مناسب در ابتدای امر بسیار مهم است، اما به تنهایی نمی تواند تضمین کننده رسیدن به موفقیت باشد. با تشکیل ساختار عملی و برنامه ریزی دقیق می توانید با سرعت و قدرت به مراتب بالاتری رو به جلو حرکت کنید.
۵ راه ساده برای داشتن ذهنیت مثبت
اهداف خودتان را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید و اقدامات خود را برای رسیدن به این اهداف کوچک سازمان دهی نمایید. به این ترتیب توانایی مدیریت بهتری بر امور خود خواهید داشت. سعی کنید همیشه برنامه ای مدون و استراتژیک داشته باشید و فعالیت هایی که انجام می دهید را از قبل برنامه ریزی کنید. این کار لازمه رسیدن به موفقیت پایدار است. از این طریق هیچ گاه کارهایی که باید انجام دهید را فراموش نخواهید کرد و همیشه نسبت به فعالیت هایتان آگاه خواهید بود. همچنین با این کار به راحتی می توانید بازخوردهایی که از کار خودتان می بینید را ارزیابی کنید و با آغوش باز در مقابل اتفاقات و مشکلات بایستید.

اقدام و عمل

تدوین یک استراتژی مناسب، اولین اقدام برای شروع است. اما بعد از آن، تلاش و اقدام در جهت عملی کردن استراتژی اهمیت بسیار زیادی دارد. در مورد فعالیت هایی که می خواهید انجام دهید، پیش از شروع به کار، خوب فکر کنید و قدرتمندانه ترین راه را برای انجام آن ها انتخاب نمایید. شاید روزهای بسیاری برایتان پیش بیاید که هیچ کاری در راه رسیدن به اهدافتان و کسب موفقیت انجام ندهید. اما این مسئله به هیچ وجه مهم نیست و نباید موجب دلسرد شدن شما باشد.
تنها کافی است که روی فعالیت هایی که باید انجام دهید متمرکز شوید و تا جایی که می توانید تلاش کنید. موفقیت سیبی است که باید گاز بزنید و آنقدر این کار را تکرار کنید تا کاملا خورده شود. فرقی نمی کند که چه کارهایی را برای محقق کردن اهدافتان انجام می دهید.
شاید یک تماس تلفنی، یا ارسال یک ایمیل به نظر کارهای ساده ای برسند. اما همین کارهای کوچک و ساده می توانند نقش زیادی در رسیدن شما به مقصدی که انتظارش را می کشید داشته باشند. اقدام و عملی که انجام می دهید باعث می شود که به خودتان اعتماد کنید و موفقیت هایتان را در آینه عملکرد خودتان ببینید. قدم هایی که در راه رسیدن به موفقیت بر می دارید، همین اقدامات ساده ای هستند که به انجام می رسانید و ذهنیت خود را برای کسب موفقیت می سازید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسیار خوب

    • بدون نام

      خیلی خوب ممنون...کاش در کنار همه این نکات کتاب خوندن رو هم میگفتید...ده تا پانزده دقیقه در روز کتاب غیر درسی خوندن در زندگی آدم نقش زیادی داره....کاش روانشناسان عزیز در کنار همه نکاتی که برای رسیدن به آرامش ...دید مثبت داشتن...و ....میگن کتاب خوندن رو هم به عنوان یه راه حل عنوان کنن...اونم ده تا پانزده دقیقه در روز..
      مرسی از شما
      موفق باشیییید⁦❤️⁩

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج