۵۹۴۲۰۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تاثیر عملکرد مغز در کاهش کمر درد

تحقیقات جدید نشان می دهد سفت شدن عضلات کمر ممکن است نوعی حقه مغز برای محافظت از سایر آسیب ها باشد. مطالعات جدید در علم اعصاب شناسی بیان می کند، ممکن است علت دردهای ستون فقرات و مفاصل واقعی نباشد. نتایج این تحقیقات راه های درمان جدیدی برای درد های مزمن در ناحیه کمر و پشت پیشنهاد می کند.

وب سایت زوم تک - بهنام خدابخشی: تحقیقات جدید نشان می دهد سفت شدن عضلات کمر ممکن است نوعی حقه مغز برای محافظت از سایر آسیب ها باشد. مطالعات جدید در علم اعصاب شناسی بیان می کند، ممکن است علت دردهای ستون فقرات و مفاصل واقعی نباشد. نتایج این تحقیقات راه های درمان جدیدی برای درد های مزمن در ناحیه کمر و پشت پیشنهاد می کند.
تاثیر عملکرد مغز در کاهش کمر درد

کمردرد یکی از عمده ترین علل ناتوانی افراد در جهان است که حدود ۹.۴ درصد جمعیت جهان را درگیر می کند. گاهی این دردها به هیچ عنوان ساکت نمی شوند، به طور میانگین حدود ۲۰ درصد افراد مبتلا به این بیماری، به صورت مزمن دچار آن می شوند - یعنی درد حدود ۱۲ هفته یا بیشتر هم تسکین نمی یابند.

اما احتمال اینکه علت درد واقعا مشکلات کمر باشد چقدر است؟ آیا این احساس درد، لزوما منعکس کننده وضعیت شرایط فیزیکی بدن است ؟

پاسخ این سوال ها در مجله Scientific Reports منتشر شده است. این تحقیقات توسط دکتر تاشا استونون که یکی از کارشناسان ارشد دانشکده علوم بهداشت استرالیا در آدلاید است، رهبری شد.

تاثیر عملکرد مغز در کاهش کمر درد
بررسی احساس کمردرد

دکتر استونون، متخصص مغز و اعصاب، درد های پشت و کمر درد را به صورت بالینی بررسی می کند و وی معتقد است انتشار احساس درد حتی در اندام های آمپوته، می تواند به دلیل حساسیت ذهنی و عوامل بصری یا شنوایی باشد.

وی ۱۵ نفر با علائم کمردرد مزمن و ۱۵ فرد سالم را برای مطالعه انتخاب کردند.

این مطالعه در سه مرحله انجام شد.

در اولین مرحله، از یک دستگاه سفارشی ثبت شده در آزمایش های انسانی استفاده کردند. این دستگاه فشاری به ستون فقرات اعمال می کند و می تواند فشار و انقباض عضلات را اندازگیری کند. محققان شدت انقباضات را با احساس درد بیماران با عبارات "عدم وجود فشار و درد " یا " درد و فشار غیرقابل تحمل " مقایسه کردند.

در مرحله دوم، نیرویی به شرکت کنندکان اعمال گردید، سپس از آن ها خواسته شد تا دقیقا نیروی وارده را برآورد کنند. و در آخر، آزمایش سوم با هدف بررسی اینکه آیا افزودن صدا به فشار تغییری در درک شدت و چگونگی آن ایجاد می کند یا نه؟، انجام شد.

تاثیر عملکرد مغز در کاهش کمر درد
درک درد، یک پاسخ است یا یک حرکت محافظتی؟

براساس نتایج دو مرحله اول، دانشمندان دریافتند حس فشار در ستون فقرات می تواند باعث ایجاد انقباض هایی برای جلوگیری از فشار بیشتر شود که شاید این انقباض ها که گاهی شدید هستند، باعث درد شوند.

دکتر محقق بیان کرد : نیرو و فشاری که به پشت و کمر افراد وارد می شود، گاهی بیش از حد زیاد بوده و مسبب درد های مزمن کمر و پشت می گردد که باعث ایجاد پاسخ محافظتی در بدن فرد می شود، هرچند که فشار نیروی وارده بستگی به ضعف کمر افراد دارد.
گاهی کوچک ترین فشار نیز درد شدیدی ایجاد می کند و مغز با استفاده از اطلاعات منابع مختلف از جمله صدا، لمس و بینایی پاسخ هایی مانند کشش و فشار ایجاد می کند. نظریه ای درباره ایجاد تغییرات در منابع اطلاعات به منظور تغییر درک درد و فشار وجود دارد.
اگر بتوانیم با استفاده از حس های دریافتی مانند لامسه، چشایی، بینایی و … درد و درک آن را کنترل کنیم ؛درب بزرگی به سوی درمان بیماری های مزمن مفاصل و دیسک های گردن و کمر گشوده ایم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج