۵۹۴۲۶۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لوكاكو: بعد از صعود، به مامانم زنگ زدم

روملو لوکاکو پس از صعود بلژیک به جام‌جهانی حرف‌های جالبی زد.

خبرورزشی: همه چيز در ۵ دقيقه رقم خورد‌؛ از همان‌موقع كه فرتونگن گل اول بلژيك را زد تا يك دقيقه بعدش كه يوناني‌ها مساوي كردند و چند دقيقه بعد، روملو لوكاكو، با سر، گل دوم كه گل رهايي‌بخش «شياطين سرخ اروپا» بود را زد. خلاصه‌‌اش شد همين‌؛ بلژيك در عرض همين ۵ دقيقه كوتاه توانست در هشتمين هفته از رقابت‌هاي مرحله انتخابي جام جهاني‌ در منطقه اروپا، يونان را ۲ بر يك شكست دهد و به جام روسيه صعود كند. «شياطين سرخ» حالا دلخوش به يك عدد بسيار مهم هم هستند: آنها اولين تيم اروپايي هستند كه جواز صعود به جام جهاني‌ ۲۰۱۸ روسيه را به دست ‌آورده‌اند. شياطين سرخ اروپا به اين ترتيب بعد از كشورهاي روسيه (ميزبان)، برزيل، ايران، ژاپن و مكزيك، ششمين كشوري هستند كه خودشان را به جام جهاني‌ رسانده‌اند و حالا در فاصله دو هفته مانده به پايان رقابت‌هاي مرحله انتخابي، مي‌توانند به معناي كاملاً تشريفاتي به مصاف رقبا بروند. اين صعود، سيزدهمين صعود شياطين سرخ اروپا به جام جهاني‌ است و آنها اميدوارند با نسل طلايي كه در اختيار دارند دست به كار مهم‌تري بزنند‌؛ چيزي مثل رسيدن به نيمه‌نهايي جام جهاني‌ كه ادن آزار، يكي از بهترين‌هاي بلژيك هم آرزويش را كرده است. مورد مشخص درباره صعود بلژيك به جام جهاني‌ اينكه، آنها براي چهارمين بار پياپي است كه طعم رسيدن به جام جهاني‌ و رقابت‌هاي يورو را مي‌چشند‌؛ موضوعي كه به خوبي نشان مي‌دهد شياطين به ثبات رسيده‌اند و حالا وقتش رسيده كه از اين ثبات به ‌نحو ‌احسن استفاده كنند.

حال مدافعي كه برايم كري مي‌خواند را گرفتم

روملو لوكاكو اگر تأثيرگذارترين بازيكن بلژيكي در راه رساندن تيمش به جام جهاني‌ نباشد، يكي از مؤثرترين‌هاست‌؛ او درست مثل جام جهاني‌ ۲۰۱۴ كه توانست گل صعود تيمش به برزيل را بزند، دوباره براي شياطين سرخ درخشيد و توانست گل صعودبخش بلژيكي‌ها را بزند. روملو در مجموع تا به اينجاي رقابت‌هاي مرحله انتخابي، ۱۰ گل زده كه براي خودش يك ركورد است. او كه در ديدار مقابل يونان، كار سختي با مدافع رقيب داشت، بالاخره در دوئل، موفق شد و توانست نجات‌بخش تيمش شود. روملو بعد از بازي گفت‌وگوي بسيار كوتاهي با سايت «درنيراور» بلژيك داشته كه از نظر مي‌گذرانيد.

* درست مثل اتفاقي كه در زاگرب و سال ۲۰۱۳ افتاد‌؛ شما باز هم گل صعودبخش به جام جهاني‌ را زديد.

براي تيم خوشحالم. مي‌خواستيم تا جاي ممكن زودتر به جام جهاني‌ صعود كنيم‌؛ اين كار را هم كرديم. البته اين بار خوشحالي‌مان با زماني كه در زاگرب بازي مي‌كرديم، متفاوت بود چون مي‌دانستيم از همين بازي صعود مي‌كنيم. قبل از مسابقه همگي كاملاً مطمئن بوديم. بلد بوديم با ارائه بازي زيبا، مسابقه را ببريم‌؛ البته اين كار را با نشان دادن كاراكتر تيمي‌مان انجام داديم. نشان داديم پختگي لازم براي برنده شدن در ديدارهاي سخت را داريم.

* البته حتماً قبول داريد كه خود شما به شخصه كار ساده‌اي نداشتيد.

راستش يكي از مدافعان يوناني خيلي كري مي‌خواند‌؛ همان‌قدر كه حراف بود، از لحاظ بدني هم خوب بود‌؛ البته اصلاً برايم اهميتي نداشت‌؛ من بردم و او بازنده شد تا ديگر كري نخواند.

* بعد از گلي هم كه زديد، دست‌تان را پشت گوش‌تان گذاشتيد و با رفتن به سمت هواداران يوناني، سعي در تحريك‌شان داشتيد. چرا؟

خب چون آنها هم به شيوه بسيار بدي با من رفتار كردند‌؛ ليزر در چشمانم انداختند و اين قبيل كارها. البته انتظارش را داشتم. چيزي كه خيلي در فوتبال مي‌چسبد، بردن مسابقه‌هايي است كه شرايط مشابهي با اين مسابقه دارند.

* و خب، بلژيك مسافر جام جهاني‌ شد. فكر مي‌كنيد در جام جهاني‌ چه نتيجه‌اي كسب كنيد؟

تا ماه جولاي، صحبت كردن درباره جام جهاني‌ مناسب نيست. فعلاً بايد سعي كنيم در باشگاه‌هاي‌مان تا جاي ممكن بازي سطح بالايي را به نمايش بگذاريم تا براي جام جهاني‌ بيش از پيش آماده باشيم.

* با گلي كه به يونان زديد، در مرحله انتخابي جام جهاني‌ ۱۰ گله شديد. يك ركورد است براي خودش.

اگر توانسته‌ام اين همه گل بزنم، به خاطر هم‌تيمي‌هايم بوده است.

* جشن صعود به جام جهاني‌ را چطور برگزار كرديد؟

زانو زدم و خدا را به خاطر تمام خوبي‌هايي كه به من و تيمم داده است، شكر گفتم. بعد، به مامانم زنگ زدم. به نظرم بهتر است اين جشن را خاضعانه برگزار كنيم تا با سروصدا. جوري رفتار نكنيم كه انگار قهرمان جام جهاني‌ شده‌ايم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج