۵۹۴۴۲۹
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

طنز؛ پشت پرده خیانت‌های کُلنل باب اسفنجی

همان‌طور که مستحضر هستید همواره در ادبیات ما از اسفنج یا ابر به‌عنوان موجودی گول‌زننده، کاذب و پوچ یاد شده است. در همین رابطه، یکی از متخصصان کلیه (کلیه امور داخلی و خارجی) در سخنرانی اخیرش، از پشت پرده کارتون «باب‌اسفنجی» و....

محمدامین فرشادمهر در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

همان‌طور که مستحضر هستید همواره در ادبیات ما از اسفنج یا ابر به‌عنوان موجودی گول‌زننده، کاذب و پوچ یاد شده است. در همین رابطه، یکی از متخصصان کلیه (کلیه امور داخلی و خارجی) در سخنرانی اخیرش، از پشت پرده کارتون «باب‌اسفنجی» و ارتباطش با سازمان‌های جاسوسی غرب خبر داد. به گفته متخصص مذکور، در این کارتون زندگی یک اسفنج‌زاده، با کراواتی قرمزرنگ را می‌بینیم (یعنی کم مانده است بازیگری را با دستمال گردن در نقش سپهبد زاهدی، در قامت یک قهرمان نشان دهند، خاک بر سرها). به‌علاوه اسفنج‌زاده مذکور و رفقایش با طراحی‌ای هوشمندانه در شهر زیردریایی «بیکینی باتم» که وضع و حالش از اسمش پیدا است زندگی می‌کنند.

همچنین با بررسی این کارتون به عناصر و اِلمان‌هایی می‌رسیم که قطعا در آینده فرزندان‌مان و کیان خانواده‌ها اثرگذار خواهد بود. مثلا چند قسمتی که از کارتون می‌گذرد طبیعتا کودک رابطه احساسی و صمیمی‌ای با باب اسفنجی برقرار می‌کند و وی را «باب‌جون» صدا می‌کند. در حالی‌که ما سال‌ها پدربزرگ‌های‌مان را «باب‌جون» صدا می‌کردیم، نه یک زرد سوراخ سوراخ را. بدیهی است که کودک ۵،۶ ساله‌ای که چنین فضایی را ببیند، بعد از مدت کوتاهی سیگارش را با سیگار روشن می‌کند، سراغ انواع مواد مخدر می‌رود و حداقل چهارپنج منطقه را منفجر می‌کند. کارشناس مسائل کلیه، همچنین گفته که در این کارتون مشاهده می‌کنیم که تفریح مورد علاقه باب، شکار عروس دریایی است. خب این مساله باعث می‌شود که کودکان‌مان به دنبال شکار عروس دریایی در خیابان‌ها راه بیفتند و یا خام وعده‌هایی از قبیل «یه عروس دریایی داریم تو خونه‌مون شاه نداره، صورتی داره ماه نداره» بشوند. کارشناس مسائل کلیه در ادامه گفت که تمامی کارتون‌های آن‌وری به قصد تخریب و ضربه به ما ساخته شده‌اند.
مثلا «پینوکیو» در واقع جوان قرتی‌ای است که بارها دروغگویی و پولیپ بینی‌اش را بهانه می‌کند و زیر تیغ جراحی زیبایی می‌رود. به‌این ترتیب جوانان ما را از زیبایی‌های درون دور می‌سازد. یا «کارآگاه گجت» با ملخک ۶پَری که در کلاهش دارد، به هرجا که بخواهد دست‌درازی می‌کند و بی‌بند و باری را در جامعه ترویج می‌کند. یا «سرندپیتی» شخصیتی است با هیکلی گنده ولی صورتی‌رنگ،مسلما ابتذال را ترویج می‌کند. وی در پایان سخنرانی‌اش کارتون «دوقلوهای افسانه‌ای» را رمزگشایی کرد. داستان دوقلوهای کاملا همسانی که یکی‌شان چهره‌ای غربی دارد و یکی‌شان شرقی. بدین ترتیب به طور بی‌شرمانه‌ای تمایل به شرق و غرب را در ذهن تداعی می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوست دارم بدونم اون کارشناس همه چیز دان دیگه چه کارتونهایی می‌بینه??????????

    • بدون نام

      یه جستجو معمولی توی اینترنت بکنید متوجه میشید
      هر چند که شما اگه متوجه بودید خیلی وقت پیش شده بودید
      آدمی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد

    • بدون نام

      باب اسفنجی رو ول کنیم شکر آباد ببینیم
      عرضه دارین خودتون کارتون بسازید

    • یزدان

      داداش دمت گرم ...... پس همه ی این اتفاق های بد تقصیر باب اسفنجی خودمون بود ؟
      ولی من یادم نمیاد که بابا بزرگم رو ( باب جون ) صدا کنم !
      در ضمن ارتباط بین اسفنج ظرفشویی با سپهبد زاهدی! رو بهتر درک می کنم !
      خداییش عجب تخیل قوی ای دارین !!!!!
      (((((کارشناس کلیه امور داخلی و خارجی )))))))

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج