۵۹۴۶۶۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پوتین: ترامپ، عروس من نیست

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در پاسخ به پرسشی در باره دلسردی خود نسبت به رویکردهای ضدروسی دونالد ترامپ، گفت: همتای آمریکایی عروس من نیست که از (رفتار) او ناامید باشم.

خبرگزاری ایرنا: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در پاسخ به پرسشی در باره دلسردی خود نسبت به رویکردهای ضدروسی دونالد ترامپ، گفت: همتای آمریکایی عروس من نیست که از (رفتار) او ناامید باشم.

وی روز سه شنبه در نشست خبری در پکن پایتخت چین به خبرنگار پرسش کننده گفت: موضوع ساده لوحانه ای را مطرح کردید.

اسپوتنیک به نقل از سخنان پوتین نوشت: در ارتباط با دلسردی و ناامیدی (از ترامپ) باید بگویم که این مساله درست نیست. او عروس من به شمار نمی رود و من هم عروس یا دامادش نیستم.

رییس جمهوری روسیه تاکید کرد: هردو به کارهای دولتی مشغول هستیم و برای تامین منافع کشور خود اقدام می کنیم.

پوتین افزود: ترامپ در فعالیت های خود منافع ملی آمریکا را در نظر می گیرد و من هم منافع ملی روسیه را پیگیری می کنم.

وی همچنین با انتقاد از اقدام ضدروسی دولت آمریکا در بستن سرکنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو و دو مرکز کنسولی در واشنگتن و نیویورک که با بازرسی های پلیس فدرال آمریکا همراه شد، اظهار کرد: برای طرح شکایت در دادگاههای آمریکا آماده می شویم.

بر خلاف انتظارهای اولیه که روی کار آمدن ترامپ از 20 ژانویه سال جاری پایان بخش رویکردهای ضدروسی چهارساله دولت باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا خواهد بود، اکنون مسکو و واشنگتن بیش از گذشته شاهد رویارویی های سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی در شرق اروپا هستند که مهم ترین آنها اقدام اخیر وزارت خارجه آمریکا در بستن مراکز کنسولی روسیه است.

رییس جمهوری روسیه در همین چارچوب از احتمال کاهش بیشتر کارمندان مراکز دیپلماتیک آمریکا در روسیه خبر داد.

پوتین همچنین در پکن به خبرنگاران گفت:احتمال دارد 150 نفر دیگر از کارمندان مراکز دیپلماتیک آمریکا در روسیه کاهش یابد.

این تصمیم احتمالی در صورت اجرا چهارمین رویارویی های دیپلماتیک واشنگتن و مسکو از دسامبر سال گذشته خواهد بود که باراک اوباما رییس جمهوری وقت آمریکا در یک اقدام ناگهانی و در روزهای پایانی مسئولیت خود، ۳۵ دیپلمات روس را از از این کشور اخراج کرد.

ماه گذشته روسیه نیز به سکوت خود در برابر این اقدام و همچنین توقیف دو ملک دیپلماتیک این کشور در واشنگتن و نیویورک پایان داد و دستور پایان فعالیت 755 نفر از کارمندان نهادهای دیپلماتیک آمریکا را در خاک خود صادر کرد.

توقیف دو ملک دیپلماتیک آمریکا در مسکو نیز از دیگر اقدام های مقابله به مثل روسیه بود که سبب واکنش بیشتر ضدروسی واشنگتن شد.

آمریکا نیز سرکنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو و دو مرکز کنسولی این کشور را بست، ولی کارمندان و دیپلمات های روسی مشمول پایان فعالیت و اخراج نشدند.

اکنون هشدارهای دو طرف برای اقدام های بیشتر علیه یکدیگر ادامه دارد و سبب شده، مناسبات واشنگتن و مسکو در بدترین شرایط ممکن پس از سال ۱۹۹۱ یعنی فروپاشی شوروی و تشکیل روسیه نو قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج