۵۹۴۹۱۸
۱ نظر
۵۰۶۰
۱ نظر
۵۰۶۰
پ

شهردار تهران پاستور نشین شد

یکی از پیامدهای مدیریت اصولگرایان بر مسائل شهر تهران دخالت امور سیاسی به مسائل مدیریت شهری بود. فارغ از آنکه طی سال‌های گذشته بنا به دلایل بسیار بین شهرداری تهران در جایگاه نگهدار و حافظ فضای سبز و ارائه‌دهنده خدمات شهری و دولت در جایگاه قوه مجریه ارتباط و انسجام اندکی وجود داشت.

صادق زیباکلام در روزنامه آرمان نوشت: یکی از پیامدهای مدیریت اصولگرایان بر مسائل شهر تهران دخالت امور سیاسی به مسائل مدیریت شهری بود. فارغ از آنکه طی سال‌های گذشته بنا به دلایل بسیار بین شهرداری تهران در جایگاه نگهدار و حافظ فضای سبز و ارائه‌دهنده خدمات شهری و دولت در جایگاه قوه مجریه ارتباط و انسجام اندکی وجود داشت، در بسیاری از موارد حتی قطع ارتباط میان قوه مجریه و شهرداری تهران موجب به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای شهروندان در پایتخت می‌شد.
از سال ۸۴ تا آخرین روز مدیریت شهردار سابق، در دو دولت احمدی‌نژاد و چهار سال دولت اول روحانی، بنا به دلایل سیاسی ارتباطی میان بدنه دولت و مدیریت شهری تهران وجود نداشت.
به بیان دیگر در ۱۲ سال گذشته در ۸ سال ریاست جمهوری ‌احمدی‌نژاد بنا به دلایلی همکاری میان دولت و شهرداری وجود نداشت و در چهار سال نخست دولت روحانی نیز بنا به دلایل سیاسی دیگری همکاری میان قوه مجریه و دولت وجود نداشت.
اکنون امید می‌رود که با انتخاب اعضای هیات رئیسه شورای شهر پنجم به علاوه شهردار جدید و دولت دوم روحانی، عدم همکاری شهرداری و دولت برطرف شده و زندگی و سرنوشت ۱۴ میلیون شهروند تهرانی بعد از این دیگر تحت تاثیر اختلافات سیاسی قرار نگیرد. البته شواهد و قرائن نشان می‌دهد که نجفی دست کم در جلساتی که مسائل مربوط به کلانشهر تهران و وضعیت این شهر مطرح باشد در جلسات هیات دولت حضور پیدا خواهد کرد.
در واقع حضور شهردار در جلسات هیات دولت سنتی بود که در دوران سازندگی به وجود آمد تا با حضور شهردار در جلسات هیات دولت، تصمیمات صحیح و مطلوب‌تری در جهت بهبود وضعیت شهر تهران و خدمت رسانی به مردم این کلانشهر صورت بگیرد اما پس از دولت اصلاحات به‌رغم اینکه شهردار و رئیس جمهور هر دو برآمده از جناح اصولگرا بودند، به دلیل اختلاف سیاسی که میان قالیباف و احمدی‌نژاد وجود داشت، بودجه مترو که پرداخت نیمی از آن به عهده دولت و تامین نیمی دیگر از این بودجه به عهده شهرداری بود، سال‌ها سهم دولت توسط
احمدی‌نژاد پرداخت نمی‌شد و این مساله منجر به ایجاد مشکلات فراوانی برای مترو شده بود.
ظاهرا احمدی‌نژاد خواهان آن بود که محسن هاشمی به‌واسطه اینکه فرزند آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی است، نباید بر کرسی مدیریت مترو تکیه بزند و از سویی قالیباف نیز زیر بار این حرف نمی‌رفت و حاضر به پذیرش نظر احمدی‌نژاد نبود. احمدی‌نژاد در نهایت بودجه مترو را پرداخت نکرد و کار به مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مراجع بالاتر کشیده شد، با این وجود باز هم احمدی‌نژاد از پرداخت بودجه مترو خودداری کرد.
در نتیجه به جای اینکه مترو ۱۰ الی ۱۵ کیلومتر در سال گسترش یابد در ۸ سال دوران مدیریت اصولگرایان مترو بیش از ۵ الی ۶ کیلومتر گسترش پیدا نکرد. این مساله و چند موضوع دیگر باعث شد در سال‌های گذشته به توسعه پایدار شهر تهران آسیب‌های جدی وارد شود. بنابراین امید می‌رود که فضای خودبینی‌ها و خودخواهی‌ها کنار گذاشته شود و در دولت دوازدهم شاهد همکاری جدی و ثمربخش میان هیات دولت و شورای شهر و شهردار تهران باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فراهانی از اندیشه

      اینکه ما بخواهیم سایفه خود را اجرا کنیم خوب نیست باید دید قانون چی گفته حتی اگر نیاز باشد قانون را هم اصلاح کنیم اولا قانون مداری را یاد بگیریم به دیگران هم یاد بدیم شهر دار نباید در دولت شرکت کند چون( اولا شان دولت در حد ملی است شهدار مبربط به یک شهر است شاید در دولت تصمیماتی کفتهایی کفته شود که از نظر سیاسی وامنیتی در حد شهر دار نباشد وهزار مسایل اینچنینی دومان شهرداری که در دولت باشد وزارت کشور را قبول ندارد پس صرفا اینکه در یک جناح باشیم همه موارد را ندیده بگیریم نتجیه کار خوب نمیشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج