۵۹۵۳۰۸
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

سبقت سردار از سرطلا

مهاجم اصلی تیم ملی است و بازیکنی غیر قابل گذشت برای کارلوس کی‌روش. شاید به همین دلیل هم هست که بلافاصله پس از پایان محرومیت یک جلسه‌ای به ترکیب تیم ملی بر می‌گردد و مقابل سوریه بازی می‌کند.

ایران ورزشی: مهاجم اصلی تیم ملی است و بازیکنی غیر قابل گذشت برای کارلوس کی‌روش. شاید به همین دلیل هم هست که بلافاصله پس از پایان محرومیت یک جلسه‌ای به ترکیب تیم ملی بر می‌گردد و مقابل سوریه بازی می‌کند.

سردار آزمون بازی کرد، 90 دقیقه در زمین بود و باز هم درخشید. این بار مقابل سوریه تا بیستمین و بیست و یکمین گل ملی خود را برای تیم ملی بزرگسالان به ثمر برساند. آمار سردار در تیم ملی حالا به 27 بازی و 21 گل رسیده. یعنی به طور میانگین، هر بازی حدود 7/0 گل. این آمار را می‌توان یکی از آمارهای فوق‌العاده فوتبال ایران در سال‌های اخیر دانست. برای مهاجمی که قدرت تمام‌کنندگی‌اش بالا است و البته در جاگیری‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند؛ هم روی زمین و هم روی هوا.

آزمون البته آمار فوق‌العاده دیگری را نیز به نام خود ثبت کرده. آماری که مربوط به حضور درخشان او در تیم‌های پایه فوتبال ایران است. او در تیم نوجوانان ۶ بازی انجام داده و ۷ گل به ثمر رسانده. تیمی که هدایت آن بر عهده اکبر محمدی بود.

آزمون همراه با این مربی در تیم جوانان هم درخشید و چشم‌ها را به خود خیره کرد.

ماحصل حضور آزمون در تیم جوانان، آمار فوق‌العاده ۱۸ بازی و ۱۹ گل زده بود اما چه سود که این تیم در عین شایستگی راهی به جمع چهار تیم برتر آسیا نیافت و موفق نشد طعم حضور در جام جهانی را بچشد.

آزمون سپس در تیم المپیک نیز حاضر شد و در دور نخست مقدماتی المپیک ریو پیراهن این تیم را بر تن کرد. حاصل کار سردار در این تیم 4 بازی و ثبت 4 گل بود. گل‌هایی که کمک کرد ایران به مرحله دوم مقدماتی المپیک صعود کند. سردار در تیم ملی بزرگسالان نیز عملکردی خیره کننده از خود بر جا گذاشته. عملکردی که او را از سایر مهاجمان فوتبال ایران تمییز داده و نامش را به‌عنوان جانشین علی دایی سر زبان‌ها انداخته است.

سردار تعدادی از گل‌های خود را مقابل تیم‌هایی سطح اول از آسیا به ثمر رسانده. او به قدرت‌هایی چون کره جنوبی (دو بار)، عراق، قطر، سوریه و عمان که سه تا از آنها به دور نهایی مقدماتی جام جهانی روسیه راه یافته‌ بودند گل زده. آزمون البته مقابل مونته نگرو که یکی از تیم‌های در حال پیشرفت اروپایی است نیز سه گل به ثمر رساند تا ثابت کند مهاجمی خطرناک برای هر حریفی محسوب می‌شود.

آزمون روی هم در 54 بازی پیراهن تیم‌های ملی را پوشیده و 51 گل به ثمر رسانده. یعنی نزدیک به یک گل در هر بازی یا دقیق‌تر 95/0 گل در هر بازی که یک آمار درخشان برای مهاجم 22 ساله روبین کازان محسوب می‌شود. سردار اگر به همین روند ادامه بدهد و سال‌های آینده نیز در اوج باشد، می‌تواند خیال تیم ملی را از بابت خط حمله آسوده کند.

سردار آزمون بر این اساس در تاریخ فوتبال ایران حداقل در بین افرادی که کمتر از ۲۲ سال داشته‌اند، رکورددار است. او در حالی ۵۱ گل ملی در رده‌های مختلف به ثمر رسانده که علی دایی بهترین گلزن دنیا، زمانی که هم سن و سال سردار بود حتی یک بازی ملی در رده نوجوانان هم در کارنامه نداشت.

نکته جالب دیگر درباره آزمون، تعداد دقایق بازی‌اش برای تیم ملی بزرگسالان است. او روی هم، از سال 2014 که نخستین بازی ملی‌اش را مقابل مونته نگرو انجام داد، 1610 دقیقه در زمین حاضر بوده و 21 گل به ثمر رسانده؛ یعنی هر 76 دقیقه یک گل که آماری قابل توجه برای او و فوتبال ایران محسوب می‌شود.

آزمون مقابل سوریه مزد فرصت طلبی خود را گرفت. روی پاس مهدی طارمی در بهترین موقعیت قرار گرفت و در به ثمر رسیدن گل دوم نیز با ضربه‌ای دقیق دروازه‌بان سوریه را تسلیم کرد.

آزمون که در تیم ملی جا افتاده و به مهاجم اول کی‌روش بدل شده، با دو گلی که برابر سوریه به ثمر رساند از مرحوم غلامحسین مظلومی سبقت گرفت. مظلومی حد فاصل سال‌های 1348 تا 1356 و در 40 بازی ملی 19 گل به ثمر رسانده بود. حالا سردار در 22 سالگی پنجمین گلزن تاریخ تیم ملی است.

۴ ستاره بالای سر او قرار دارند؛ بازیکنانی چون علی دایی با ۱۰۹ گل زده، کریم باقری با ۵۰ گل زده، جواد نکونام با ۳۹ گل زده و علی کریمی با ۳۸ گل زده. سردار با ۱۷ گل دیگر می‌تواند کریمی را پشت سر بگذارد اما حالا حالاها باید تلاش کند تا شاید بتواند به رکورد علی دایی برسد. رکوردی که شکستنش، هم مشکل است و هم طاقت فرسا. البته سردار با ادامه این روند و سن و سال پایینی که دارد می‌تواند امیدوار به نزدیک شدن و شکستن این رکورد باشد. بازیکنی که خیلی‌ها او را در قواره‌های حضور در بهترین تیم‌های اروپایی می‌دانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ياشاسن تورک اوغلان

    • تورک قیزی

      یاشاسین تورک اوغلو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج