۵۹۵۹۸۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ابراز نگرانی دبیر یک رویداد سینمایی در ایران

دبیر جشنواره‌ی فیلم «سبز» همزمان با آغاز این رویداد از دغدغه‌های محیط زیستی سخن گفت و مطرح کرد: من فکر می‌کنم اگر کسی وقت داشته باشد و بتواند به تماشای فیلم‌های این رویداد سینمایی بنشیند، خیلی سود کرده است.

خبرگزاری ایسنا: دبیر جشنواره‌ی فیلم «سبز» همزمان با آغاز این رویداد از دغدغه‌های محیط زیستی سخن گفت و مطرح کرد: من فکر می‌کنم اگر کسی وقت داشته باشد و بتواند به تماشای فیلم‌های این رویداد سینمایی بنشیند، خیلی سود کرده است.

فرهاد توحیدی اذعان داشت: ما قصد داریم، پیام جشنواره را که حفظ محیط زیست است در میان مردم ببریم، در همین راستا فقط به کاخ جشنواره (سینما فلسطین) در تهران بسنده نکردیم.

او تصریح کرد: سینما «فلسطین» تنها مرکز نمایش فیلم‌ها نیست بلکه در مراکز استان‌ها و جزایر خلیج فارس همزمان در ۱۲۰ پرده در کل کشور نمایش فیلم خواهیم داشت چون اولا مخاطبان ما در کل کشور پراکنده هستند و در این راستا تلاش کردیم با دانشجویان به عنوان سفیران محیط زیستی در نقاط مختلف ارتباط بگیریم.
ابراز نگرانی دبیر یک رویداد سینمایی در ایران

به گفته‌ی دبیر جشنواره‌ی فیلم سبز؛ سالن‌های خوبی در سطح کشور در اختیار گرفته‌اند که البته الزاما سالن سینما نیستند.

توحیدی درباره‌ی همزمانی این رویداد سینمایی با جشن‌های روز سینما گفت: طبیعتا مخاطب جشنواره‌ای چون سبز با مخاطبان جشن خانه سینما متفاوت هستند بنابراین به نظرم این دو رویداد هم‌پوشانی ندارد.

دبیر جشنواره‌ی فیلم سبز درباره‌ی تعداد فیلم‌هایی که به بهانه‌ی این جشنواره ساخته شده‌اند،توضیح داد: خیلی اعتقاد ندارم که جشنواره‌ای باعث بشود که یکسری فیلم‌ درباره‌ی محیط زیست ساخته بشود، به نظرم بخصوص در حوزه محیط زیست آنچه بیش از همه تاثیر دارد،نظام انگیزشی خود هنرمند است. به همین دلیل امسال برخلاف انتظارمان بدون هیچ سفارشی با تعدادی فیلم خوب مواجه هستیم.

او ادامه داد: این روند نشان داد که هنرمندان دغدغه محیط زیست دارند، بخصوص در حوزه فیلم سینمایی، امسال فکر می‌کردیم، فیلم کم داشته باشیم اما برخلاف پیش بینی‌ها امسال فیلم خوب داریم.

به گفته‌ی فرهاد توحیدی؛ امسال جشنواره‌ی فیلم سبز بین‌المللی است و بخش ملی آن حذف شده است و همه‌ی فیلم‌ها چه ایرانی و چه خارجی در بخش بین‌الملل با هم رقابت می‌کنند.

دبیر جشنواره‌ی فیلم سبز در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره‌ی بودجه‌ی این رویداد سینمایی توضیح داد: متاسفانه امسال هم در برهه‌ی حساس تاریخی قرار گرفتیم! همان‌طور که در دوره‌ی قبلی با افت و خیزهایی موفق شدیم، بودجه‌ای را جذب بکنیم. امسال هم شرایط مثل همیشه است!

او یادآور شد: در دوره‌ی قبل وقتی می‌خواستیم جشنواره برگزار کنیم همه نگران انتخابات مجلس بودند و امسال هم انتخابات ریاست جمهوری همه چیز را در حالت بلاتکلیف قرار دارد، البته خوب می‌دانیم که پول در کل کشور کم هست.

توحیدی ادامه داد: الان با چیزی نزدیک به صفر، جشنواره را برگزار می‌کنیم و همه چیز اعتباری است. البته ناامید هم نیستیم و داریم از بخش دولتی کمک می گیریم. آقایان حیدریان، یزدانی و حیدری خلیلی از سازمان سینمایی کمک کرده‌اند که همین جا باید از آنها تشکر کنیم و در عین حال منتظر عملی شدن قول‌های مهندس جهانگیری و نوبخت از نهاد ریاست جمهوری هستیم و امیدواریم دولتی که اسمش را دولت محیط زیست گذاشته به جشنواره‌ی محیط زیستی کمک بکند.

دبیر جشنواره‌ی فیلم سبز از یک مساله ابراز نگرانی کرد و گفت: دولت در آستانه تصمیمات بزرگ است و یکی از تصمیمات و قول‌های که در جریان انتخابات داده؛ تحقق رشد حداقل ۸ درصدی است و من تنها نگرانی‌ام تحقق رشد ۸ درصدی در اقتصاد به بهای تخریب محیط زیست است، به عنوان یک سینماگر و فعال محیط زیستی امیدوارم، دولت این تناقض را رفع بکند چون ما زمین را از پدرانمان به ارث نبردیم بلکه از فرزندانمان به امانت گرفته‌ایم.

فرهاد توحیدی با اشاره به آغاز جشنواره‌ی فیلم سبز از ۱۸ تا ۲۴ شهریور ماه در پایان گفت: جشنواره‌ی فیلم سبز، فیلم‌های بلند،کوتاه و مستند فوق العاده‌ای دارد، فکر می کنم اگر کسی وقت داشته باشد و این فیلم‌ها را از دست ندهد،خیلی سود کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج