جاباما
۵۹۶۰۸۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

«رویاهای دم صبح» در میان فیلم‌های محبوب برلین

مستند «رویاهای دم صبح» به‌عنوان یکی از ۱۳ فیلم در جشنواره فیلم‌های محبوب برلین در کشور آلمان پذیرفته شد.

خبرگزاری ایسنا: مستند «رویاهای دم صبح» به‌عنوان یکی از ۱۳ فیلم در جشنواره فیلم‌های محبوب برلین در کشور آلمان پذیرفته شد.

این مستند به نویسندگی و کارگردانی مهرداد اسکویی در ادامه حضورهای بین‌المللی خود، این‌بار در جشنواره فیلم‌های محبوب برلین روی پرده می‌رود که از ۲۰ تا ۲۴ سپتامبر (۲۹ شهریور تا ۲ مهرماه) در کشور آلمان برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم‌های محبوب‌ برلین هر سال به‌نمایش آثار منتخب جشنواره‌های بین‌المللی می‌پردازد و برندگان جایزه نیز به‌شکل مستقیم توسط مخاطبان فیلم‌ها انتخاب می‌شوند.
«رویاهای دم صبح» در میان فیلم‌های محبوب برلین

مستند «رویاهای دم صبح» پیش از این، علاوه‌ بر دریافت جایزه عفو بین‌الملل از شصت‌وششمین دوره جشنواره فیلم برلین، توانسته جایزه بزرگ جشنواره «ترو فالس» آمریکا را با نام «ترو ویژن اِوارد» به‌عنوان بهترین مستندساز سال ٢٠١٦، جایزه‌ بزرگ و نیز جایزه بهترین فیلم «الهام‌بخش» را از جشنواره فول فریم آمریکا، جایزه بزرگ جشنواره فیلم مردم‌نگاری «ژان روش» فرانسه، جایزه بهترین مستند بلند جشنواره «هات اسپرینگز» آمریکا، جایزه معتبر بهترین فیلم مستند جشنواره لندن و همچنین بهترین مستند دهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک را کسب کند.

اسکویی پیش‌تر در جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم مستند و در جشنواره سینما حقیقت، جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «رویاهای دم صبح» گرفت.

انجمن بین‌المللی مستند (IDA) سال گذشته با اعطای جایزه «پار لورنتز»، از مهرداد اسکویی برای ساخت مستند «رویاهای دم صبح» تقدیر کرد.

این مستند که پخش بین‌المللی آن را نسرین میرشب برعهده دارد، روایت سرگذشت دختران نوجوانی است که در روزهای پایانی سال برای گرفتن حکم آزادی خود از کانون اصلاح و تربیت انتظار می‌کشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج