۵۹۶۱۵۰
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

۵ کشور نمایندگان خود را به اسکار معرفی کردند

کشورهای اسپانیا، ایرلند، یونان، مجارستان و اتریش فیلم‌های برگزیده خود را برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار به آکادمی معرفی کردند.

خبرگزاری ایسنا: کشورهای اسپانیا، ایرلند، یونان، مجارستان و اتریش فیلم‌های برگزیده خود را برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار به آکادمی معرفی کردند.

در حالی که تا اعلام نامزدهای نهایی اسکار زمان زیادی باقی مانده است، اما رقابت در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زودتر از سایر شاخه‌ها آغاز شده و کشورها سرگرم انتخاب بهترین اثر یک سال گذشته سینمای خود برای معرفی به آکادمی هستند.

سینمای اسپانیا که پیش از این، چهار بار موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شده، امسال یک فیلم اولی را نماینده خود در این رویداد سینمایی کرده است. فیلم «تابستان ۱۹۹۳» اولین ساخته بلند سینمایی «کارلو سیمون» این فرصت را پیدا کرده تا نماینده سینمای اسپانیا در اسکار ۲۰۱۸ شود. این فیلم پیش از این، جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم اول را در بخش «Generation Kplus» جشنواره برلین از آن خود کرد و داستان آن درباره کودک یتیمی از کاتالون است که در سال ۱۹۹۳ پس از درگذشت مادرش برای زندگی نزد خانواده عمویش می‌رود.

اما اتریشی‌ها امسال نیز ترجیح دادند یک کارگردان سرشناس را نماینده خود در اسکار معرفی کنند. فیلم «پایان خوش» جدیدترین ساخته «میشائیل هانکه» است که امسال در جشنواره فیلم کن رونمایی شد و البته در مقایسه با اثر قبلی وی چندان مورد اقبال قرار نگرفت. «پایان خوش» اولین ساخته «هانکه» پس از فیلم «عشق» است که در سال ۲۰۱۲ موفق به کسب جایزه نخل طلای بهترین فیلم از جشنواره کن و اسکار بهترین فیلم خارجی‌ زبان شد و در گیشه جهانی نیز به فروش ۳۴ میلیون دلار دست یافت.

در این فیلم، بار دیگر «ایزابل هوپر» و «ژان-لویی ترنتینیان» بازیگران اصلی فیلم «عشق» مقابل دوربین «هانکه» رفته‌اند و فیلم نیز روایتگر داستان خانواده‌ای بورژواست که چشمان خود را به آنچه در جهان اطراف‌شان می‌گذرد، بسته‌اند.

«در جسم و روح» ساخته «ایلدیکو انیدی» برنده خرس طلای بهترین فیلم شصت و هفتمین جشنواره فیلم برلین نیز نماینده سینمای مجارستان در اسکار پیش رو است. این فیلم داستان عجیب و غریب و زیبای عشقی را در یک کشتارگاه در بوداپست پایتخت مجارستان حکایت می‌کند. دو انسانی که با هم پیوند روحی دارند، یا به اصطلاح دو جسم و یک روح اند، متوجه می‌شوند که شب‌ها خواب‌های یکسان می‌بینند. این فیلم جایزه کلیسای جهانی جشنواره برلین به‌عنوان بهترین فیلم معنوی را نیز از آن خود کرد.

یونان و ایرلند نیز به ترتیب با فیلم‌های «میدان آمریکا» ساخته «یانیس ساکاریدیس» و «آوای گرانیت» به کارگردانی «پَت کالینز» در این رویداد سینمایی حاضر خواهند شد.

پیش از این، کشورهای جمهوری آذربایجان، بلژیک، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، جمهوری دومنیکن، استونی، فنلاند، گرجستان، آلمان، یونان، مجارستان، عراق، ایرلند، ژاپن، لتونی، لبنان، لیتوانی، لوکزامبورگ، نپال، هلند، نروژ، فلسطین، رومانی، صربستان، کره جنوبی، سوئد، سوئیس، تایلند، ترکیه، اوکراین و ونزوئلا نمایندگان خود را به آکادمی اسکار معرفی کرده‌اند.

سال گذشته، در مجموع ۸۵ کشور در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز سینمایی اسکار رقابت کردند که در نهایت فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی از ایران برنده اسکار خارجی شد.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی دوم اکتبر (۱۰ مهرماه) است و آکادمی اسکار پس از بررسی، فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در این شاخه را معرفی می‌کند. ابتدا ۹ فیلم به فهرست بلند راه خواهند یافت و در پایان پنج فیلم به‌عنوان نامزدهای نهایی بهترین فیلم خارجی سال انتخاب می‌شوند.

مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز چهارم مارس (۱۳ اسفند) برگزار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج