۵۹۶۲۱
۵۸ نظر
۵۶۳۱
۵۸ نظر
۵۶۳۱
پ

امامزاده «قل‌قلی»

نام اصلی‌اش «محمد بن حَنفیه» است؛ اما مردم محلی آن را «امامزاده قل‌قلی» یا «غلتان» نامیده‌اند، حکایت این نام هم در روایت برخی مردم ریشه دارد که معتقدند برای حاجت گرفتن باید مسیری را غلتان طی کرد.

خبرگزاری ایسنا: نام اصلی‌اش «محمد بن حَنفیه» است؛ اما مردم محلی آن را «امامزاده قل‌قلی» یا «غلتان» نامیده‌اند، حکایت این نام هم در روایت برخی مردم ریشه دارد که معتقدند برای حاجت گرفتن باید مسیری را غلتان طی کرد.

امامزاده حنفیه یا قل‌قلی را در راه قزوین - گیلان می‌توان یافت، در ۱۵ کیلومتری شهر «لوشان» و در روستای مرتفع «بیورزن». آرامگاه این امامزاده را در ارتفاع ۱۰۴۵ متری ساخته‌اند.

امامزاده «قل‌قلی»

سنگ بنای آن در زمان آل‌ بویه گذاشته شد و در هر دوره، این بنا را به نحوی بازسازی کرده‌اند؛ اما ساختمان تاریخی امامزاده در زلزله‌ی رودبار سال ۱۳۶۸ کاملا فرو ریخت و دوباره ساخته شد. حالا شکل آن شبیه بیشتر امامزاده‌هایی است که در شمال کشور دیده می‌شود، ساختمانی آجری و مکعبی‌شکل با درها و پنجره‌های فلزی سبز رنگ و گنبد و مناره‌هایی طلایی.

امامزاده حنفیه را بیشتر، مردم محلی و گیلک‌ها می‌شناسند؛ ولی با همان نام «قل‌قلی». هر سال هم جمعیت زیادی به‌مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) برای زیارت به این امامزاده می‌آیند، خیلی‌ها هم این باور را دارند که برای گرفتن حاجت‌شان باید در این امامزاده غلت بزنند.

اندک اطلاعات مربوط به این امامزاده را می‌توان در پورتال استانداری گیلان رودبار پیدا کرد، البته نه با نام امامزاده قل‌قلی یا غلتان، بلکه با همان نام محمد بن حنفیه؛ ولی همین‌ نام عجیب محلی‌اش است که تا به حال توجه خیلی‌ها را جلب کرده و حتا به آن مکان کشانده است، نامی که از روایت‌های دهان به دهان مردم باقی مانده و ظاهرا هم هیچ سند مکتوب و مستندی که تأییدکننده‌ی رفتار مردم در این امامزاده برای گرفتن حاجت‌شان باشد، وجود ندارد.

امامزاده «قل‌قلی»

روایت است به این دلیل، این امامزاده را قل‌قلی می‌نامند که در زمان حیات حنفیه، ایشان داخل چاه می‌افتد یا شاید به چاه انداخته می‌شود، اسب ایشان طناب را داخل چاه می‌اندازد و با غلتیدن، محمد بن حنفیه را بیرون می‌آورد. نقل دیگری هم وجود دارد؛ بین یکی از امامزادگان و کفار درگیری می‌شود و در محلی که به شهیدگاه معروف است، به ایشان (محمد بن حنفیه) ضربه وارد می‌شود و از اسب می‌افتد و به حالت غلتان از آن مکان به محل دفن کنونی‌اش می‌رسد و به شهادت می‌رسد. برای همین سال‌ها است مردمی که به این امامزاده می‌آیند، طبق همین روایت‌ها، مسیری را غلت می‌زنند تا حاجت بگیرند.

آن‌ها جلوی ورودی اما‌مزاده دراز می‌کشند، نیت می‌کنند و سپس غلت می‌زنند و از پله‌ها پایین می‌روند، همان‌طور هم غلت‌زنان به سر جای اول‌شان برمی‌گردند و معتقدند اگر در این غلت زدن آسیب نبینند، حاجت خود را می‌گیرند.

البته معلوم نیست سازمان اوقاف که متولی امامزاده‌ها در کشور است، آیا تا به حال برای بررسی این روایت‌ها و وجود مستنداتی که تأییدکننده‌ی باور مردم باشد، اقدامی انجام داده است یا خیر؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجله با هر چيزي شوخي نكن به خدا يه سري از مطالبت اذيتم ميكنه.ازت راضي نيستم دهنه روزه اي

      پاسخ ها

      • خردادي

        كاربر جان اتفاقا مجله اين يكيو ديگه راست مي گه . كل مردم گيلان اين امام زاده رو ميشناسن و همه روزه كاروانهاي زيادي از سراسر گيلان به زيارت ايشون ميان . مامان خودمم يه بار رفته كه اتفاقا هم غلت زده رفته پايين هم برگشته اومده به سمت بالا . خيلي عجيبه مگه نه؟

      • سها

        باور غلط و خرافات به مجله جان ربطی نداره با یه سرچ کوچولو تو اینترنت می تونی متوجه صحت مطالب بشی

      • صابر

        شما دهن روزه اي عوض اينكه بشيني اين چيزا رو بخوني برو دو ركت نماز بخون برو مسجد :)
        دهن روزه اي چكاره ميكني اومدي ناتيرنت ؟ يختي گراه نشي حاجي؟؟!!

      • شکیلا

        کاربرگرامی منبع این مطلب ، خبرگزاری ایسنا است

      • محمد

        برو بابا...... قل قلی

      • میلاد

        خرافات نیست
        دست خودت نیست که غلت بخوری من با چشمم دیدم آدم فلج شفا پیدا کرد خواهشا مسخره نکنید
        بسته دیگه

    • نهال

      غلط زدن برای گرفتن حاجت؟!!!! این دیگه چه جورشه؟ البته هیچکس منکر این نیست که با داشتن اعتقاد قوی می تونیم حاجتمونو بگیریم اما نه با بدعت گذاری. حاجتها رو باید پیش قاضی حاجات برد. بهتره به جای این رفتارا تو امامزاده نماز و دعا بخونن. .

      پاسخ ها

      • نهال

        منظورم از غلط همون غلت بود. شرمنده!

    • بدون نام

      احمقی دردی بس دردناک است.وقتی من خدارادارم باآن عظمتش .لازم نیست براش قل هم بخورم ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا حق با شماست.

      • شهرام

        احسنت به شما حرفه خیلی قشنگی زدید

      • babak

        ترویج خرافه کارشیادان و پذیرش آن ازنشانه های حماقت است

    • حمیدرضا

      وای تو رو خدا بس کنید این خرافات رو
      یعنی کسی نیست جلوی ترویج خرافه رو بگیره ؟
      آخه یعنی چی آدم نیت کنه بعد رو زمین قل بخوره تا حاجتش رو بگیره !!!!!!!!!!
      این مطلب رو خوندم نا خودآگاه یاد یه مستندی افتادم که چند سال پیش شبکه الجزیره از هندوستان پخش میکرد ،هندو ها برای گرفتن حاجت کلی نذورات میاوردن توی معبد بعد برای گرفتن حاجت یکنفر با دست متحرک بت میزد توی سر اون کسی که واسه گرفتن حاجت اومده بود ،حالا نمیدونم او مجسمه که دست متحرک داشت بت بود یا به عنوان چیز دیگه ای بوده ،جالبه کف دست اون مجسمه پر از خارهای تیز ساختگی بود ،میزدن توی سرشون خون میومد

      الان این قل خوردن برای گرفتن حاجت هم چیزی شبیه به خرافات هندی ها داره که بسیار مضحکه
      کاری نکنیم که سوژه ی دیگران بشیم
      چند وقته پیش شبکه العربیه مداحی های مداحان ایران رو به عربی زیر نویس میکرد و کلی اونجا سوژه شدیم سر اشعار چرت و پرتی که بعضی مداحان میخونن مثل : من سگ درگاهتم و از این حرفا ،بعد در تماسهای تلفنی همه ایران رو به سخره میگرفتن و ایرانی ها رو مرتد میشمردن
      چرا کاری میکنیم که قدمت کشورمون رو زیر سوال میبریم
      چرا کاری میکنیم که دشمنان ایران ما رو تمسخر کنن آخه امامزاده قل قلی دیگه چیه

      babak عزیز حرف قشنگی میزنه همیشه میگه : ترویج خرافه کار شیادان و پذیرش اون ازنشانه های حماقت است

      پاسخ ها

      • babak

        ازت ممنونم حمیدرضاجان، سالها این مسائل و مسائلی از این دست منو درگیرکرده بود و در آخر به این یقین رسیدم که دین و مذهب در اصل خودش بسیار خوب بوده و هست اما انحرافاتی که درطول تاریخ در دین باعث بدعت گذاری شد مسیراصلی رو دورکرد و راههای فرعی و بیراهه در جلوی پای انسانها گذاشت، امروزه افرادی میرن درس می خونن تا این بدعت ها رو بشناسند مثل کسانی که وظیفه دارند احادیث جعلی رو از واقعی تشخیص بدن ،بین این همه فرقه که در این دنیاست عقاید و ایدئولوژی های فراوانی می بینیم که همه از روی احساسه و با منطق و تدبیر منافات داره، اینها برای من عذاب آوره، وقتی می بینم سلفی ها خودشونو حق می دونن و شیعه کشی می کنن وقتی می بینیم برخی از اهل سنت به شیعیان توهین می کنند یا برعکس برخی از شیعیان دو آتیشه به اهل سنت طور دیگه ای نگاه می کنند متوجه می شم که تمام اینها خرافاتی بوده که سالهای سال در ادیان و مذاهب رخنه کرده و باعث نفرت شده، هم باعث نفرت و هم باعث عقب افتادگی، وقتی انسانی دنبال خرافات بره دیگه دلیلی نمی بینه که کارکنه زحمت بکشه درس بخونه تا مشکلات خودش و دیگران رو برطرف کنه دائما در حال خرافه پرستی و چشم دوختن به عالم غیبی هست تا مشکلاتش برطرف بشه، گاهاً دیده میشه یک انسان همه طور غذا رو میخوره رعایت هم نمی کنه وقتی مریض میشه دست به دامان عالم غیب میشه، یکنفر هم بهش نمیگه عزیز من خودت باعث بیماریت شدی حالا هم پی درمان اصلی باش ، این خرافات برای کسانی سودآورهم بوده و باعث شده افرادی در طول تاریخ از این خرافات سواستفاده کرده و کلی پول به جیب بزنن این کار اسمش شیادی و اونهایی هم که پول بی زبون رو از شکم زن و بچه و خانواده شون میبریدن و به اونها میدادن ازاحمقها محسوب میشن... روزها به این موضوع فکر کردم و این جمله رو ساختم و خوشحالم که نسل های جدید معنای جمله ام رو فهمیدند و آرزو می کنم نسل های بعدی قدمهای بزرگی در راه پیشرفت علم و خدمت به هستی انجام بدهند و اسمشون رو برای همیشه در عالم تکنولوژی و علم ثبت کنند، ما آدمها یه روزی به دنیا میاییم و یه روزی هم میریم مهم اینه که وقتی رفتیم نامی ازخودمون به جا بگذاریم نامی نیک به خاطر واقع بینی و خدمت به عالم هستی نه به خاطرتکرار مکررات عوام... ترویج خرافه کار شیادان و پذیرفتن اون ازنشانه های حماقت است

      • جواد

        بزرگترین آرزوی من اینه که یه روزی ببینم مردم از این جهل و نادانی در اومدن بیرون.

    • بدون نام

      خدا شفاشون بده..

      پاسخ ها

      • تهران

        +++++++++++++++++++
        +++++++++++++++++++
        +++++++++++++++++++
        ++++++++++++++++++
        ++++++++++++++++++++++
        +++++++++++++++++++++++
        +++++++++++++++++
        ++++++++++++++++++++++

    • دلارام

      اقا حميدرضا شديدا باهات موافقم.ما مسلمونها باهمين كارهاي خرافه اي و كفراميزمون بهانه بدست وهابي هاي كافر ميديم وهميشه توي دنيا به چشم عقب افتاده و امي بهمون نگاه ميشه.

    • mori

      اين امامزاده ها هم خوشپسند بودنا چونكه اكثرشون جاهاي خوش اب و هوا رو انتخاب ميكردن

      پاسخ ها

      • بانو

        منم همیشه همینو می گم تو جاده شمال پر امامزاده است اما جاهای کویری ......

    • محمد

      مکارم شیرازی تو کتاب "شیعه پاسخ می‏گوید"(ص 108) میگه:
      «هرگاه به مردم آموزش کافى داده شود که از هرگونه افراط و تفریط بپرهیزند و در کنار این قبور مطهّر به یاد خدا باشند و از گناهان خود توبه کرده، و از افکار و برنامه‌هاى اولیاء الله الهام بگیرند، به یقین مرقدهاى مطهّر آنان کانونى براى تعلیم و تربیت و توبه و انابه به سوى خدا و تهذیب نفوس خواهد بود.
      ما به تجربه دریافته‌ایم، میلیون‌ها نفرى که هر سال به زیارت قبور پاک ائمّه دین می‌روند یا قبور شهداى راه حق را زیارت می‌کنند، با روحیه‌ای بهتر، و صفا و نورانیّت بیشتر و قلبى پاک‌تر، از کنار قبور آنان بازمی‌گردند، و آثار این امر در آنان مدّت‌ها نمایان است.
      و هنگامى که آنها را به شفاعت بر درگاه خدا، براى آمرزش گناهان و حلّ مشکلات دینى و دنیوى خود می‌طلبند، ناگزیرند براى برقرار ساختن رابطه معنوى با آنان، تا آنجا که در توان دارند از گناهان فاصله بگیرند و به سراغ نیکى و پاکى بروند.
      اضافه بر این توجّه و توسّل به آنان و طلب شفاعت از آنان بر درگاه خدا، آنها را در برابر مشکلات پُرتوان می‌سازد، مانع یأس و ناامیدى می‌شود و از دردها و آلام روحى و جسمى آنها می‌کاهد و آثار و برکات فراوان دیگر.... از آن‌جا که گاه کارهاى بعضى از عوام بهانه‌هایى به دست مخالفان می‌دهد، سزاوار است همه علماى اعلام و دانشمندان اسلام، از حرکات نسنجیده بعضى از عوام در کنار قبر پیامبر(ص) یا ائمّه بقیع و سایر امامان معصوم و قبور شهدا و بزرگان اسلام جلوگیرى کنند، و مفهوم واقعى زیارت و توسّل و تبرّک و شفاعت طلبیدن را به آنها تعلیم دهند.
      به همه مردم بگویند، همه چیز و همه کار به دست خدا، و او مسبّب الاسباب و قاضى الحاجات و کاشف الکربات و کافى المهمّات است، و اگر به پیامبر(ص) و امامان متوسّل می‌شویم، آنها به اذن پروردگار و با استمداد از ذات پاک او کارى انجام می‌دهند یا در پیشگاه خداوند شفاعت می‌کنند و از او تقاضاى بر آمدن حاجات می‌نمایند.
      سجده کردن بعضى از عوام در برابر این قبور مقدّس، تعبیراتى که بوى الوهیّت نسبت به آنان می‌دهد، گره‌زدن چیزى به ضریح آنان و مانند اینها، همه از امور ناشایست و مشکل آفرین است و چهره یک کار مثبت و بسیار سازنده (زیارت) را دگرگون می‌سازد، و بهانه به دست این و آن می‏دهد تا مردم را از برکات زیارت محروم سازند...».[1]
      گفتنی است؛ مقابله دفعی با این‌گونه امور صحیح نیست و باید به تدریج و با زبان نرم و منطق صحیح آنها را به راه درست رهنمون ساخت.

    • رها

      من فکر کردم قلیون رو میگه

    • amir

      جانم من -هیچ بزرگی برای زیارت ودیدارش-راضی به خفت وغلط زدن مومنش نمیشود-بلکه حضور اصیل وجودی خود فرد لازم است-مطمینم خود ان بزرگوار برای این گونه رفتارها از همه ناراحت تر است -چون صاحب خانه خداست و برای قرب الهی حاضر میشوید-وان برگوار بنده خداوند است-ایاتاحالا دیده ای کسی برای قرب الهی غلط یا کارهای از این قبیل انجام دهد
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • افشین

      اولا احتمالا اسب ایشون اسب نبوده وگرنه اسب که قل نمیخوره
      ثانیا:من خودم گیلانی هستم و تا بحال اسم ایشون رو نشنیدم.ثالثا:اگر آداب و سنن غلطی وجود داره نباید ترویج بشه.مثل قمه زدن و حتی زنجیر زدن که مصداق بارز صدمه به جسم انسانه و مغایرت کامل با شرع مقدس داره.یعنی چی که مثلا اسب ایشون قل خورده پس مردم هم قل بخورند.خدا رحمت کنه دکتر شریعتی رو که مردم رو از این خرافه گریها تحت عنوان «تشیع صفوی»بر حذر میداشت.

      پاسخ ها

      • احسان

        چرا تلویزیون هم نشون داده

    • شاکی

      تاسف تاسف.یعنی در قرن 21 در کشور ما این اتفاقات در حال روی دادن است.آخه خرافه پرستی تا این حد

    • الناز

      درسته ایناخرافاته ومنم مخالفم باعث بدعته ولی شماها هم با نحوه ارتباط عرفانی انسانها باخداکارنداشته باشیدخیلی کارهاهست که ازنظرمااحمقانه اس ولی شاید باعث جهش عرفانی ورشد یک نفربوده.داستان عبادت شبان باخداکه موسی سرزنشش کرد یادتونه

    • بدون نام

      مجله يه ذره مراعات هر نظري رو نذار كم كم بي احترامي به مقدسات داره عادي ميشه

    • راشین

      سلام دوستان
      میدونم شک شما به اینکه در این امامزاده انسان ها برای رسیدن حاجاتشان غلت میخورند عجیب است . شاید علتش این است که طبق اعلام بعضی جراید در زمان پیش از انقلاب 4 هزار امامزاده در ایران وجود داشته و بعد از انقلاب تعداد اونها به 11 هزار امامزاده رسیده . همین مسیله باعث میشه به وجود چنین کراماتی و یا چنین امامزاده هائی که از خود برکاتی را صادر میکنند شک داشته باشیم . اما من که الان یک زن 39 ساله هستم از زمانی که خیلی کودک بودم وجود چنین امامزاده ای را شاهد بودم . من هم مثل شما شک داشتم وقتی خود مجله از چنین امامزاده ای با نام قل قلی یاد میکند معلوم است عده ای به خنده می افتند در صورتیکه نام این امامزاده به نام برادر امام حسین امامزاده حنیفیه معروف است . عده ای که باور نداشتند و همچنین قصد تمسخر راد داشتند آن را امامزاده قل قلی میخواندند مثل پدرخود من که دین و ایمان درست حسابی ندارد . اما دوستان و خوانندگان عزیز این امامزاده واقعا به آدم آرامش میدهد . من خودم دو بار بنا به حاجاتی که داشتم دو بار غلت خوردم . از شما که انکار میکنید خواهرانه تقاضا مندم که بروید و خودتان غلت بخورید بعد ببینم باز هم انکار میکنید . برای روشن شدن شما میگویم که کسانی که حاجت دارند در روزهای پنجشنبه و جمعه و بهترین زمان حاجت گرفتن روز 28 صفر میباشد که خیل عظیمی از مشتاقان آن امامزاده از راه های دور و نزدیک به آن جا میروند . طریق آن هم این است که کسی که حاجت دارد چه زن و چه مرد جلوی در بیرونی امامزاده دراز میکشد و سپس یکی از خدام محترم آن امامزاده تکانی مختصر به بدن فرد میدهد به خدای بزرگ سوگند که هیچ دروغی در گفتارم نیست پس از تکان آن فرد بدون اینکه اراده ای از خود داشته باشید بدن فرد شروع به چرخیدن یا همان غلت زدن میکند . برای اینکه فرد بتواند با نیروی بیشتری این مرحله را به انجام برساند افرادی که ایستاده اند و مشغول تماشا هستند صلوات میفرستند . به شما میگویم که وقتی که فرد غلت میزند چشمانش بسته است اما از تمامی اتفاقاتی که در کنارش می افتد آگاه است و ذکر صلوات همراهان را میشنود اما سرعت حرکت و یا حتی نیروی ان و نحوه حرکت هیچ کدام دست خود فرد نیست گاهی سرعت فرد کم میشود گاهی سرعت غلت زدن بیشتر میشود حتی وقتی که فرد به پله های جلوی امامزاده میرسد گویا نیروی به او کمک میکند تا چگونه و بدون کوچکترین صدمه ای آن پله ها را طی کند . در نهایت کسانی که حاجت روا میشوند به نزدیکی درب امامزاده برمیگردند و کسانی که از سعادت بیشتری برخوردار باشند حتی با همین غلت زدن وارد حرم مطهر میگردند و در کنار حرم چشمان خود را بدون اینکه اختیاری در بستن و باز کردن آن داشته باشند می گشایند. خواهش میکنم دوستان عزیزم تا چیزی را که به وجود یا عدم وجود آن ایمان ندارید فورا" و بی هیچج محکمه ای رد نکنید باز هم میگویم اگر باور نمیکنید این گوی و این میدان .
      آرزوی من برای همه شما سعادت و کامیابی در این دنیا و آخرت است به خدای بزرگ میسپارمتان.

      پاسخ ها

      • babak

        خانوم محترم ، پس من هم از شما درخواست میکنم برید درمقابل حرم امام رضا سم بخورید، ایشون هم به این طریق شهید شدنددیگه، مثل این امامزاده که غلتان غلتان پیکرشون رو برزمین کشیدند، خانوم محترم اینها همه تلقینه ، اگر یک کسی که اعتقادی به این مسائل نداره بره هزاربارهم غلت بزنه به آرامشی نخواهد رسید، شما اعتقاد داریدو تلقین می کنید وبهش هم می رسید اشکالی هم نداره این قانون جذبه اما بگذارید همه آدمها از هرراهی که دوست دارند به آرامش برسند نه با زور وجبر به سمت بهشت روانه شون کنید

    • babak

      مگر این رو نمیگن که ائمه و بزرگان و شهدا زنده هستند وشاهد اعمال پیروانشون هستند، برای لحظه ای فکر کنیم اگر اون بزرگوار زنده بود و ایستاده نظاره گر این کارها بود چه می گفت؟ کجای تاریخ نوشته شده که یک بزرگوار اجازه میداده دست وپاشو هزاران بار بوسه بزنند یا درمقابلش زانو زده سجده کرده یا غلت بزنند، کجا گفته شده اونها لباسهاشون زربافت یا خونه هاشون از خشت های طلا ساخته شده؟ والا اگر خودشون بودند و این اعمال رو می دیدند غصه می خوردند که ما چی گفتیم و اینها چه می کنند.

    • خاطره

      چي بگم اخه نميتونم منع كنم نه تاييد مردم انقد گرفتارن كه براي رفع حاجتاشون متوسل به هر دروغ وراستي ميشن!اميد وارم خدا راه حل تمام مسايل ودغدغه هايه مردم وخودش نشونشون بده كه اينطوري به قضيه نگاه نكنن...اميد وارم خدا عاقبتمونو بخير كنه چون هر چيزي رو كه ادم منع كنه به نوعي خودش گرفتارش ميشه....

    • بدون نام

      اول اینکه بعضی از جملات کسی که این خبر رو تهیه کرده غلط میباشد مثلا روستای بیورزین در 5 کلومتری لوشان قرار دارد و من چون اصالتم یکی از روستا های اطراف است بارها به انجا رفته ام و نکته بعد اینکه مردم به انجا نمیروند که قل بخورند بلکه حاجت میکنند و در کنار امامزاده دراز میکشند و قل داده میشوند به پایین پله ها و دوباره بازگرداننده میشوند بون اینکه افراد بدانند که به کجا رفته اند و امده اند عزیزان فیلسوف من هم بارها این موضوع رو دیده ام و کاملا درست است به جای اینکه ندیده و نرفته فتوی بدی یه بار لطف کن برو ببین و بعد بیا سخنرانی کن

    • حسين فتحي لوشاني

      نظر همه محترم است ، چون نظر و برداشت خودشان است . بنده متولد و اهل لوشان در نزديكي اين امامزاده هستم . هر كس مي خواهد باور كند و هر كس هم نمي خواهد نكند اما آيا كسي مي تواند بارها به چشم خودش هم شك كند ؟ بنده با دو چشم باز خودم بارها ديده ام كساني را كه در 28 صفر هر سال با چرخشي غير عادي مسير شيب دار جلوي امامزاده را ( حدوداً 30 متر ) به پايين رفته اند و دوباره همان مسير را به بالا برگشته اند . اين حالت آنقدر غير عادي هست كه هزاران نفر مي آيند تا از نزديك آن را ببينند . منن با كساني كه اين كار را كرده اند صحبت هم كرده ام و آن ها مي گويند در اين حالت انسان در وضعيتي شبيه خواب است ؛ چيزهايي را مي شنود اما خيلي مبهم ( چشم ها بسته اند ) آنچه من با چشمانم ديده ام را يك انسان در حالت بيداري نمي تواند انجام دهد ، به اين حرفم كاملاً اعتماد كنيد چون شما هم برويد و ببينيد متوجه اين موضوع خواهيد شد ؛ حالا اينكه اين نيروي غير عادي از كجا مي آيد و جواب سوال هاي اينچنيني روشن نيست اما در درستي اين اتفاق غير عادي اصلاً شك نكنيد ؛ و هركس كه مي خواهد خودش عيناً تجربه كند مي تواند 28 صفر هر سال به آنجا برود . از تهران 250 كيلومتر فاصله دارد .

      پاسخ ها

      • babak

        درتهران هم خیابانی هست به نام بزرگراه خاوران سه راه سیمان، تمام رانندگان به این قضیه اعتراف کردند که در قسمتی از این خیابان که سربالایی هست اگر ماشین رو خلاص کنیم به جای پایین رفتن بالا می رود ، من که باورنداشتم تا اینکه دوسه بار امتحان کردم دیدم حقیقت داره از دوستان زمین شناسم پرسیدم دیدم جوابش خیلی پیش وپا افتاده و راحت بوده و ربط به گرانش و جاذبه زمین داشته و درسیاره ما ازاین نقاط بسیاره و چیز خیلی مرموزی نیست، کاری به جغرافیاهم ندارم، درکتاب اسرارتوحید که درمورد شرح احوال شیخ ابوسعید ابوالخیر هست حکایت جالبی اومده که میگن به شیخ میگن یا شیخ خبردادن در فلان شهر مردی وجود داره که می تونه روی آب راه بره میگه خوب این که چیزی نیست فلان حشره هم اینکار رو انجام میده بعد میگن فلان شخص درفلان شهر می تونه پرواز کنه میگه خوب فلان پرنده هم همینطور، دراخر هم میگه مهم نیست آدمها چه کارهایی انجام میدن یا به چه کراماتی رسیدند مهم خدمتی هست که می تونن به خلق کنند، حالا گیریم انسانها بتونن در این مکان هزارکار ناممکن انجام بدهند، برای من جوون چه فایده ای دارند؟ آیا یک نفرشون پیدا میشه یه مقدار از مالش رو درراه خدا به یک انسان گرفتارتر از خودش بده یا همش ازخدا میخواد که بهش پول بده مریضی شفا بده یا گرفتاریش رو رفع کنه

    • باران

      با سلام و اما امامزاده قل قلی یا محمد حنفیه که قربونش که واقعاً به آدم آرامش می دهند .
      بنده نظرات کاربران عزیز را رد نمی کنم ، شما مقصر نیستید بلکه کسی مسئول است که اطلاعات کاملی در خصوص امامزاده محمد حنفیه ندارد و به خودش اجازه می دهد که مطالبی را انتشار دهد که با عقل جور در نمی آید! بنده نیز به چشم خودم غلتیدن افراد رادیده ام و با تمام وجودم اینکه غلتیدن به صورت ارادی نیست را قبول دارم هر کسی هم که قبول ندارد می تواند 28 صفر هر سال به امامزاده بیاید و سیل عظیم عاشقان آقا و کسانی را که شفا می گیرند و حاجت روا می شوند را ببیند.

    • الناز

      آقاحمیدرضاباشماهم بودم .انقدهم به همدیگه باآقابابک هندونه به هم قرض ندیداگرعلم وآگاهی تون ازهمه بالاس درموردمذهب تحقیق کنید.اشتباهات وبدعت هاروباسندردکنید قلب امام زمان روهم شادمیکنید.شما جریان برق روهم نمیبینید پس چرا باورش داریدآدم هرچیزی رو که باچشم نمیبینه ودرکش نمیکنه ازریشه ردش نمیکنه .

      پاسخ ها

      • babak

        نه خانوم الناز ما انسانهای بی منطقی نیستیم اتفاقا ازروی منطق حرف می زنیم دردین بسیار احکام هست که با منطق جور درمیاد و وظیفه ماست که قبولشون کنیم، بله اگه برق یا هوا یا خدا رو نمی بینیم دلیل نمیشه که اونها وجود ندارند، بلکه برعکس بسیاری چیزها هست که دیده نمیشن ولی وجود دارند، وجدان ، اخلاق و هزاران چیزنادیدنی هست که مهمتر از اعمالیه که بدرد بشریت نمی خوره و روزانه تکرارشون می کنیم و ادعا می کنیم کاردرستیم ، حرف ما اینه که به جای رفتن به این امامزاده آیا یکبار به کهریزک سری زدیم؟ آیا یکبار به کمک مددجویان بهزیستی رفتیم و ناخن های پای یک معلول یا یک جانبازرو گرفتیم؟ آیا خرج هایی که می کنیم و به زیارت اماکن مختلف میریم قسمتی از اونو خرج یک دختر بی جهیزیه کردیم، یا خرج یک پیرزن ازکارافتاده، به خدا زنده ها هم حق دارند، اشکالی نداره شما اعتقاد خودتو حفظ کن به زیارتگاه برو و دعاکن اما درکنارش اعمال دیگه رو هم انجام بده، خانم محترم اینطور نیست که برخی از کارهای دینی رو انجام بدید برخی رو انجام ندید آدم باید یا رومی رومی باشه یا زنگی زنگی، تازه اون کارها هم بایستی در قرآن ذکرشده باشه و سلیقه ای نباشه

      • حمیدرضا

        اولا الناز خانوم بنده نه به کسی هندونه قرض میدم نه واسه کسی نوشابه باز میکنم ، اگر میبینی اسم babak عزیز رو جایی آوردم فقط خواستم نقل قولی از صحبتهای آقا بابک داشته باشم که واقعا هم به حق گفتن
        دوما کسی اگه اسم شخصی رو توی نظرش میاره دلیل به هندونه قرض دادن نیست
        سوما بنده هم لا مذهب و کافر نیستم ،اما شخصا با خرافات در دین مشکل دارم
        چهارما من ادعا نکردم که علم و آگاهیم از بقیه بالاتره چون هر کس همچین ادعایی بکنه اتفاقا از بقیه نادان تره
        پنجما شما که حرف از مدرک و سند میزنید خب شما هم با سند و مدرک صحبت کن شما حتی نمیدونی این امامزاده آدرس دقیقش کجاس
        به ولله هیچ جای دین اسلام نگفته برید جلوی مقبره یک شخصی قل بخورین تا حاجت بگیرین
        اینها بدعته ،همونطور که خیلی از بدعتهای غلط من درآوردی توی وهابی ها هست
        کاش یه ذره رصد کنید بعضی کانالهای وابسته به وهابی ها رو ،همین وهابی های کثیف موقع محرم که میشه سیل تبلیغاتشون ضد شیعه شروع میشه و فکر میکنید سوژه هاشون رو از کجا جور میکنن ؟ از همین کارا نمونه ش همین قل خوردن
        الناز خانوم من لیدر تورهای زیارتی بودم که از کشورهای عربی میومدن (البته خودم عرب نیستم ،به واسطه سربازی و کار در جنوب عربی یاد گرفتم)و متاسفانه گاهی بعضی از اعراب خودشون رو شیعه جا میزدن و موقع محرم به بهانه زیارت میومدن ایران و از همین چیزا فیلم و عکس تهیه میکردن و میبردن اونجا نشون میدادن به کل دنیا، جالبه خیلی ها نمیدونستن اینها شیعه نیستن بلکه وهابی هستن حتی خود بنده که به زبان عربی تسلط نسبی دارم
        من میگم حواسمون باشه بدجور دارن ضد ما تبلیغ میکنن
        فقط دنبال سوژه میگردن و متاسفانه تبلیغات اونها بسیار قویه و در مقابل ما ضعیفیم در روشن کردن دیگران
        حالا شما اگر دوست داری قل بخور دوست داری قمه بزن دوست داری صورتت رو زخم بنداز هر کار دوست داری بکن ولی اینو بدون این کارا بدعته و بدجور سوژه میده دست دشمنان شیعه ،دشمنان شیعه منتظر همین چیزا هستن تا توی بوق بکنن این کارا رو بگن ببینید شیعه قمه میزنه توی سر خودش ...
        شما خبر نداری یه سرچ کوچیک توی سایتهای عربی بکن تازه متوجه حرف من میشی
        فقط مقصودم اینه سوژه دست دشمنان ایران ندیم

    • الناز

      آقای لوشانی یا دوستانی که اونجارومیشناسن لطفا آدرس دقیق بدید من چطوری باید اونجابرم .جایی برای موندن اونجا هس ؟

    • آرش

      سلام
      اولا نام اصلی و معروف این امامزاده حنفیه است نه قل قلی؟ و لفظ قل قلی برای مسخره کردن آورده شده...
      نم سالها قبل این موضوع غلت خورد از پله های امامزاده به پایین و برگشتش به بالا رو شنیده بودم ولی باور نداشتم تا اینکه 5 سال پیش که مصادف با روز 28 صفر هم بود از تهران به اتفاق دو تا از دوستام پا شدیم رفتیم اونجا... اولا اینو بگم که صف پارکینگ خودروها در کنار جاده منتهی به امامزاده به سه کیلومتر و بیشتر هم میرسه و جمعیتی میان اونجا....
      بگذریم من در اون روز چندین نفر رو دیدیم که جلوی درب امامزاده دراز میکشیدن و با یه نیروی عجیب که خارج از کنترل آدم هست از حدود 10 الی 15 پله میرفتند پایین تا به حیاط پایینی برسن و بعدش دوباره با همون نیروی عجیب اون پله های بزرگ رو بعضی وقتها هم با سرعت زیاد میومدند بالا که بالا اومدنش عمرا نمیتونه کار خود شخص باشه بعد از اینکه به جلوی درب خود امامزاده یعنی مکان اول برمیگتن شخص بحالت خواب و بیدار مثل اینکه هیپنوتیزم شده باشه یه همچین حالتی داشت... اونایی که باور ندارن فقط یک راه داره... اونم برن و ببینن وگرنه راستشو بخوای منم به اینجور مسائل و چیزهای دینی و شرعی اعتقادی نداشتم و ندارم ولی به چشمام اطمینان دارم رو همین حساب صد در صد میتونم بگم با یه نیرویی خارج از کنترل خود شخص داره این کار انجام میشه... البته شنیدم الان یه تعداد از پله ها شو برداشتن و مسیرش کمتر شده ولی اون سالی که من رفتم تعداد پله ها زیاد بود..

    • الناز

      داداش من، همه این داستاناروازسرگذروندم روزهایی داشتم که حتی به مکه رفتن آدمها حتی به نحوه نمازخوندن آدمها گیرمیدادم هزارتاجابرات آدرس بفرستم که میرفتم که کسی به عمرش ندیده وخدمت کردم سه سال توی کلیسا خدمت کردم منم با بدعت وخرافه مخالفم .
      روزی که ببراکاری نه برازیارت به سامرا رفتم به اصراردیگران حتی بااکراه زیارت رفتم یه چیزی حس کردم که به زنده بودن همه ایناپی بردم.بماند.ولی فهمیدم تاروحم آماده نباشه حال عرفانی خوشی نداشته باشم به هیچ کسی خدمت نمیکنم .اینا منوآماده میکنن تاباعشق خدمت کنم تاازخدمتم رشدکنم وگرنه دورازهمه باشه من نباشم خدافرصت خدمت روبه هزارتادیگه میده .خداحساب کتاب کارش درسته هدف ازخدمت رشدروحی انسانه

    • najla

      مدیر محتر مجله حالا این مردم یه کاری رو به غلط یا درست انجام میدن، قرار نیست که شما اون رو مطرح کنی و تفسیر کنی. شما همون رسالت خودت که اطلاع رسانی هست انجام بده. فقط در مورد امامزاده و معرفی کردنش هم صحبت کنی کافیه. بعضی از این حرفا که تو مجله میزنی بخدا یه جاهایی گیرت میندازه

    • الناز

      مجله متاسفم برات که نظرمنو به آقابابک اعمال نکردی .اصلا این گفتگوآزادنیست!

      پاسخ ها

      • babak

        خواهرمن النازخانوم ، متاسفم که نظرتون منتشرنشد، حتما چیزساده ای گفته بودید که برای سایت خیلی گرون تموم میشده واونو منتشرنکرده مثلا گفتید ماست سفیده و با این جمله توهین به خدا و پیغمبرودین و مذهب کردید، کاری ندارم به اینکه این سختگیری ها ازکی شروع شده و باعث وبانیش کیه اما اینو بدونید که درهمین یک مورد کوچک هم همون رفتارها و بدعتها تاثیرگذاربوده ، وقتی دونفرانسان نمی تونند به راحتی نظراتشون حتی درحد یک انتقاد رو هم بیان کنن و دلیلی هم پشتش نیست دیگه چه میشه گفت، البته دلیل هست اما دلایلی نیستند که بتونن یک جوان رو قانع کنن، النازخانوم حرفهای شما حمیدرضا و بقیه رو با دقت خوندم، راستش این دودستگی عقاید و اختلاف نظرمی دونید درسطح کل هم وجود داره؟ درسطح عالم اسلام و مسلمین، خوب چرا باید اینطورباشه؟ چرا باید به قول شما سلفی ها یا سنی ها یا شیعیان با هم دشمنی داشته باشند، چرا حضرت علی بیست و سه سال به خاطر اسلام سکوت کرد و صبرکرد تا مردم به سمتش برن و باهاش بیعت کنند؟ آیا به خاطر حفظ دین نبوده؟ آیا به خاطر جلوگیری از تفرقه و تیشه خوردن به ریشه نهال تازه پا گرفته اسلام نبوده؟ خوب چرا الان این همه دشمنی و عداوت بین مون هست؟ درمدینه وهابی ها نه خودشون برسر مزار پیامبر گریه و عزاداری می کنند و نه اجازه میدن ایرانیها یا دیگر مسلمونها اینکاررو بکنن، چرا؟ چون اعتقاد دارند عشق ما به پیامبر بایستی قلبی باشه ، شان پیامیراین نیست که به اندازه یک ساختمون یا آرامگاه محدود باشه ، او بزرگتراز این حرفهاست ، دل باید جایگاه عشق باشه عشق به خداربطی به مکان نداره ، خدا درخانه تک تک مسلمونها درقلب همه انسانها درتمام نقاط زمین وآسمان جاری هست انرژی خدا درکل هستی مستتره پس لزومی نداره برای پیامبرجایگاهی مثل مقبره ایشون متصورشد...این درست نیست که اشخاص بزرگ رو دریک آرامگاه خلاصه کرد، پیامبر یعنی کل سیاره زمین، امام یعنی محبت در قلبها، قلوب تک تک ما پراز عطرخداست پس چه معنا داره یک جایگاه متصور بشیم و در جاهای دیگه دنبال چیزهای دیگه باشیم، خانوم عزیز حرف من اینه که وقتی تمام زندگی ما این باشه که با دیگر انسانها دشمن باشیم و با مخالفین خودمون به شدت برخورد کنیم به هیچ کجا نمی رسیم اما اگر رسم دوستی و عشق ورزی رو پیشه کنیم نتیجه اش این میشه که سلفی یا وهابی یا شیعه همه خودشونو برادر و خواهردینی فرض می کنن و دست از دشمنی و کشتار و مسخره کردن برمی دارند، و این لازمه اش اینه که نه از اونها انتقاد کنیم و نه اجازه بدیم که ازمون انتقاد بشه، قبول کنید که درکل گاف هایی هم ما دادیم گاف هایی هم اونها دادند و نباید این اشتباهات رو برسر همدیگه بزنیم، شما هیچ می دونی اونها خون شیعیان رو مباح می دونن شما هیچ می دونی برخی شیعیان آرزوی ریختن خون یک سلفی یا وهابی یا غیره رو دارن خوب این اختلافات به خاطر اینه که اونها بعضی کارهای مارو قبول ندارن ماهم بعضی کارهای اونا رو قبول نداریم و اصلا هم توجهی به اصل دین و مشترک بودن خدا وپیامبر وکتاب دینی مون نداریم ، این که رسمش نیست با پیامبری که این همه زحمت کشید تا اسلام رو به اعراب زمان جاهلیت بشناسونه این رفتاررو داشته باشیم، نه درمقابل او کسی غلت زد و سجده کرد و نه در مقابل هیچکدوم از بزرگان و ائمه پس الان هم نباید این کارروکرد

    • الناز

      حمیدرضاجان یه مقدارلحن انتقادت ازمذهب ازآدمها الان قشنگترشدیعنی نشون دادی قدرتشوداری بجای تاییدتوهین دلیل بیاری واین قشنگ تره.خوب حال خدمتت عرض کنم:
      اولا منم گفتم بابدعت آفرینی مخالفم.دوما آدرس ندونستن مقبره عیب نیس عیب اینه ما بزرگان شیعه رونشناسیم وبه حفظ آثارشون بافکروعقیده واعمالمون امون کمک نکنیم.سوما ملاک تعیین هویت وعرفان واعمال شیعه وهابی های سگ مذهب وسنی ها وسایر فرقه ها نیستند که مابخاطرافکاراونا زیارت نکنیم ومراقب روح لطیفشون باشیم .اگه کشورهای عرب زیادمیرید میتونیدببینیدکه اونا ازبزرگان مذهبشون چی ساختن وچگونه به بارگاه شون احترام میذارن! سربارگاه ابوهریره -ابوحنیفه -خالدبن ولید-معاویه ابن ابوسفیان-محمدشافعی-شیخ احمدتجانی رهبرفرقه صوفیه اهل سنت-محی الدین عربی- محمدشافعی-جلال الدین سیوطی-صلاح الدین ایوبی -بارگاه سیده نفیسه درمصر-وقت کردی به طلاکاری حرم بخاری هم دقت کن-مسجداموی دمشق هم تشریف ببر!بارگاه عمرعزیز!تویمدینه فراموش نشه !اهل سنت ووهابی ها بسیاراونجامیرند! وای اگرمعیاررفتارما دیدگاه اونا باشه مادیگه همه چیزوبایدتعطیل کنیم بشیم دور،ازهمه عین اونا.بعداواناقبرهای ائمه ماروخراب میکنندوبه وسیله خودمابزرگای شیعه رو کم کم ازتاریخ محو میکنن..اوناباخراب کردن قبور بامسخره کردن زیارت وتوسل و شفاو..وما باتاییدحرف اونا.
      شیعه جواب داره مابچه شیعه ها بی جوابیم! باهراشتباهی از هم مذهبی هامون کل مذهبمونوکوچیک وخارمیکنیم وبه تاییدرفتاردشمن میپردازیم . این داستانها روبخوردبچه شیعه هادادن ماروضعیف وبی اصالت نشون بدن ومابه نشانه عصرتمدن وروشنفکری زیرکاسه کوزه همه چیزمیزنیم .منظورم باشما نیس خیلی ازبچه ها بدحرف زدن ! .من مساله ام این امام زاده نیس وتاییدرفتار زیارت کنندگان!واقعا اینم قبول دارم تابزرگی رونشناختیم ومطمئن نیستیم نباید عامیانه وکورکورانه وگاه بالباس اطمینان واعتقاددیگران پیرو باشیم.بچه هایی که اهل تاریخ هستندمیدونن توی دوره ای اعتقادوتعصب وپیروی های بی دانش وبی تحقیق با بهترین مومنین شیعه کاری کردکه فرقه اسماعیلیه وداستان زاهدی ظاهری به اسم حسن علی صباح بوجوداومدکه اعجوبه تاریخ شیعه شد وهزاران مومن روبه کشتن دادوهنوزهم پیروانش میپرستنش!تاریخ ما پره ازاین انحرافات بله بایدمراقب بود .
      من به طورکلی بیان کردم اصلا مساله ام این امام زاده نبود ناراحت ازاینم که ما بچه شیعه ها هنوزهم بدون تحقیق ومطالعه هرچیزی به ذهنمون ازالقای افکاردیگران میرسه راحت بیان میکنیم ونمیدونیم شایدحرف کوچکی ازماهم مسولیت داره وتاثیربراعتقادات دیگران.بقول دکترشریعتی اگرمیخواهیدمذهبی رانابودکنیدآن رابدتبلیغ کنید.بله واقعا بایدمراقب رفتارهامون ودریافت هامون ازمحیط باشیم.
      .حضرت امیر خودش فرموده دشمنان ائمه دودسته اندیک دسته اش کسانی رونام برده که بیش ازحد درموردائمه غلوکنندبله خوداوناهم اززیاده روی وغلو بیزارند .اخداروشکرعربی هم بلدهستی شماهم بجای سرچ توسایت های عرب سرچ تواسنادشیعه نه!توخوداسناداهل سنت کن تا انحرافات خودشون رودربیاری بی آبرویی وبی اصالتی ائمه اشون رودربیاری جواب داشته باشی براوهابی ها واهل سنت ،ما تسلط نداریمضعفمون همینه که باحرف یه وهابی دلمون ازکوچکتری اشتباه میلرزه و....
      روایت نه،،کلی آیه قرآنی داریم دررابطه باشفاعت وتوسل وواسشون توآستین آماده داشته باشید شیعه جواب داره ما مامطالعه نداریم مادنبال سندنیستیم این حرفاروبیشتربه کسایی گفتم که اصل زیارت وتوسل روبایک عمل زیرسوال بردند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجددا سلام
        بله الناز خانم اعراب هم سر مقبره بزرگانشون میرن شکی درش نیست ،معاویه و ... خیلیهای دیگه که اسم بردین اما میدونی من منظورم چیه ؟
        اونها سر مقبره بزرگانشون قل نمیخورن یا سر و صورتشون رو زخم نمیکنن ،کلا از این قبیل کارها نمیکنن
        چه اشکال داره ما هم بدون قل خوردن و سر و صورت زخم انداختن و قمه زدن و هزار کار اشتباه دیگه بریم زیارت بزرگان تشییع ؟
        من نگفتم چون وهابی ها از ما سوژه میگرن نریم زیارت ،منظورم اینه طوری رفتار کنیم ،طوری توسل کنیم ،طوری بریم زیارت که یک وهابی نتونه از ما سوژه بگیره
        حالا یک سوال دارم من
        ائمه معصومین زحمت زیادی کشیدن برای زنده نگه داشتن اسلام حتی جان خودشون رو هم دادن برای این امر ،
        آیا این درسته که تا اسم تشییع اومد یهو همه توی ذهنشون قل خوردن و قمه زنی و این قبیل کارها بیاد ؟؟؟
        آیا این سزاوار هست شیعیان امام علی رو با این چیزا به یاد بیارن ؟؟
        یعنی ائمه این همه زحمت کشیدن که ما(نوعی) تشییع رو اینگونه جلوه بدیم ؟؟
        یادمه یک لبنانی تازه مسلمان شده ، اومده بود واسه زیارت ،دقیق خاطرم هست توی محرم هم بود ،این بنده خدا یکی از دوستان نزدیکش رو هم که مسیحی بود آورده بود ،اطراف یک مراسم عزاداری در شهر قم داشتیم قدم میزدیم این مسیحی بدون هیچ قصد و غرضی پرسید چرا توی عزا داری قمه نمیزنن توی سرشون ؟؟ گفتم چطور مگه ؟ گفت آخه من هرجا توی اینترنت و بعضی کانالا دیدم ایرانیها و شیعه ها قمه میزدن توی سرشون و صورتشون رو زخم میکردن
        الناز خانم این درسته ما زحمات ائمه رو با کارهایی مثل قل خوردن زیر سوال ببریم که یکنفر، ما اهل تشییع رو اینگونه توی ذهنش تصور کنه ؟؟؟
        این چیزا نشات گرفته از تبلیغات وسیعیه که وهابی ها ضد شیعیان مخصوصا ایرانیها میکنن ، و این سوژه ها رو هم خود ما دست وهابی ها دادیم ،من میگم ما نباید سوژه دستشون بدیم با بدعت گذاری
        ضمنا اول صحبتهات گفتی لحن انتقادت از مذهب بهتر شد ،من اصلا از مذهب انتقاد نکردم ،من از رفتار آمیخته با خرافه انتقاد کردم نه از مذهب
        ببینید الناز خانم ما ایرانی هستیم و همه هم میدونیم در گذشته ایران چه قدرت و ابهتی داشته ،این اصلا درست نیست ما با این همه پیشینه در قدرت بشیم سوژه یکسری عرب وهابی مغرض
        امروز ما قل بخوریم جلوی مقبره یک امامزاده فراد اونها 10 برابر بزرگنمایی میکنن
        خیلی از خرافه ها بر میگرده به اواخر حکومت بنی عباسیان ،نمیدونم تا چه حد آشنایی با این دوره ی تاریخی دارین ،اگر من مثالهایی از ترویج خرافه توسط عباسیان بگم ممکنه به خیلیها بر بخوره ،یک اشاره کوچیک میکنم به مسئله "سید" بودن یا نبودن بعضی از مردم ،نمیدونم بیشتر از این میشه اشاره کرد یا نه ،احتمال میدم سانسور بشه
        بگذریم این فقط مثال بود از ترویج خرافه
        فقط و فقط مقصودم اینه کاری نکنیم ایران و همچنین تشییع رو زیر سوال ببریم با کارهای خودمون

      • حمیدرضا

        عذر میخوام توی پاسخ به نظر شما الناز خانم یادم رفت اسمم رو بنویسم واسه همین به اسم "کاربر" نظرم ثبت شده

    • الناز

      ??!!

    • الناز

      مجله این فرم ظرخواهی ات روبردار آخه شماروچه به نظرخواهی -نشستی مطالبو سانسورمیکنی.جمعش کنید بابا!

    • ناهید

      متاسفم برای خبرنگاری که حداقل نرفته درست خبر بگیره بعد بنویسه امامزاده قلقلی این لفظ یه توهینه .ما که تو گیلان هستیم به امامزاده حنیفیه هیچ وقت قلقلی نگفتیم اولین بار از تلویزیون شنیدیم . بعدش هیچ کس به اراده خودش حرکت نمیکنه حالا کارشناسان برن دلیل علمی یا ماورایی اونجا رو کشف کنن بماند کار نداریم چرا خبر رو وارونه و منحرف نشون میدن .برای حاجت گرفتن کسی به ارداه خودش قل نمی خوره اگه شک دارین خودتون برین ببینین و دوم اینکه هیچ کس از بالا رفتن یا پایین رفتن از پله ها ی اونجا هم آسیب نمی بینه . در گذشته همین پله ها هم نبوده با این حال باز کسی آسیب ندیده .اصلا به این کار ندارم که این شیوه درست هست یا نه ولی چیزی که هست هر کس که بخواد به حرکت در نمیاد و طرز حرکت به اراده ی خود شخص نیست من خودم جرات نداشتم ولی یکی از بستگانم رو به چشم دیدم که از پله ها پایین برد و همانطور به سمت بالا برگرداند که او هیچ وقت در حالت عادی حاضر به همچین کاری نیست چون انسان به طور عادی از بلندی و پرت شدن یا هر خطر دیگری میترسد. هیچ انسانی نمی تونه بدون ترس از پرت شدن از یک بلندی با خیال راحت به سمت پایین کود بیاد حالا پایین رفتن رو بتونه برگشتن رو مطمئنن نمی تونه .اگه از مراسمی یا اعتقادی خوشمون نمیاد حداقل حقیقت رو بگیم تهیه خبر اینقدر هم سخت نیست رفتن به محل مورد نظر و تهیه خبر کامل نه اینکه شنیده های غلط رو انتشار دادن.

    • بدون نام

      وقتی الله میفرماید من از رگ گردن به شما نزدیکترم،و همچنین میفرماید مرا بخوانید تا شما را مستجاب کنم دیگه دلیلی نداره پیش کسی برم وبراش .... خدا بهترین یاوره

    • زهرا

      باباتوهیچ سایتی درباره ی زندگی نامش ننوشته همش این خرافات وچرابه آن قلقل می گویند هست
      زندگی نامشو بنویسید

    • مصطفی ش

      وای بر مردمان سبک عقل . اخه چرا باید مسلمان ها به بت پرستی و اشیا و مرده پرستی روی بیارن در حالی که خدایی دارن که تمام عالم وهستی را به وجود اورده . ما اگه خدا رو بخوایم فقط برای او باید سجده کنیم ....چرا .؟

    • پاییز

      سلام دوستان

    • رها

      خب دوستان راه دوری نیست میتونید برا تفریح هم شده برین از نزدیک ببینید .من ب شخصه رفتم با چشمای خودم دیدم

    • س

      آره بچه ها راسته تو شهر ماست،مادرم غلت خورده خود به خود غلت میخوری البته اگه دراز کشیدی اما غلت نخوردی میگن حاجت برآورده نمیشه، 28 صفر انجام میشع خيليا انجام دادن، اما چون ماهواره مسخره کرد دیگه جمع کردن این کارو.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج