جاباما
۵۹۶۲۷۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کاپیتان‌های سرخابی در اختتامیه لیگ پرشین

سومین دوره لیگ فوتبال کودکان ساکن در مناطق حاشیه شهرها با حضور کاپیتان‌های استقلال و پرسپولیس به پایان رسید.

ورزش سه: سومین دوره لیگ فوتبال کودکان ساکن در مناطق حاشیه شهرهای کشور دیروز در حالی به پایان رسید که حسین ماهینی و پژمان منتظری با حضور خود در این رقابت‌ها انگیزه‌های بیشتری برای کودکان رقم زدند.

22 تیم در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در مسابقات لیگ پرشین حضور داشتند که این تیم‌ها از بین 50 تیم فوتبال جمعیت امام علی(ع) که در مناطق محروم 13 استان کشور فعالیت دارند به این مسابقات راه یافتند.

مسابقات لیگ پرشین از دهم شهریورماه در زمین چمن ورزشگاه شهید بهشتی آغاز شد و دیروز جمعه هفدهم شهریور ماه با برگزاری دیدارهای فینال به نقطه پایان رسید.

میثم واحدی، مسؤول کمیته ورزش جمعیت امام علی(ع) در خصوص این لیگ می‌گوید: «اکثر بازیکنان این لیگ، نان‌آوران کوچک خانواده‌ها‌ هستند و برگزاری چنین مسابقاتی می‌تواند نقش مهمی در شناسایی استعدادهای آنان از یکسو و توجه دادنِ جامعه و مسؤولین به کمبودهای بی‌شمار در حوزه امکانات ورزشی در مناطق محروم از سوی دیگر ایفا نماید.»

وی ادامه می‌دهد: «ورزش از مهم‌ترین ابزارهای پیشگیری از سوق یافتن کودکان و نوجوانان به سوی آسیب‌هایی چون اعتیاد، خشونت و گرایش به بزه است اما متاسفانه ما در این دوره لیگ نیز شاهد بودیم که علی رغم نامه نگاری‌های متعدد با مسؤولین مربوطه، هیچگونه همکاری و مساعدتی جهت برگزاری این مسابقات انجام نگرفت».

مسابقه فینال رده نونهالان بین تیم‌های پرشین کردستان و پرشین کوره محمود آباد برگزار شد که این دیدار در وقت عادی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت(گل تیم کردستان را نادر بهرام‌پور و گل تیم کوره محمودآباد را صمد رحیمی به ثمر رساندند)؛ در پایان و در ضربات پنالتی، تیم نونهالان کردستان موفق شد به‌عنوان قهرمانی دست یابد و کوره محمود آباد در جایگاه دوم بایستد.

در رده سنی نونهالان، نادر بهرام‌پور از پرشین کردستان با ۵ گل زده عنوان آقای گلی رده نونهالان را به دست آورد؛ دروازه‌بان برتر این رده نیما دهقانی از کردستان بود و همچنین تیم نونهالان پرشین کرمانشاه عنوان تیم اخلاق در مسابقات نونهالان را به خود اختصاص داد.

در رده نوجوانان دیدار فینال بین دو تیم پرشین کردستان و پرشین سرباز سیستان و بلوچستان برگزار شد؛ مهدی پدیدار از تیم کردستان، زننده تک گل این مسابقه بود و بدین ترتیب، پرشین کردستان دومین قهرمانی خود را این بار در رده‌ای دیگر جشن گرفتند و سرباز سیستان و بلوچستان نیز با ارائه بازیهایی زیبا و تماشاگر پسند در جایگاه دوم این رده ایستاد.

در رده نوجوانان عنوان آقای گلی به مهدی پدیدار از کردستان با ۵ گل زده رسید؛ دروازه‌بان برتر رده نوجوانان نیز سینا الله‌یارزاده از تیم کردستان بود و پرشین قرچک نیز عنوان تیم اخلاق در رده نوجوانان را به خود اختصاص داد.

این مسابقات در رده جوانان نیز شاهد برگزاری دیدارهای جذابی بود که در ایستگاه پایانی دو تیم پرشین ساری و پرشین سرباز سیستان و بلوچستان به مصاف هم رفتند؛ این بازی پُر افت و خیز در وقت عادی با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسید که هر دو گل پرشین سرباز را احسان پُشت‌یافته به ثمر رساند و گل‌های تیم پرشین ساری را محمد پاکباز و امیرحسین مرتضوی زدند.

این دیدار که برنده آن را ضربات پنالتی مشخص کرد، تیم ساری قهرمان شد و سرباز سیستان و بلوچستان در جایگاه دوم ایستاد؛ احسان پشت یافته از سرباز سیستان و بلوچستان با ۴ گل زده آقای گلی رده جوانان را از آن خود کرد، محمد مرتضوی از تیم ساری بهترین دروازه‌بان این مسابقات در رده جوانان شد و پرشین ملک‌آباد کرج نیز عنوان تیم اخلاق در این رده را به دست آورد.

در پایان نیز مراسم اهدای جام و جوایز که با حضور حسین ماهینی و پژمان منتظری در کنار شارمین میمندی‌نژاد، موسس جمعیت امام علی(ع) برگزار شد.

همچنین مسابقه فوتبالی در حضور صدها تماشاچی و هوادار مشتاق باشگاه پرشین، بین تیم امید پرسپولیس و تیم منتخب بازیکنان پرشین از سراسر کشور برگزار شد که رقابتی جذاب و پایاپای بود که در نهایت یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج