جاباما
۵۹۶۲۷۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

شیر طلای ونیز به کارگردان سرشناس مکزیکی رسید

فیلم «شکل آب» ساخته «گیلرمو دل تورو» محصول سینمای آمریکا، جایزه شیر طلایی بهترین فیلم هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز را از آن خود کرد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از هالیوود ریپورتر، هفتادوچهارمین دوره جشنواره ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان با اعطای شیر طلای بهترین فیلم به «شکل آب» ساخته رومانتیک و فانتزی «گیلرمو دل‌ تورو» به کار خود پایان داد.

همچنین جایزه شیر نقره‌ای (جایزه بزرگ هیأت داوران) این رویداد سینمایی به «فاکس ترات» به کارگردانی «ساموئل مائوز» اعطاء شد و «زاویه لاگراند» از فرانسه نیز برای فیلم «تا نگهبان» بهترین کارگردان این رویداد سینمایی نام گرفت.

در بخش بازیگری نیز جایزه بهترین بازیگر مرد ونیز به «کامل الباشا» برای فیلم «توهین» ساخته «زیاد دوئیری» (لبنان و فرانسه) و جایزه بهترین بازیگر زن نیز به «شارلوت رامپلینگ» برای فیلم «حنا» ساخته «آندرا پالائورو» (ایتالیا، بلژیک، فرانسه) اعطاء شد و «چارلی پلامر» بازیگر فیلم «Lean on Pete» نیز جایزه «مارچلو ماستریانی» ویژه بهترین بازیگر نوظهور جشنواره را دریافت کرد.

«مارتین مک‌دونا» برای فیلم «سه بیلبورد خارج از میزوری» از بریتانیا، جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره را به خانه برد و جایزه ویژه هیأت داوران بخش رقابتی نیز به «کشور شیرین» به کارگردانی «وارویک تورنتون» از استرالیا رسید.

در بخش افق‌های جشنواره که رخشان بنی‌اعتماد سینماگر ایرانی یکی از اعضای هیأت داورانِ آن بود، جایزه بهترین فیلم به «نیکو، ۱۹۹۸» به کارگردانی «سوزان نیکارلی» (ایتالیا و بلژیک) رسید و سینمای ایران نیز امسال توانست با فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» دو جایزه بهترین بازیگر مرد (نوید محمدزاده) و بهترین کارگردانی (وحید جلیلوند) این بخش از جشنواره را کسب کند.

در این یخش جایزه ویژه هیأت داوران به فیلم «کانیبا» از «ورنا پاراول» و «لوسین تیلور» (فرانسه و آمریکا رسید و «لینا خدوری» برای بازی در فیلم «پروردگار» بهترین بازیگر زن شناخته شد.

همچنین فیلم «آیه‌های فراموشی» به کارگردانی علیرضا خاتمی که محصول مشترک فرانسه، آلمان، هلند و شیلی است نیز جایزه بهترین فیلمنامه بخش افق‌ها را دریافت کرد.

در سایر بخش‌های هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز «Gros Chagrin» ساخته «سلین دوو» عنوان بهترین فیلم کوتاه برگزیده شد و جایزه شیر آینده ویژه بهترین فیلم اول جشنواره نیز به «تا نگهبان» ساخته «زاویه لاگراند» از فرانسه رسید.

به گزارش ایسنا، هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز از ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریورماه) در ایتالیا برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج