۵۹۶۴۴۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

زنوزی: گل دوم و سوم پرسپولیس آفساید بود

مالک باشگاه گسترش فولاد و ماشین‌سازی تبریز به‌شدت از اظهارات اخیر دو بازیکن تراکتورسازی ناراحت است و می‌گوید که اگر برخی چیزها را بگوید، آنها باید فوتبال را کنار بگذارند.

خبرگزاری تسنیم: بدون شک محمدرضا زنوزی را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین مالکان باشگاه‌های کشور دانست. زنوزی که با در اختیار داشتن مالکیت باشگاه گسترش فولاد تبریز، این تیم را به یکی از بهترین باشگاه خصوصی ایران تبدیل کرد، حالا با خریداری امتیاز ماشین‌سازی صاحب دومین تیم فوتبال در ایران شده است.

مالک دو باشگاه گسترش فولاد و ماشین‌سازی تبریز که رابطه خوبی هم با فوتبالی‌هایی از جمله کارلوس کی‌روش و امیر قلعه‌نویی دارد، این روزها درگیر امورات شخصی‌اش است و می‌گوید که زیاد خودش را درگیر مسائل فوتبالی نمی‌کند.

زنوزی صحبت‌هایی درباره وضعیت نامناسب گسترش فولاد در لیگ برتر، همکاری با هوشنگ نصیرزاده و لوکا بوناچیچ، اعتراض برخی از بازیکنان سابق این باشگاه به عدم پرداخت مطالبات‌شان، حضورش در باشگاه ماشین‌سازی و ... انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

آقای زنوزی از شکست گسترش فولاد مقابل پرسپولیس و عملکرد نگران‌کننده شاگردان بوناچیچ در لیگ برتر شروع کنیم ...

گسترش فولاد مقابل پرسپولیس هماهنگ نبود. یکسری تغییرات اساسی در تیم ایجاد و بازیکنان جوان‌تر شده‌اند. البته در بازی‌های گذشته و مخصوصاً دیدار مقابل پرسپولیس، جوانان ما اشتباه نکردند. تا حالا هر اشتباهی بوده، از طرف باتجربه‌ها اتفاق افتاده است. جوانان ما مشکلی ندارند. ۹۹ درصد مشکلات ما یا تاکتیکی است و یا اشتباه باتجربه‌ها. برخی جاها می‌نویسند که نتایج گسترش فولاد به خاطر جوان‌گرایی بوده، اما این نتایج ربطی به جوان‌گرایی ندارد.

شایعات عجیبی مبنی بر تغییرات در کادر مدیریتی گسترش فولاد و برکناری هوشنگ نصیرزاده به گوش می‌رسد. این صحبت‌ها صحت دارند؟
آقای نصیرزاده چه کار کند؟ او خودش که در زمین بازی نمی‌کند. سرمربی و مدیر فنی گسترش فولاد لوکا بوناچیچ است. کار نصیرزاده اصلاً ربطی به مدیریت فنی ندارد. مگر آقای نصیرزاده بازیکن عوض می‌کند؟! وظیفه او این است که بازیکنان مدنظر را بخرد و تحویل سرمربی تیم بدهد. قطع به یقین من از آقای نصیرزاده به‌عنوان مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد راضی‌ام.
از عملکرد لوکا چطور؟ به‌نظر می‌رسد انتقاداتی از عملکرد او دارید.

از آقای لوکا هم چندان ناراضی نیستم. به‌هرحال پرسپولیس تیم بزرگی است. آنها آمدند و در تبریز تراکتورسازی را هم بردند. چرا آن موقع کسی چیزی نگفت؟ اینها یکسری جوسازی‌هایی است که علیه گسترش فولاد وجود دارد. وقتی پرسپولیس تراکتورسازی را می‌زند، یکسری می‌ترسند و حرف نمی‌زنند، اما وقتی گسترش فولاد می‌بازد، عوامل شایعه‌ساز شروع به فعالیت می‌کنند. دقیقاً همین نفرات می‌خواهند به گسترش فولا ضربه برنند.

منظورتان همان‌هایی هستند که لوکا که بعد از بازی پرسپولیس گفت از شکست ما خوشحالند؟

من اصلاً نخواندم که بوناچیچ بعد از بازی چه چیزی گفته است، اما من از آقای نصیرزاده چه ایرادی بگیرم؟ من بگویم آقای نصیرزاده، تیم خوب تمرین نمی‌کند؟ من به او چه بگویم؟

این افرادی که از آنها صحبت می‌کنید، علیه شما کار می‌کنند؟

علیه من نه، علیه باشگاه. یکسری از افراد هستند که علیه باشگاه گسترش فولاد کار می‌کنند. لوکا یکسری اشتباهات تاکتیکی دارد و آن‌طور که شنیدم، خودش هم در نشست خبری بعد از بازی به این مسئله اعتراف کرده است. من از عملکرد او راضی هستم. او به جوان‌ها میدان داده و از آنها کار کشیده است. سرمربی ما برخی از بازیکنان جوان را به فوتبال معرفی می‌کند، اما آیا مشکل ما بازیکنان جوان هستند؟!‌ آیا جوانان اشتباهات فردی می‌کنند؟ لوکا در دیدار مقابل پرسپولیس «جهانبخش» را بیرون کشید و تیم به مشکل خورد. تا زمانی که او در میدان بود که ما مشکلی نداشتیم. مشکل ما باتجربه‌ها هستند. اشتباهات فردی را باتجربه‌ها مرتکب می‌شوند.

لوکا معتقد است امسال پنالتی‌های مشکوکی برای گسترش فولاد گرفته می‌شود و کلاً داوری‌ها علیه تیمش است. شما چنین نظری ندارید؟

به نظر من در همین دیدار مقابل پرسپولیس، گل دوم و سوم حریف‌مان آفساید بود. مخصوصاً گل دوم این تیم که با آن شیرازه تیم ما از هم پاشید. من برای داور و کمک‌هایش متأسفم. واقعاً یک تیم چقدر می‌تواند شانس داشته باشد که با اشتباهات داوری این شانس‌ها را هم از آن می‌گیرند؟ واقعاً برای داوران متأسفم.

با این نتایج، شما همچنان به حمایت‌تان از لوکا بوناچیچ ادامه خواهید داد؟

بله، سرمربی تا زمانی که در تیم ماست، از او حمایت می‌کنیم. اگر به گذشته هم نگاه کنید، این موضوع را خواهید دید. رزومه گسترش فولاد مشخص است. لوکا تا زمانی که اینجاست، مورد حمایت باشگاه قرار می‌گیرد، مگر اینکه خودش با باشگاه به این جمع‌بندی برسند که بهتر است دیگر به کارش ادامه ندهد.

تاکنون چنین درخواستی به شما نداده است؟

ابتدای صحبت‌هایم هم گفتم که من زیاد در باشگاه درگیر نیستم. اگر هم چنین درخواستی داده باشد، به مدیرعامل باشگاه داده است.

به بحث ماشین‌سازی برسیم، چه شد که به یک‌باره تصمیم گرفتید سهام باشگاه ماشین‌سازی را هم بخرید؟

من اصلاً برنامه‌ای برای خرید ماشین‌سازی نداشتم. چند وقت پیش خارج از کشور بودم که پس از برگشت به ایران، خبر بی‌سروسامانی ماشین‌سازی را دیدم، اما با بی‌تفاوتی از کنار آن گذشتم. همان شب، رسول خطیبی نزد من آمد و تا ساعت سه بامداد هم صحبت کردیم. او گفت که ماشین‌سازی از هم پاشیده است و اگر می‌شود، این بازیکنان را به گسترش فولاد بیاورید. من هم گفتم که مشکلی ندارد، جلسه بگذارید و اگر می‌خواهند، بازیکنان ماشین‌سازی به گسترش فولاد بروند. صبح همان روز، یک لحظه این موضوع در ذهنم شکل گرفت که چرا ماشین‌سازی باید به این روز بیافتد. با آقای ششگلانی صحبت کردم و از سیر تا پیاز داستان ماشین‌سازی را برایم تعریف کرد. همان زمان به او هم گفتم که این اتفاقات را جمع کنید، چون برای فوتبال تبریز خوب نیست. ماشین‌سازی شاید در تبریز پرطرفدارتر از تراکتورسازی هم باشد. شاید ماشین‌سازی به‌نوعی رقیب گسترش فولاد باشد، اما من با عِرق به این موضوع نگاه کردم. وقتی آقای ششگلانی گفت که نمی‌توانیم این موضوع را جمع کنیم، گفتم تیم را به من بدهید تا آن را حفظ کنم. از بین رفتن ماشین‌سازی برای استان لطمه بزرگی بود. همان‌جا هم در یک روز کار را تمام کردیم.

به‌نظرتان ماشین‌سازی می‌تواند امسال دوباره به لیگ برتر برگردد؟

احساس می‌کنم که موفق خواهد شد، چون رسول (خطیبی) متخصص آوردن تیم‌ها به لیگ برتر است. او تاکنون چندین تیم را به لیگ برتر آورده است و امیدوارم بار دیگر بتواند ماشین‌سازی را به لیگ برتر برگرداند. من به این تیم فوق‌العاده خوش‌بین هستم، اما به این شرط که هواداران هم حمایت کنند. به نظر من هواداران تبریزی حمایت لازم را از تیم‌های این شهر انجام نمی‌دهند. امیدوارم مردم از این تیم‌ها حمایت کنند. انتظار ما این است که آنها ورزشگاه را پر کنند و به ما انگیزه بدهند. ما این همه هزینه کردیم، اما انتقاد هست، حمایت نه. سالی که گسترش فولاد به لیگ برتر صعود کرد، ما رکورد تماشاگران در لیگ دسته اول را با ۶۵ هزار نفر مقابل ابومسلم در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز شکستیم.

راستی؛ صحبت‌های اخیر برخی از بازیکنان سابق‌تان را شنیدید؟ بازیکنانی مانند شهرام گودرزی و محمد ابراهیمی می‌گویند احترام زیادی برای شما قائلند، اما انتظار دارند گسترش فولاد پول‌شان را بدهد.

انتظار من هم از آنها این بود که این مصاحبه‌ها را نمی‌کردند. در جریان مشکلات آنها نیستم، اما از گودرزی و ابراهیمی انتظار ندارم با تحریک و حرف یکسری از افراد علیه گسترش فولاد مصاحبه کنند. این دو بازیکن هم مشکلاتی داشتند که من تاکنون چیزی از آن نگفتم، چون دهان باز کنم، آنها باید فوتبال را کنار بگذارند. راه‌حل این مشکلات این است که به باشگاه بروند و مشکلات خودشان را حل کنند، نه اینکه به فاز دیگری بزنند و علیه باشگاه مصاحبه کنند.

به‌نظر می‌رسد از این مصاحبه‌های اخیر این دو بازیکن حسابی شاکی هستید.

ببینید؛ تیم اول من تراکتورسازی است. هر جا هم بپرسند این را می‌گویم. من به خاطر تراکتورسازی وارد خیلی از بحث‌ها نشدم. اگر این بازیکنان غیر از تراکتورسازی به تیم دیگر می‌رفتند، چیزهایی می‌گفتم که به نفع‌شان نبود. البته لازم هم نبود خودم بگویم. به یک نفر می‌گفتم که او شفاف‌سازی کند. توصیه من به آنها این است که بنشینند و فوتبال‌شان را بازی کنند و از صحبت‌های غیرفوتبالی بپرهیزند. این‌ها مسائل خانوادگی است و باید در خانواده فوتبال حل شود. این بازیکنان آیا مشکلات خانه خودشان را هم در بیرون از خانه بازگو می‌کنند؟

الان تکلیف این بازیکنان چه خواهد بود؟

از این آقایان سؤال کنید وقتی آنها را از تراکتورسازی بیرون انداختند و بیرون مانده بودند، کدام باشگاه به سراغ‌شان رفت؟ پس بهتر است کمی در صحبت‌های‌شان دقت کنند. من نمی‌خواهیم علیه‌شان صحبت کنم. همه همکاران من، مانند برادران و بچه‌هایم هستند. من به این بازیکنان هم مثل بچه‌های خودم نگاه می‌کنم. این حرف‌ها را به‌عنوان نصیحت به آنها می‌گویم که مشکل‌شان را در باشگاه حل کنند نه بیرون از باشگاه.

البته مثل اینکه علاوه بر ابراهیمی و گودرزی، محمدرضا خلعتبری هم از دست باشگاه گسترش فولاد بابت پرداخت نشدن مطالباتش به شدت شاکی است.

محمدرضا خلعتبری بچه خیلی خوبی است. من فوق‌العاده او را دوست دارم. قبل از اینکه به گسترش فولاد بیاید هم بازی‌های او را دوست داشتم. او یک نیم‌فصل در گسترش فولاد بازی کرده است. همین نصیحت را به او هم می‌کنم.

... و صحبت پایانی؟

من اصلاً اهل ریاکاری نیستم، چون اگر بودم، هر روز یک‌جا مصاحبه می‌کردم و دائماً در رسانه‌ها حضور داشتم. این استادیوم بنیان دیزل و باشگاه گسترش فولاد چه منفعت و سودی برای من دارند؟ من خودم مشهورتر از تیمم هستم. اصلاً این تیم‌ با من مشهور شد. من به این کارها احتیاجی ندارم. ما از این سرزمین به اینجا رسیدیم و یکسری هزینه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را هم برای آنجایی که در آن به موفقیت رسیدیم، انجام بدهیم. من خودم را بدهکار جامعه و سرزمینم می‌دانم. به همین خاطر از طرفداران و اهالی فوتبال نیز انتظار دارم که آنها هم از مسئولیت حمایت تیم‌های استان شانه خالی نکرده و ما را یاری کنند.

فوتبال بدون تماشاگر ارزش خود را از دست می‌دهد. خواهش می‌کنم هواداران این ارزش فوتبال را با حضور خودشان به فوتبال استان برگردانند و در استادیوم‌ها از تیم‌های خودشان حمایت کنند. یک مورد هم می‌خواستم به طرفداران قدیمی‌ترین تیم استان یعنی ماشین‌سازی بگویم. شنیده‌ام که می‌گویند که یکسری از طرفداران این تیم بزرگ با باشگاه و تیم قهر کرده‌اند. من به‌عنوان یک خادم به کشور و شهرم به آنها می‌گویم که همیشه از گذشته قهر می‌کنند نه از آینده. با تغییرانی که جدیداً در این باشگاه اتفاق افتاده و سهام آن به ما واگذار شده، ان‌شاءالله آینده‌ای روشن در پیش داریم. برای اینکه آینده روشن و با موفقیتی برای‌مان رقم بخورد، به حمایت هواداران نیاز داریم و در ورزشگاه منتظر آنها هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج