۵۹۶۸۹۸
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

کُنداکتور پرحاشیه

پخش فوتبال جذاب‌ترین نوع محتوا برای شبکه‌های تلویزیون است؛ از هزینه ارزان تا باکس‌های آگهی‌های گران و مخاطبان بی‌شمار! همه اینها باعث می‌شود صداوسیما تا جایی که می‌تواند برنامه‌های فوتبالی تولید کند و ضعف‌های دیگر خود را هم با فوتبال از نظرها پنهان کند؛ اما این روزها در آغاز مسابقات لیگ‌های معتبر اروپایی هر هفته یک اتفاق جالب توجه رخ می‌دهد.

شهروند: پخش فوتبال جذاب‌ترین نوع محتوا برای شبکه‌های تلویزیون است؛ از هزینه ارزان تا باکس‌های آگهی‌های گران و مخاطبان بی‌شمار! همه اینها باعث می‌شود صداوسیما تا جایی که می‌تواند برنامه‌های فوتبالی تولید کند و ضعف‌های دیگر خود را هم با فوتبال از نظرها پنهان کند؛ اما این روزها در آغاز مسابقات لیگ‌های معتبر اروپایی هر هفته یک اتفاق جالب توجه رخ می‌دهد. فوتبالدوستان معترض شماره روابط عمومی و سامانه‌های پیامکی شبکه‌های سه و ورزش را در شبکه‌های مجازی پخش می‌کنند و خواهان اعتراض مردم به پخش‌نشدن مسابقات حساس لیگ برتر انگلیس و از همه مهمتر سری آ ایتالیا هستند. هشتگ «ما خواهان پخش سری آ هستیم» و «فوتبال فقط لالیگا نیست» به نماد اعتراض آنهایی تبدیل شده که دوست دارند بازی‌های حساس لیگ ایتالیا و انگلیس را تماشا کنند اما از صداوسیما مسابقات مورد نظر آنها پخش نمی‌شود. از بعدازظهر روز شنبه که بازی رئال‌مادرید-‌لوانته به جای مسابقه فوق‌العاده حساس و جذاب لیورپول-‌منچسترسیتی روی آنتن رفت،‌ دوباره اعتراض‌ها اوج گرفته و هیچ‌کدام از مسئولان ورزشی صداوسیما به شکلی شفاف اعلام نمی‌کنند چرا کنداکتور پخش آنها تا به این حد مورد اعتراض مردم قرار دارد! پخش‌نشدن سری آ و اکثر بازی‌های حساس انگلیس سوالی است که جواب قانع‌کننده‌ای به آن داده نشده است.

بی‌اعتمادی و مراجعه مردم به ماهواره و شبکه تاجیکستان

مساله‌‌ای که برای فوتبالدوستان ایرانی قابل ‌هضم نیست این است که بازی‌های حساس انگلیس و سری آ تا همین چند‌ سال قبل به‌ صورت منظم از آنتن تلویزیون پخش می‌شد اما حالا این اتفاق رخ نمی‌دهد و فوتبال ایتالیا دو سالی می‌شود که به‌ صورت کامل از برنامه‌های رسانه ملی حذف شده است. به هر صورت یکی از اصلی‌ترین وظایف صداوسیما جلب رضایت مردم و پرکردن اوقات فراغت آنها با تولید و پخش برنامه‌های جذاب است که فوتبال یکی از مهمترین آنهاست؛ رشته‌ای ورزشی که مسابقات داخلی و خارجی عملا در زمان پخش بیشترین مخاطب را به خود اختصاص می‌دهد. حالا اما با بدسلیقگی‌های صورت‌گرفته در انتخاب و پخش مسابقات فوتبال اعتماد مردم فوتبالدوست به برنامه‌ریزی رسانه ملی به اوج خود رسیده است. نکته قابل‌توجه دیگر این است که پخش‌نشدن مسابقات جذاب فوتبال مورد نظر مردم از رسانه ملی،‌ عملا شرایطی را فراهم می‌کند که مردم رو به شبکه‌های ماهواره‌ای بیاورند! در یک‌ سال گذشته هم اتفاق بسیار مهم این است که مردم معترض برای تماشای مسابقات فوتبال مورد نظر خود به شبکه‌های تاجیکستانی و عربی روی می‌آورند و هیچ مسئولی هم نسبت به این اتفاق احساس خطر نمی‌کند.

پخش نشدن فوتبال‌های جذاب سری آ

یوونتوس که همواره یکی از بزرگترین و بهترین باشگا‌ه‌های اروپایی بوده است. آث میلان و اینترمیلان هم به لطف دلارهای مالکان متمول خود امسال بعد از سال‌ها ناکامی خریدهای زیادی انجام دادند و تیم قدرتمندی بسته‌اند. رم و لاتزیو هم شرایط خوبی دارند. در این میان نباید از فوتبال خوب تیمی مثل ناپولی در سال‌های اخیر هم بگذریم. همه اینها بهترین بهانه برای اعتراض مردم به پخش‌نشدن بازی‌های حساس و جذاب سری آ ایتالیا است. لیگی که طرفداران بی‌شماری در ایران دارد اما به دلایلی معلوم هیچ‌کدام از بازی‌هایش روی آنتن نمی‌رود. در همان زمانی که مسابقات حساس فوتبال ایتالیا در حال برگزاری است،‌ بارها مشاهده شده که در شبکه ورزش مسابقات فرمول یک، ‌بیلیارد، ‌سوارکاری و رزمی در حال پخش بوده است تا به عبارتی خیلی ساده مردم عصبانی از پخش‌نشدن بازی‌های ایتالیا آمپر بچسبانند.

پخش نشدن لیورپول- سیتی و اوج گیری اعتراض‌ها

این‌ روزها لیگ برتر انگلیس هم به شکلی کاملا نامنظم توسط تلویزیون پخش می‌شود. آنها با هیچ منطق و معادله‌ای نمی‌توانند قبول کنند که مثلا دو هفته قبل بازی منچستریونایتد با یک تیم انتهای جدولی انگلیس پخش مستقیم شد اما روز شنبه بازی لیورپول- منچسترسیتی که با برتری ٥ بر صفر شاگردان گواردیولا همراه بود،‌ از تلویزیون به‌ صورت زنده پخش نشد! آنها اصلا نمی‌توانند قبول کنند به جای این بازی بزرگ مجبور باشند بازی رئال‌‌مادرید و لوانته را تماشا کنند. به همین ترتیب است که مردم حالا در واکنش به برنامه‌ریزی ضعیف صداوسیما از هشتگ فوتبال فقط لالیگا نیست، استفاده می‌کنند. حالا حتی در شبکه‌های اجتماعی کار به تمسخر مدیران صداوسیما هم رسیده است! پخش‌نشدن مسابقات حساس لیگ برتر انگلیس که مربیانی چون آرسن ونگر، ژوزه مورینیو، یورگن کلوپ، پپ گواردیولا، آنتونیو کونته، پوچتینو و... در آن فعالیت دارند، عملا فوتبالدوستان را مقابل سیاست‌های برنامه‌ریزی ورزشی رسانه ملی قرار داده است. به‌ هر حال این مجموعه از پول بیت‌المال ارتزاق ‌مي‌كند و باید نظر مساعد مردم را جلب کند که در زمینه ورزش این اتفاق رخ نداده است.

داستان پخش بازی‌های لیگ برتر انگلیس

اتحادیه فوتبال انگلستان برای فروش حق پخش بازی‌ها، مسابقات هر هفته را به ٧بسته تقسیم می‌کند و آن را در اختیار شبکه‌هایی که با آنها قرارداد پخش می‌بندند، قرار می‌دهد. به طول مثال برای بازی‌های فصل قبل BT Sport بازی‌های ساعت ١٦:٠٠ روز شنبه و ١٩:٣٠ روز یکشنبه و همچنین بازی‌های جام حذفی انگلیس را خریداری کرده بود. به این ترتیب مسابقه‌ای که قرار بود از طریق BT Sport پخش شود، از Bein Sport هم با کیفیت عالی پخش می‌شد و صداوسیما انحصار پخش بازی‌ها را با واسطه خریداری کرده بودند، تمام بازی‌ها شامل لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اسپانیا و جام حذفی انگلیس را بدون هیچ مشکلی پخش می‌کردند ولی بازی‌های لیگ برتر انگلیس با کیفیت بسیار پایین و صدای گزارشگر عربی/ انگلیسی و مشکلات بسیار زیاد دیگری در تصویر و صدا پخش می‌شد. حالا اما با مشکلات حقوقی به وجود‌آمده گویا پخش اینگونه مسابقات به مشکل بر خورده است و به همین دلیل به‌ طور مثال بازی منچسترسیتی‌- ‌لیورپول پخش نشد.

جاودانی: از خدایمان است سری آ را پخش کنیم

رضا جاودانی مجری باسابقه برنامه گزارش ورزشی،‌ درباره اوج‌گیری انتقادهای مردم از صداوسیما به‌ خاطر پخش‌نشدن سری آ و بازی‌های حساس انگلیس از رسانه ملی توضیحاتی به روزنامه «شهروند» ارایه داد. جاودانی در این‌باره گفت: «در این باره مسئولان صداوسیما و تهیه‌کنندگان برنامه باید اظهارنظر داشته باشند چون بهتر در جریان چند و چون کار هستند. با این حال باید به شما و مردم عزیز بگویم که همه اعتراض‌ها و انتقادها به گوش ما هم می‌رسد. ما در جریان تک تک خواسته‌ها و اعتراض‌ها قرار داریم و باید به همه فوتبالدوستان معترض بگویم که تلويزیون به صورت عمدی تصمیمی برای پخش‌نکردن مسابقات ندارد. صداو سیما چرا باید وقتی به دنبال جذب مخاطب و پخش برنامه‌های جذاب است چنین کاری انجام بدهد؟ بعد از این همه‌ سال خدمت‌کردن قطعا تهیه‌کنندگان برنامه و مسئولان به خوبی می‌دانند که کدام مسابقه حساس است و کدام حساس نیست. اولویت و خواسته مردم را هم می‌شناسند. پس مردم عزیز باور کنند اگر به‌ طور مثال بازی لیورپول-‌منچسترسیتی پخش نشد، دلیلش این است که تلویزیون نتوانسته سیگنال پخش را دریافت کند».

جاودانی در ادامه توضیحات خود درباره پخش‌نشدن بازی‌های ایتالیا می‌‌گوید: «تا جایی که من می‌دانم تلویزیون سیگنال بازی‌ها را با واسطه خریداری می‌کند و شرکت‌های طرف قرارداد با سری آ و انگلیس نسبت به اسپانیا و آلمان کارشکنی و سختگیری‌های بسیار زیادتری دارند. آنها مثل سایر لیگ‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و همین موضوع کار را با مشکل مواجه می‌کند. وگرنه خود ما هم دوست داریم داربی میلان یا رم،‌ مسابقات حساس یوونتوس با رم، لاتزیو، آث‌میلان و اینترمیلان را به‌صورت زنده برای مردم پخش کنیم. صداوسیما از خدایش است این مسابقات را هم پخش کند چون مخاطب و درآمدزایی برایش دارد. منتهی مشکلات حقوقی و فنی چنین مسائلی را به وجود آورده است و مردم شک نداشته باشند که تهیه‌کنندگان و دوستان ما در تلاش برای رفع‌کردن آن هستند.» جاودانی در پایان گفت: «ما می‌توانیم تصویر این بازی‌های حساس را از شبکه‌های ماهواره‌ای بگیریم و پخش کنیم؛ اما این کار درست نیست. برای پیگیری روال اصولی کار هم واسطه‌ها و شرکت‌های طرف قرارداد سری آ و لیگ برتر انگلیس تا جایی که من به‌صورت کلی اطلاع دارم کارشکنی و بدعهدی‌هایی می‌کنند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رسانه ملی؟؟؟؟؟خیلی وقته دیگه این رسانه ملی نیست

    • خان

      کی میاد جای بازی رعال یا بارسا بازی یونتوس یا لیورپول ببینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج