۵۹۷۰۱۲
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

دولت دوازدهم وقت‌گذرانی نکند

وقتی مبارزه انتخاباتی در تهران داغ می‌شود شعله‌های آن به سرعت به همه شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک و حتی روستاها می‌رسد.

محمدصادق جنانصفت در روزنمه ابتکار نوشت: وقتی مبارزه انتخاباتی در تهران داغ می‌شود شعله‌های آن به سرعت به همه شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک و حتی روستاها می‌رسد.
داغ شدن آتش انتخابات در ایران معنایش این است که همه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیریان در نقش قالب تازه‌ای فرو می‌روند که تصمیم نگرفتن خصوصیت نخست و ممتاز این نقش تازه است. مدیران ارشد اقتصادی در دولت مستقر به بهانه اینکه ممکن است رییس دولت بعدی همانی نباشد که انتظارش را دارند احتیاط پیشه می‌کنند و ترمز تصمیم‌گیری را می‌کشند.
این اتفاق در ایران از زمستان 1395 شروع شده است و اکنون که به آخرین روزهای شهریورماه 1396 نزدیک می‌شویم ادامه دارد. با جرات می‌توان گفت که اکنون حدود 260 روز است که دولت در ایران به معنای واقعی تصمیم بزرگی اتخاذ نکرده است. دولت یازدهم از زمستان 1396 تا روز معرفی کاندیداها کاری نمی‌کرد و دولت دوازدهم نیز در این روزهای تازه سپری شده تصمیم مهمی نگرفته است.
انگار زمان در ایران ارزش ندارد و دولت نیز شتابی برای رسیدن به روزهای اوج ندارد. دولت دوازدهم به ویژه وزیران تازه منصوب شده هنوز موتورشان داغ نشده است و معاونان و مشاوران خود را انتخاب نکرده‌اند و گویا منتظر اتفاق ویژه‌ای هستند. در دورانی که بنگاه‌های بزرگ صنعتی و خدماتی جهان زمان را به هم وصل می‌کنند تا در تولید و ارائه کالا و خدمات از رقیب خود لحظه‌ای عقب نمانند، دولت‌های ایران که بازیگر عمده اقتصاد ایران هستند 9 ماه است با احتیاط و چراغ خاموش حرکت می‌کنند.
نیمه دوم 1396 را به دوره‌ای از تصمیم‌های بزرگ و کارساز و سرنوشت‌ساز در حوزه اقتصاد تبدیل کنیم و به زمان احترام بگذاریم. آیا دولت دوازدهم می‌خواهد ارز را تک‌نرخی کند؟ آیا رئیس بانک مرکزی جرات و قاطعیت لازم برای اجرا این کار را دارد؟ آیا دولت دوازدهم حاضر است دست از دستور دادن به نرخ بهره بانکی بردارد و اجازه دهد بازار پول کارش را انجام دهد؟
آیا دولت دوازدهم می‌خواهد در مسیر باز کردن راه ورود سرمایه‌های خارجی اقدام بزرگ همانند برجام انجام دهد یا اینکه قصد دارد 4 سال پیش رو را نیز همانند دو سال پس از برجام به دلیل ترس از منتقدان ساکت و آرام بگذراند؟ آیا وزارت نفت حاضر است با کمی شهات بیشتر کاری کند که توتال تنها غول نفت اروپایی در ایران نباشد؟
وزیر صنعت، معدن و تجارت آیا حاضر است همان‌طور که وعده داده بازنشستگان شاغل در معاونت‌ها و ریاست سازمان‌ها را کنار بگدارد و جوان‌های تازه‌نفس را برای همکاری بیشتر انتخاب کند؟ وزیر اقتصاد که اعتراف کرده است اقتصاد کلان را نمی‌شناسد آیا قصد دارد همان‌طور که شایع شده است مدیران آزمون پس داده قبلی را بر سر کار آورد یا برای جبران کمبود دانش اقتصادی شهامت استفاده از اقتصاددانان جوان و با انگیزه را برای همکاری انتخاب کند؟
آیا دولت دوازدهم ارزش زمان را درمی‌یابد یا اینکه همین 4 سال دوران کاری خود را با هدر دادن انرژی متراکم حاصل از رای شهروندان به وقت‌گذرانی ادامه می‌دهد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا ماندگار

      فعلا چهار سال اول رادیدیم از زبر خط به زیر خط نکبت رفتیم به بهانه رفع تحریمها خدا عاقبت چهار سال اینده را بخیر بگذراند

    • بدون نام

      4 سال دیگه هم میگذردو هیچ اتفاق خوبی نمیافتد. مثل دوره قبل.
      از ترس رییسی به روحانی رای دادیم

    • بدون نام

      این چهار سال هم مثل چهار سال قبل تموم میشه بدون اینکه کوچکترین پیشرفتی در کشور حاصل بشه، در حالی که کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند

    • بدون نام

      دور بعد هم از ترس اینکه یکی دیگه رای نیاره از ما رای میگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مازیاران چشم یاری داشتیم
        خودغلط بودآنچه میپنداشیم..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج