۵۹۷۰۵۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

انتشار داستان‌های دیده‌نشده «کورت ونه‌گات»

پنج داستان از «کورت ونه‌گات» که تاکنون منتشر نشده، به زودی به چاپ می‌رسند.

خبرگزاری ایسنا: پنج داستان از «کورت ونه‌گات» که تاکنون منتشر نشده، به زودی به چاپ می‌رسند.

«هافینگتون پست» نوشت: با گذشت یک دهه از درگذشت «کورت ونه‌گات» ـ نویسنده سرشناس رمان «سلاخ‌خانه شماره پنج» ـ پروژه‌ای تحقیقاتی منجر به پیدا شدن مجموعه داستانی از او شد؛ آثاری که تاکنون در هیچ نشریه‌ای به چاپ نرسیده‌اند.

به زودی کتابی به نام «مجموعه کامل داستان‌های کورت ونه‌گات» منتشر می‌شود که این پنج داستان تازه کشف‌شده هم در آن گنجانده می‌شود. ویراستار قدیمی کارهای این نویسنده آمریکایی روز ۲۶ سپتامبر را برای انتشار این کتاب اعلام کرده است.

این داستان‌ها دیدگاه منحصربه‌فرد «ونه‌گات» نسبت به جهان پیرامونش را نمایان می‌کنند و به گفته «دیو اگرز» نویسنده، داستان‌هایی اخلاقگرایانه هستند که «به ما می‌گویند درست و غلط چیست.»

این کتاب جدید در کل شامل ۹۷ داستان کوتاه از «ونه‌گات» می‌شود که طی سال‌های ۱۹۴۱ تا ۲۰۰۷ نوشته شده‌اند. برخی از این داستان‌ها اوایل دهه ۱۹۶۰ به نگارش درآمده و منعکس‌کننده تغییرات فرهنگی آن دوران هستند.

«دن ویک‌فیلد» یکی از ویراستارهای این اثر با «اگرز» هم‌عقیده است و می‌گوید: من فکر می‌کنم سوالات عقیدتی که امروزه وجود دارد مثل صداقت، وفاداری، خیانت و بخت در مقابل استانداردهای شخصی، همیشه وجود داشته است. اما از زمان اوج داستان‌نویسی «کورت ونه‌گات» یک چیز خیلی تغییر کرده و آن هم فاصله بین ثروتمندان و فقراست.

«ویکفیلد» پس از این به همدردی و همراهی «ونه‌گات» با قشر محروم، آسیب‌دیده و طبقه پایین جامعه اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: خوب است مردم با عقایدی که پشت آن کلمات بوده، ‌آشنا شوند. جوان‌ها همیشه شیفته «ونه‌گات» بوده‌اند و در کلماتش راه‌هایی برای نگاه کردن به دنیا پیدا می‌کنند. این داستان‌ها هم به بیدار کردن حس کنجکاوی آن‌ها و حس وجود احتمالات بیشتر تداوم می‌بخشد.

«کورت ونه‌گات» متولد یازدهم نوامبر ۱۹۲۲، از جمله داستان‌نویسان آمریکایی بود که شهرت خود را به‌خاطر زمینه‌های کاری‌اش در کمدی سیاه، طنز و علمی - تخیلی به ‌دست آورد. «ونه‌گات» درحالی روز یازدهم آوریل ۲۰۰۷ در سن ۸۴ سالگی در منهتن نیویورک درگذشت که چند هفته پیش از آن بر اثر سقوط از ارتفاع، دچار ضربه‌ مغزی شده بود.

رمان «صبحانه‌ قهرمانان» (۱۹۷۳) یکی از پرفروش‌ترین آثار او بود که به همراه «گهواره‌ گربه» (۱۹۶۳) بیش از پیش نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. از دیگر رمان‌های این نویسنده‌ سرشناس می‌توان به «شب مادر» (۱۹۶۱)، «خدا شما را بیامرزد آقای رزواتر» (۱۹۶۵)، «اسلپ استیک» (۱۹۷۶)، «محبوس» (۱۹۷۹)، «مجمع‌الجزایر گالاپاگوس» (۱۹۸۵) و «ریش‌آبی» (۱۹۸۷) اشاره کرد. او همچنین چهار مجموعه‌ داستان کوتاه از خود به‌جای گذاشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج