جاباما
۵۹۷۱۳۱
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

بازیگرانی که از خِیر دستمزدهای نجومی گذشتند

بازیگری شغلی است که درآمد بسیار خوبی دارد و بازیگران برای پوشیدن لباس هایی خاص و بازی کردن نقش هایی در روی صحنه میلیون ها دلار دستمزد می گیرند. اما پول همه چیز نیست به خصوص وقتی که پای یک نقش دوست داشتنی در میان باشد.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: دلایل بسیار مختلفی وجود دارد که کسی بخواهد با بازیگر تبدیل شود. برخی دنبال این هستند که در عالم هنر یک اثر هنری خارق العاده خلق کنند، برخی دیگر می خواهند شرایط دیگر انسان ها را تجربه کنند و برخی دیگر سینما و تلویزیون را محملی می بینند که می توانند از طریق آن داستان های جالب را به تصویر بکشند.
البته علاوه بر همه ی این دلایل، بازیگری شغلی است که درآمد بسیار خوبی دارد و بازیگران برای پوشیدن لباس هایی خاص و بازی کردن نقش هایی در روی صحنه میلیون ها دلار دستمزد می گیرند. اما پول همه چیز نیست به خصوص وقتی که پای یک نقش دوست داشتنی در میان باشد. به همین دلیل گاهی برخی از بازیگران میلیون ها دلار را نادیده گرفته و ترجیح می دهند در نقشی که دوست دارند بازی کنند.
۱-وین دیزل: سریع و خشن ۲
بازیگرانی که از خِیر دستمزدهای نجومی گذشتند

فیلم های «سریع و خشن» (Fast & Furious) خیلی سریع و زود به زود عرضه می شوند و تماشاگران نیز از تماشای دوئل های اتومبیل رانی لذت می برند و البته عاشق وین دیزل هستند. او از اولین قسمت از این فرانچایز در سال 2001 تاکنون در آن حضور داشته است. با این وجود دیزل از بازی در دنباله ای که در سال 2003 از روی قسمت اول فیلم و با عنوان «2 سریع 2 خشن» (2 Fast 2 Furious) سر باز زد و این در حالی بود که برای حضور در این قسمت به او مبلغ 25 میلیون دلار پیشنهاد داده شده بود و دلیل او نیز این بود که نمی خواست یک فیلم خوب را خراب کند.
دیزل خود گفته بود که دنباله ها در آن دوران اسم خوبی نداشتند و وی به فیلم اول «سریع و خشن» به چشم فیلمی مانند «شورش بدون دلیل» (Rebel Without a Cause) با بازی جیمز دین در سال 1955 فکر می کرده است و بدین ترتیب به نظر او دنباله دار کردن فیلم می توانست ارزش فیلم او را به کلی از بین ببرد.
جالب این که دیزل در زمان فیلم برداری فیلم «دو سریع و دو خشن» مشغول بازی در فیلم «سرگذشت ریدیک» (The Chronicles of Riddick) شد که خود دنباله ای برای فیلم «Pitch Black » در سال 2000 بود. این فرانچایز و شخصیت ریدیک برای دیزل دوست داشتنی تر بود به نحوی که ترجیح داد به جای 25 میلیون دلار تنها 50.000 دلار به خانه ببرد.

۲-ویل اسمیت: روز استقلال ۲
بازیگرانی که از خِیر دستمزدهای نجومی گذشتند

ویل اسمیت ورود موفقیت آمیزی از دنیای موسیقی به دنیای تلویزیون داشت و در سال ۱۹۹۶ نیز با فیلمی بزرگ به نام «روز استقلال» (Independence Day) از دنیای تلویزیون وارد دنیای هالیوود شد. اسمیت در این فیلم که در مودرد هجوم بیگانگان به زمین است نقشی به یاد ماندنی را بر عهده داشت که به عنوان یک خلبان باید موجودات بیگانه را در میان زمین و آسمان ساقط می کرد.
وقتی که در سال ۲۰۱۱ بحث تولید دنباله ای از این فیلم با عنوان «روز استقلال:خیزش دوباره» (Independence Day: Insurgence) به میان آمد سازندگان فیلم اول بار دیگر سراغ اسمیت رفتند تا به عنوان یکی از بزرگ ترین بازیگران آن دوران بار دیگر نقش کاپیتان استیون هیلر را بازی کند.
اما وی پیشنهاد تهیه کنندگان فیلم را رد کرده و درخواست ۵۰ میلیون دلار برای بازی در دو دنباله را کرد در حالی که هنوز قصدی برای ساختن دنباله ی سوم وجود نداشت. با این وجود هنوز انتظار می رفت که وی برای بازی در فیلم رضایت بدهد اما رولاند امریش، کارگردان «روز استقلال: خیزش دوباره» گفت که اسمیت از دنباله ها خسته شده است هرچند در همان زمان در فیلم علمی تخیلی دیگری به نام «بعد از زمین» (After Earth) حضور یافت.

3- مایکل کیتون: بتمن برای همیشه
بازیگرانی که از خِیر دستمزدهای نجومی گذشتند

مایکل کیتون که در ابتدای دوران بازیگری اش به عنوان بازیگر فیلم های کمدی شناخته می شد، به نظر می رسید انتخاب مناسبی برای فیلم های بتمن به کارگردانی تیم برتون نباشد اما هر دو فیلم «بتمن» (1989) و «بتمن باز می گردد» (1992) با بازی او در نقش شوالیه تاریکی چنان با استقبال تماشاگران و منتقدان روبرو شد که وقتی در سال 1995 صحبت از تولید «بتمن برای همیشه» (Batman Forever) به میان آمد کسی فکر نمی کرد کیتون از حضور در آن سر باز بزند.
وی پیشنهاد 15 میلیون دلاری سازندگان را نادیده گرفت و بعدها گفت که سناریو این فیلم که به جای برتون توسط جوئل شوماخر کارگردانی می شد «افتضاح» بوده است.

۴- جودی فاستر: هانیبال
بازیگرانی که از خِیر دستمزدهای نجومی گذشتند

معمولاً فیلم هایی که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم را دریافت می کنند دیگر دنباله ندارند اما فیلم «سکوت بره ها» (The Silence of the Lambs) از این لحاظ نیز با فیلم های دیگر متقاوت است. از آن جایی که این فیلم در زمره ی فیلم های ترسناک قرار داشت و فیلم های ترسناک در اکثر موارد دارای دنباله هستند پس ساخت قسمت های دیگری از این فیلم اجتناب ناپذیر به نظر می رسید. این فیلم فقط در ایالات متحده ۱۳۰ میلیون دلار فروش داشته بود و تنها بر اساس یکی از کتاب های فراوان توماس هریس ساخته شده بود.
آنتونی هاپکینز برای بازی در نقش یک قاتل سریالی آدمخوار به نام هانیبال لکتر در این فیلم جایزه اسکار را به خانه برد و جودی فاستر نیز به خاطر بازی در نقش یک مامور اف بی آی تازه کار به نام کلاریس استارلینگ جایزه اسکار گرفت.
اما در حالی که هاپکینز برای قسمت دیگری از این فیلم با نام «هانیبال» (Hannibal) قرارداد امضا کرد اما فاستر این کار را نکرد. برای بازی در این فیلم به وی پیشنهاد ۲۰ میلیون دلار داده شد که یکی از بالاترین دستمزدهای آن زمان محسوب می شد اما فاستر نپذیرفت و به جای آن فیلمی با عنوان «فلورا پلام» (Flora Plum) را ساخت و نقش وی با تنها ۲ میلیون دلار به جولین مور داده شد.

5- کیانو ریوز: سرعت 2
بازیگرانی که از خِیر دستمزدهای نجومی گذشتند

اولین فیلم «سرعت» (Speed) یک تریلر هیجانی جذاب با داستانی بی نقص و سرراست بود: بمبی در داخل یک اتوبوس جاسازی شده بود و اگر سرعت اتوبوس به زیر 50 مایل در ساعت می رسید این بمب منفجر می شد. این فیلم باعث شهرت کیانو ریوز و ساندرا بولاک شد.
وقتی که همه چیز برای ساخت قسمت دوم با نام «سرعت 2: کنترل کروز» (Speed 2: Cruise Control) آماده شد ساندرا بولاک بازگشت اما ریوز پیشنهاد بازگشت را رد کرد و از خیر 11 میلیون یورو گذشت. نقش او را جیسون پاتریک بر عهده گرفت و بدترین دنباله ای که ممکن بود ساخته شد. به گفته ی مدیر برنامه های ریوز، در آن زمان او تازه فیلم برداری فیلمی اکشن به نام «عکس العمل زنجیری» (Chain Reaction) را تمام کرده بود و نمی خواست دو فیلم اکشن را پشت سر هم بازی کند.

۶- بروس ویلیس: بی مصرف ها ۳
بازیگرانی که از خِیر دستمزدهای نجومی گذشتند

بروس ویلیس یکی از نقش های کوتاه اما ضروری فرانچایز اکشن و پرحادثه «بی مصرف ها» (The Expendables) بود و طبیعتاً برای بازی در قسمت سوم نیز دعوت شد. سازندگان فیلم به او ۳ میلیون دلار برای تنها ۴ روز کاری فیلم برداری پیشنهاد کردند اما به نظر ویلیس روزی ۷۵۰.۰۰۰ دلار دستمزد کمی بود و درخواست ۴ میلیون دلار کرد.
تهیه کنندگان این طمع ورزی ویلیس را توهین انگاشته و نقشش را به هریسون فورد سپردند. سیلوستر استالونه نیز به انتقاد از ویلیس پرداخته و رفتار او را طمع ورزانه و ناپسند عنوان کرد.

7- کتی هولمز: شوالیه تاریکی
بازیگرانی که از خِیر دستمزدهای نجومی گذشتند

در فیلم «بتمن آغاز می کند» (Batman Begins) که اولین حضور کریستوفر نولان در مقام کارگردانی فیلم های «بتمن» بود،کتی هولمز نقش راشل دیوز، نامزد بروس وین را بر عهده داشت. وقتی که زمان کار بر روی فیلم دوم با عنوان «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) رسید هولمز اعلام انصراف کرد.
به وی پیشنهاد بازی در یک فیلم دیگر داده شده بود که فیلم برداری آن با فیلم برداری فیلم «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان همزمان بود و او بازی در آن فیلم که یک کمدی به نام «پول دیوانه» (Mad Money) ترجیح داد و بعدها اعلام کرد که از انتخابش پشیمان نیست. بر اساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال اگر کتی هولمز در فیلم «شوالیه تاریکی» بازی می کرد بین 1 تا 2 میلیون دلار دستمزد می گرفت اما وی 250.000 دلار فیلم «پول دیوانه» را ترجیح داد.

۸- جیم کری: ماسک ۲
بازیگرانی که از خِیر دستمزدهای نجومی گذشتند

اگر چه جیم کری در اواخر دهه ی ۸۰ و اوایل دهه ی ۹۰ در فیلم ها و سریال های تلویزیونی بسیار کمی حضور یافته بود اما در سال ۱۹۹۴ به شهرتی غیرقابل باور دست یافت. در این سال وی در سه فیلم کاملاً متفاوت بازی کرد: ایس ونچورا: کارآگاه حیوانات (Ace Ventura: Pet Detective)، ماسک (The Mask) و خنگ و خنگ تر (Dumb and Dumber). او بعدها در دنباله های «اینس ونچورا: کارآگاه حیوانات» و «خنگ و خنگ تر» بازی کرد اما دیگر حاضر نشد در دنباله ی فیلم «ماسک» حضور داشته باشد هر چند به وی پیشنهاد ۱۰ میلیون دلار برای این بازی پیشنهاد داده شده بود.
اما چرا او این همه پول را نادیده گرفت؟ زیرا این پول برای او زیاد بود. وی در این باره گفت:" من نمی خواهم مردم فکر کنند که انسان پول دوستی هستم. زیرا چنین انسانی نیستم". اما در نهایت دنباله ی «ماسک» تولید شد با عنوان «پسر ماسک» (Son of the Mask) با بازی جیمی کندی که به شدت در گیشه شکست خورد.

9- هیلاری داف: لیزی مک گوایر 2
بازیگرانی که از خِیر دستمزدهای نجومی گذشتند

هیلاری داف در دهه ی 2000 در سریالی از استودیو دیزنی با نام «لیزی مک گوایر» (Lizzie McGuire) بازی کرد که ترکیبی از انیمیشن و لایو اکشن بود. این سریال چنان موفق بود که دیزنی تصمیم گرفت آن را به صورت فیلم درآورد. مدیر اجرایی دیزنی، دیک کوک، چنان از موفقیت این فیلم مطمئن بود که به داف برای دو دنباله از این فیلم 3.5 میلیون دلار و 500.000 دلار اضافه در صورتی که فیلم اول بالای 50 میلیون دلار فروش داشته باشد را به او پیشنهاد کرد.
اما مادر داف که مدیر برنامه های او نیز بود فکر می کرد این مبلغ بسیار کم است و درخواست 5 میلیون دلار همراه با پرداخت هزینه های تلفن دخترش را کرد. کوک با 4 میلیون دلار موافقت موافقت کرد اما داف ها اخرین پیشنهاد خود را 4.5 میلیون دلار اعلام کردند.
کوک بعدها گفت که 4 میلیون دلار پیشنهاد نهایی اوست و به داف ها یک مهلت داد تا یک زمان مشخصی پاسخ خود را اعلام کردند.. یک روز پس از اتمام مهلت، داف اعلام کرد که با 4 میلیون دلار موافقت خواهد کرد اما دیگر دیر شده بود و بدین ترتیب نه هیلاری داف به این نقش رسید و نه دنباله ی فیلم «لیزی مک گوایر» ساخته شد.

۱۰- ویل فرل: اِلف ۲
بازیگرانی که از خِیر دستمزدهای نجومی گذشتند

فیلم «اِلف» (Elf) از آن دسته فیلم هایی کلاسیک در مورد کریسمس بود و به نظر ویل فرل دنباله دار کردنش به روح فیلم اصلی آسیب وارد می کرد به همین دلیل حاضر نشد در دنباله ی آن بازی کند و در مقابل وسوسه ی پیشنهاد ۲۹ میلیون دلار نیز مقاومت کرد.
وی در مصاحبه با روزنامه ی گاردین گفت که گذشتن از آن همه پول کار بسیار سختی نبوده است زیرا او می دانست که در نهایت چه چیزی رخ می دهد.وی در این باره چنین می گوید:"اصلا سخت نبود. یادم می اید از خودم پرسیدم: ایا اگر فیلم بد باشد و از من انتقاد شود یا بگویند این دنباله را به خاطر پول بازی کرده است می توانم این حرف ها را تحمل کنم. در نهایت فهمیدم که نمی توانم. نمی خواستم وارد یک جای ناشناخته ای شوم که ممکن بود تمامی کارهای خوبی که کرده بودم را از بین ببرد".
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناتاشا

      ممنون از مطالبتون آقای علی پناهی،منتظر مطالب جدیدتون هستیم

    • صدرا

      کیتی هلمز خیلی خنگ بود که بازی تو یکی از بهترین فیلم های تاربخ سینما رو نپذیرفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج