۵۹۷۴۵۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

دادستان کل: نیازمند قاضی انقلابی هستیم

دادستان کل کشور گفت: کانون وکلا و حقوقدانان نباید در برابر جنایاتی نظیر آنچه که توسط مدعیان دروغین حقوق بشر علیه مردم میانمار می‌شود سکوت کنند.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در مراسم افتتاحیه دوره مقدماتی تربیت حقوقدان طراز انقلاب اسلامی که بعد از ظهر دوشنبه در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران برگزار شد، ضمن بیان روایتی به پیشه کردن تقوا اشاره کرد و اظهار داشت: مسیر حق گویی و حق شناسی را در پیش و مسیر انحرافی را نادیده بگیرید.

وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی، عدالت خمیر مایه حکومت است و در پست‌های قضاوت یا وکالت نیز عدالت بسیار مهم و تأثیر گذار است که اگر شخصی این خمیر مایه را در خود نمی‌بیند پا در این مسیر نگذارد.

دادستان کل کشور با اشاره به فراهم بودن زمینه‌های فساد، افزود: عوامل بسیاری ممکن است شما حقوقدانان را از مسیر عدالت دور کند که باید دقت داشته و بدانید در این مسیر موانع بسیاری وجود دارد.

وی خطاب به حقوقدانان بسیجی، تصریح کرد: اگر تصمیم دارید در این مسیر قدم بردارید باید محکم در اجرای عدالت قدم بردارید حتی اگر اجرای عدالت به ضررتان باشد.

نیازمند حقوقدان با روحیه بسیجی هستیم

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: در جامعه‌ای قرار داریم که به شدت نیازمند حقوقدان با روحیه بسیجی است و امروز این نیاز در دستگاه قضا، کانون وکلا و بازار مشاورین احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه در قضاوت و وکالت به شدت نیازمند جوانان برومند، معتقد و با تفکر بسیجی هستیم، گفت: با کمال تأسف باید گفت که بعد از انقلاب نتوانستیم بازار نیاز حقوقی خود را با این جوانان پر کنیم.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه در دستگاه قضا به شدت نیازمند قاضی انقلابی هستیم، عنوان کرد: در عرصه وکالت نیز به شدت نیازمند انسان‌های بسیجی و معتقد به مبانی انقلاب هستیم و کمبود قضات و وکلای انقلابی را با همه وجودم حس می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون حدود ۱۰ هزار قاضی در دستگاه قضا به امر قضاوت می‌پردازند، افزود: مقام معظم رهبری در ملاقاتی به مناسبت هفته قوه قضائیه توصیه‌های فراوانی کردند از جمله این که فرمودند: امروز دستکاه قضایی باید صد درصد انقلابی باشد و شاخص‌های انقلابی را نیز ذکر نمودند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه باید فاصله تا رسیدن به شاخص‌های مورد نظر رهبری را کم کنیم، گفت: دیر حرکت کرده‌ایم در این مسیر و اکنون آسیب ان را مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کانون وکلا انسان‌های وارسته و متدین زیادی وجود دارد، ابراز داشت: متأسفانه کانون وکلایی که در نظام جمهوری اسلامی تشکیل شده است در برابر حوادث مهم و سرنوشت ساز هیچ صدایی از او بلند نمی‌شود و حتی زمانی که یک عضو آن در دامن صهیونیست سجده می‌کند و خود را وابسته به کانون وکلا می‌داند، این کانون سکوت می‌کند.

دادستان کل کشور افزود: کانون وکلا و سایر حقوقدانان نباید در برابر این جنایاتی که مدعیان دروغین حقوق بشر انجام می‌دهند مانند جنایاتی که به مردم میانمار می‌شود سکوت کنند.

حقوقدانان با اندیشه بسیجی باید فریاد گر ظلم‌ها و ستم‌ها باشند

وی با بیان اینکه شما حقوقدانان با اندیشه بسیجی باید فریادگر ظلم‌ها و ستم‌ها باشید، گفت: چگونه است که ایران در برخورد قانونی با جاسوس آمریکایی به یک تروریست و آمریکا ضد تروریست و مدافع حقوق بشر خوانده می‌شود.

حجت الاسلام منتظری تأکید کرد: شما حقوقدانان با خدای خود عهد ببندید که در عرصه حقوقدانی چه در مقام قضاوت و چه در مقام وکالت یا مشاوره بتوانید گره‌های حقوقی مظلومین را باز کنید و به دنبال ثروت اندوزی نباشید که اگر اینگونه باشید در مقام قضاوت آلوده می‌شوید و وکالت نیز برایتان به بازاری برای پول اندوزی تبدیل می‌شود که امروز این آسیب وکلای ما را تهدید می‌کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: قوه قضائیه در برابر مسائل بین‌المللی و برخی حوادثی که در نقاط مختلف دنیا انجام می‌شود اقدام لازم را انجام دهد گرچه مؤثر نباشد.

دادستان کشور بار دیگر با بیان اینکه نباید در برابر جنایاتی که در میانمار، یمن و دیگر نقاط جهان به مظلومین می‌شود سکوت کرد، افزود: سکوت در نظام جمهوری اسلامی قابل قبول نیست و حقوقدانان بسیجی با این راهبرد باید قدم در مسیر بگذارند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا با مباحث آزاد اندیشی علمی دیگران را جذب کنید و از برخوردهای خشن و ملالت‌آور بپرهیزید، گفت: در دادستانی کل آمادگی همکاری با سازمان بسیج حقوقدانان را خواهیم داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس تا الان چی بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج