۵۹۷۶۵۳
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

حذف برچسب قیمت منجر به گران‌فروشی نمی‌شود

رئیس کمیسون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران گفت:‌ اجرای ابلاغیه حذف برچسب قیمت‌گذاری نه تنها منجر به گرانفروشی نمی‌شود، بلکه تفاوت قیمت از کارخانه تا زمانی که کالا به دست مصرف‌کننده می‌رسد را کاهش می‌دهد.

خبرگزاری فارس: کاوه زرگران امروز در سی‌امین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به حذف برچسب قیمت توسط تولیدکننده از برخی گروه‌های کالایی، گفت: نعمت‌زاده وزیر صنعت دولت یازدهم در آخرین روزهای وزارتش حذف قیمت‌گذاری از روی برخی گروه‌هایی کالایی از جمله محصولات سلولزی، چیپس و پفک و اسنک‌ها را ابلاغ کرد و شریعتمداری وزیر صنعت دولت دوازدهم بلافاصله در ابتدای کارش چند گروه کالایی دیگر از جمله کنسرو، مربا، عسل و ... را مشمول حذف قیمت‌گذاری توسط تولیدکنندگان اعلام کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه با حذف قیمت‌گذاری توسط تولیدکنندگان هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد، گفت: به دنبال این ابلاغیه مسئولیت درج قیمت از عهده تولیدکنندگان برداشته می‌شود و بر اساس ضوابط بر عهده توزیع‌کنندگان قرار می‌گیرد.

زرگران اظهار داشت: اما در چند روز اخیر اظهارنظرهایی از سوی صاحبنظران و نمایندگان مجلس در این مورد صورت گرفته و آنها اظهار داشته‌اند که با این کار در نظام قیمت‌گذاری بازار هرج و مرج ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: این در حالی است که با اجرای ابلاغیه دو وزیر نه تنها گرانی در گروه‌های مختلف کالایی صورت نمی‌گیرد، بلکه منجر به ارزان‌تر شدن کالاها هم می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران بیان داشت: تفاوت قیمت کالا از کارخانه تا زمانی که کالا به دست مصرف‌کننده می‌رسد، باید ۱۵ درصد باشد، اما هم اکنون تفاوت قیمت ۴۰ درصد است که با اجرای ابلاغیه حذف قیمت توسط تولیدکنندگان کالا با قیمت کمتری به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی در ادامه به ابلاغیه شهرداری تهران در مورد عدم امکان توزیع کالا در هفته ابتدای مهر‌ماه از ساعت ۵:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبح توسط ماشین‌های بزرگ حمل بار در راستای کاهش ترافیک اشاره کرد و اظهار داشت: حجم بزرگی از شرکت‌های توزیعی محصولاتی با فسادپذیری بالا دارند که با عدم امکان توزیع در ساعات ابتدایی روز قطعاً دچار زیان می‌شوند، بنابر این از اتاق تهران می‌خواهیم تا در این زمینه با شهرداری تهران رایزنی‌هایی انجام دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تانگو

      قطعا باعث گرونی میشه

    • حامد شیری

      نمیدونم برچه مبنایی این فکر رو کردن یه بچه هم می دونه اگه روی یه جنس قیمت نباشه اون وقت میشه مانند شهر هرت هرکی با یه قیمت میفروشه. واقعا که نعمت زاده وامثال اون گند زدن به اقتصاد این مملکت

    • عسل

      چقدر ساده لوح هستن مسئولان این مملکت

      پاسخ ها

      • بهمن

        اگه این طوری نبودن که ما باید چین رو میذاشتیم جیبمون.

    • بدون نام

      خیلی هم کاردرستی کردند...قیمتهای الکی بدون کنترل,وجمع شدن بساط تخفیفهای دروغین بعضی مغازههاوفروشگاههای زنجیره ای مردم فریب...

      پاسخ ها

      • رضا سلیمانی

        به جای این می تونستند قیمت های واقعی رو رو محصول بزنند

      • رضا سلیمانی

        به جای این می تونستند قیمت های واقعی رو رو محصول بزنند

    • محمد سلطان

      همه چیز کشور درسته !!؟ یعنی مزایای عدم درج قیمت روی جنس از سمت کارخانه برای چیه؟ آخه بی عقلها یه کاری برای این نردم بکنید که بگن شیر مادرتان حلالتان نه اینکه صبح تا شب شما را بخاطر سوء مدیریتتان نفرین کنند! یه کار درست تو این مملکت نمیشه!

    • رضا سلیمانی

      وای بر ما که چنین افراد نالایقی تصمیم گیرنده مملکت ما شده اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج