جاباما
۵۹۷۶۸۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

همه‌ی آنچه از کنفرانس اپل انتظار داریم

کنفرانس ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) اپل تفاوت‌های اساسی با کنفرانس‌های مشابه این شرکت در سال‌های گذشته دارد. در این مراسم و به مناسبت دهمین سالگرد معرفی گوشی انقلابی آیفون، قرار است با یک آیفون کاملا جدید به نام آیفون X روبرو شویم. به همین خاطر چندان عجیب نیست که تمرکز عمده‌ی اخبار و گمانه‌زنی‌ها بر این گجت باشد.

مجله دیجی کالا: کنفرانس ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) اپل تفاوت‌های اساسی با کنفرانس‌های مشابه این شرکت در سال‌های گذشته دارد. در این مراسم و به مناسبت دهمین سالگرد معرفی گوشی انقلابی آیفون، قرار است با یک آیفون کاملا جدید به نام آیفون X روبرو شویم. به همین خاطر چندان عجیب نیست که تمرکز عمده‌ی اخبار و گمانه‌زنی‌ها بر این گجت باشد.

اما مطابق رسم سال‌های گذشته، قرار نیست که در این رونمایی فقط شاهد معرفی آیفون جدید باشیم، بلکه مطابق شایعات و اخبار غیررسمی، می‌توانیم انتظار معرفی دیگر محصولات اپل را هم داشته باشیم. با توجه به شایعات، به‌احتمال‌زیاد در این مراسم شاهد رونمایی از اپل واچ و اپل تی‌وی جدید خواهیم بود؛ همچنین اپل احتمالا جزییات بیشتری از اسپیکر هوشمندش با عنوان «هوم‌پاد» (HomePod) را اعلام می‌کند که قرار است در ماه دسامبر (آذر) روانه‌ی بازار شود. البته این کنفرانس فقط محدود به رونمایی از موارد ذکر نشده نخواهد بود.

همه‌ی آنچه از کنفرانس اپل انتظار داریم
آیفون X

همین ابتدا بهتر است که درباره‌ی گل سرسبد این مراسم یعنی آیفون X توضیح دهیم. در ابتدا گفته می‌شد که نام این گوشی آیفون ۸ خواهد بود و دو آیفون دیگر ۷ اس و ۷ اس پلاس نام دارند؛ اما بر اساس اطلاعات جدیدی که از «فریمور» iOS 11 به دست آمده، گوشی آیفونی که به مناسبت ۱۰ سالگی این محصول قرار است عرضه شود آیفون X نام دارد و نام آن دو آیفون دیگر آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس خواهد بود.

با توجه به رندرها و شایعات متعدد، در این آیفون می‌توانیم انتظار نمایشگر «اولد» (OLED) کم‌حاشیه، حذف دکمه‌ی هوم، تعبیه‌ی اسکنر سه‌بعدی صورت، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و دوربین‌دوگانه‌ای که چینش عمودی دارند را داشته باشیم. و البته در کنار همه‌ی این موارد، نباید احتمال قیمت بسیار بالای این گوشی را فراموش کرد.

همه‌ی آنچه از کنفرانس اپل انتظار داریم

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

این دوگوشی مدل‌های به‌روزشده‌ی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس هستند. به همین خاطر انتظار می‌رود که در ظاهر آن‌ها غیر از بدنه‌ی شیشه‌ای-برای پشتیبانی از شارژ بی‌سیم-شاهد تغییر دیگری نباشیم. اما ازلحاظ تغییرات داخلی، این گوشی‌ها احتمالا از پردازنده‌ی مشابه آیفون X یعنی A11 بهره می‌برند. به‌غیراز این، احتمالا شاهد بهبود دوربین این گوشی‌ها و باتری آن‌ها هم خواهیم بود. البته با توجه به تمرکزی که برای آیفون X وجود دارد، اخبار زیادی پیرامون این دوگوشی به بیرون درز نکرده، برای همین در مورد این گوشی‌ها می‌توانیم انتظار غافلگیری هم داشته باشیم.
اپل واچ ۳
همه‌ی آنچه از کنفرانس اپل انتظار داریم

در مدل جدید اپل واچ، گویا قرار نیست که ازلحاظ ظاهری شاهد تغییر و تحولات خاصی باشیم. فقط به نظر می‌رسد اپل واچ ۳ از فناوری LTE پشتیبانی خواهد کرد. پس اگر این مطلب حقیقت داشته باشد، کاربران اپل واچ جدید می‌توانند بدون نیاز به آیفون از امکاناتی مانند استریم موسیقی، نصب اپلیکیشن یا ارسال پیام بهره ببرند. البته به‌غیراز این نسخه، احتمالا نسخه‌ای ارزان‌تر هم عرضه خواهد شد که از سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کند.

ازلحاظ سیستم‌عامل هم انتظار می‌رود این اپل واچ از watchOS 4 بهره ببرد که گویا ازنظر عملکرد سیری و مشخصه‌های مربوط به تندرستی بهبود یافته است. با توجه به عدم درز خبر پیرامون باتری این ساعت هوشمند و عدم تغییر ظاهری، نمی‌دانیم که اپل فکری به حال باتری ضعیف این ساعت کرده است یا نه؟
اپلTV
همه‌ی آنچه از کنفرانس اپل انتظار داریم

بعد از سال ۲۰۱۵، این اولین به‌روزرسانی برای اپل TV است. بر اساس اخبار غیررسمی، در این مدل جدید می‌توانیم انتظار پشتیبانی از فیلم‌های ۴K و HDR را داشته باشیم. علاوه‌براین، اپل که نمی‌خواهد از بازار پرسود تولید محتواهای ویدیویی عقب بیفتد، ۱ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و به‌زودی می‌توانیم نتیجه‌ی این اقدام جدید اپل را مشاهده کنیم. هم‌زمان با معرفی این محصول جدید، به‌احتمال‌زیاد از بخش جدید آیتونز که مختص فیلم‌های ۴K است، رونمایی خواهد شد.
هوم‌پاد

اسپیکر هوشمند هوم‌پاد، پاسخ اپل به محصولات آمازون اکو و گوگل هوم است. اپل این محصول را در کنفرانس WWDC در ماه ژوئن (خرداد) معرفی کرد و به‌غیراز قیمت ۳۵۰ دلاری آن، اطلاعات چندانی پیرامون جزییات این محصول ارایه نشد. به همین خاطر انتظار داریم که در این مراسم، اپل جزییات بیشتری از این اسپیکر هوشمند را ارایه دهد.

iOS 11 و macOS High Sierra

مطابق رسم همیشگی، در مراسم رونمایی از آیفون جدید، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل iOS هم معرفی خواهد شد.iOS 11 که مدت‌هاست در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد، در چند روز آینده رسما معرفی می‌شود. در این نسخه از iOS شاهد تغییرات زیادی هستیم که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توانیم به تغییرات ایجادشده در بخش نوتیفیکیشن‌ها و لاک‌اسکرین، طرح جدید اپ استور، بخش‌های جدید «لایو فوتوز» (Live Photos) و بهسازی مربوط به سیری اشاره کرد. اما مهم‌ترین تغییرات در iOS 11 مربوط به آیپد است که این تبلت را به‌نوعی متحول می‌کند.

نباید ARKit را از قلم بیندازیم که از مهم‌ترین بخش‌های iOS 11 محسوب می‌شود. این پلتفرم واقعیت افزوده، امکانات گسترده‌ای را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد و می‌توان انتظار داشت که بخش زیادی از مراسم اپل فقط به همین پلتفرم اختصاص داده شود. با توجه به ویدیوهایی که از قابلیت‌های این پلتفرم منتشرشده، احتمالا مدت کمی بعد از معرفی این سیستم‌عامل، اپلیکیشن‌های جذاب زیادی بر پایه‌ی واقعیت افزوده روانه‌ی اپ استور شوند.

در این مراسم از نسخه‌ی جدید macOS با عنوان High Sierra رونمایی می‌شود.macOS جدید نسبت به نسخه‌ی قبل چندان عوض نشده و فقط ازلحاظ جزییات خاصی بهبود یافته است. ازجمله‌ی این تغییرات می‌توان به بهبود در سرعت و امنیت مرورگر سافاری، تغییراتی در بخش عکس‌ها و ایمیل‌ها و تحولاتی در قسمت فایل‌ها اشاره کرد.

انتظار چه چیزی را نداشته باشیم

همه‌ی آنچه از کنفرانس اپل انتظار داریم

حالا که درباره‌ی انتظارات نوشتیم، بهتر است که هم‌اکنون درباره‌ی محصولاتی بنویسیم که در این رونمایی خبری از آن‌ها نخواهیم شنید. چندی پیش در ماه مارس (اسفند) آیپد ۹.۷ اینچی مدل ۲۰۱۷ و کمی بعد در ماه ژوئن (خرداد) آیپدهای پرو ۱۰.۵ و ۱۲.۹ اینچی مدل ۲۰۱۷ عرضه شدند. به همین خاطر در این مراسم اپل، احتمال معرفی آیپد جدید خیلی کم است. البته شاید هم با معرفی نسخه‌ی جدید آیپد مینی (که از سال ۲۰۱۵ به‌روزرسانی نشده) غافلگیر شویم.

البته درهرصورت نباید احتمال غافلگیری را به‌کل حذف کرد؛ چرا که شاید اپل در این مراسم از یک هدست واقعیت افزوده یا حتی محصولی جدید پرده‌برداری کند. کافی است تا سه‌شنبه شب صبر کنیم تا ببینیم این بار اپل چگونه ما را غافلگیر خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج