جاباما
۵۹۷۷۵۲
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

توسط محققان پژوهشگاه رویان؛

رابطه آلزایمر و بیماری «دوقطبی» کشف شد

محققان پژوهشگاه رویان موفق شدند طی تحقیقاتی اثبات کنند که سلول های عامل ابتلا به آلزایمر در افراد با سلول های ابتلا به بیماری «دو قطبی» یکی هستند.

خبرگزاری مهر - میترا سعیدی کیا: محققان پژوهشگاه رویان موفق شدند طی تحقیقاتی اثبات کنند که سلول های عامل ابتلا به آلزایمر در افراد با سلول های ابتلا به بیماری «دو قطبی» یکی هستند.
رابطه آلزایمر و بیماری «دوقطبی» کشف شد

دکتر کوروش شاه پسند عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین یافته های خود در خصوص بیماری آلزایمر و بیماری «دو قطبی» اظهار داشت: بعد از چندین سال تحقیقات و آزمایشات روی بیماری الزایمر و ارتباط آن با سایر بیماری ها به نتیجه رسیدیم که عامل از بین بردن سلول های مغزی در دیابت بر اثر استرس از قند بالا، در مغز بیماران تشکیل می شود و باعث مرگ سلول های مغزی نیز می شود.

شاه پسند خاطر نشان کرد: تاکنون مشخص نبوده که چه عاملی منجر به از بین بردن سلول های مغزی طی دیابت می شده که ما در این پروژه موفق شدیم این عامل را بیابیم. در واقع می توان گفت افرادی که مبتلا به دیابت هستند ابتلا به آلزایمر در آنها شایع تر است بگونه ای که آلزایمر دیابت تیپ ۳ لقب گرفته است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان در ادامه به آخرین یافته خود در خصوص بیماری آلزایمر گفت: با تحقیقاتی که روی سلول های بیماری «دوقطبی» داشتیم متوجه شدیم که عامل سلولی بروز آلزایمر در افراد با عامل سلولی بروز بیماری دو قطبی یکی است.

وی با بیان اینکه این پروژه در راستای واکسینه کردن افراد در برابر آلزایمر است، گفت: عاملی در مرگ سلول های عصبی دخیل هستند که در الزایمر دخیل هستند؛ در واقع می توانیم روش درمانی یا واکسینه کردن برای آلزایمر را برای بیماری دو قطبی نیز به کار بگیریم.

به گفته این محقق، اختلال دوقطبی (یا شیدایی-افسردگی) نوعی اختلال خلقی و بیماری روانی است. افراد مبتلا به این بیماری دچار تغییرات شدید خلق می‌شوند. اختلال دو قطبی به صورت معمول در آخر دوره نوجوانی یا اوائل دوره بزرگسالی تظاهر پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این بیماری انواع مختلفی دارد که مهمترین انواع آن اختلال دو قطبی نوع یک و نوع دو است. این اختلال از نوجوانی به بعد این بیماری در افراد ظهور و بروز می کند.

شاه پسند در خصوص این تحقیقات که ارتباط الزایمر با بیماری دو قطبی است گفت: این پروژه در محیط سلولی به اثبات رسیده و می بایست در محیط حیوانی و انسانی هم آزمایش شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام.شوهرمن هم دوقطبی هست خیلی عذابمون میده چکارباید بکنم که خوب بشه ؟؟این جور افراد خوب شدنی هستند؟؟؟همسرم41سالشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج