جاباما
۵۹۷۸۶۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لیگ قهرمانان ۲ میلیارد یورویی!

تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا در فصل نقل‌ و انتقالات بیش از ۲ میلیارد یورو برای جذب بازیکن هزینه کردند.

ایسنا: ‌به نقل از آس، سه‌شنبه شب گران‌ترین لیگ قهرمانان اروپا آغاز می‌شود. پاری ‌سن‌ ژرمن بیشترین خرج را در فصل نقل‌ و انتقالات زمستانی کرد و ۴۱۸ میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه کرد. منچسترسیتی و بارسلونا در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. هر یک از دو تیم به ترتیب ۲۴۴.۳ و ۲۳۴.۵ خرج کردند. رئال مادرید با ۴۲.۵ میلیون در رتبه شانزدهم قرار دارد و پس از آن اتلتیکومادرید با ۳۶ میلیون دیده می‌شود. دومین تیمی که در ‌اسپانیا برای خرید بازیکن بیشترین هزینه کرده است سویا نام دارد. تنها پاری ‌سن‌ ژرمن، منچسترسیتی، بارسلونا و چلسی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون خرج کردند.

تیمی که در لالیگا بیشترین هزینه را کرد بارسلونا بود. آبی‌اناری‌ها سه بازیکن را به تیم خود اضافه کردند. عثمان دمبله با قراردادی به ارزش ۱۰۵ میلیون یورو قرارداد امضا و برای نلسون سمدو و پائولینیو به ترتیب ۳۰ و ۴۰ میلیون یورو هزینه کرد. همچنین بارسا دئولوفئو را با قراردادی به ارزش ۱۲ میلیون یورو از اورتون دوباره جذب کرد.

جایگاه رئال مادرید در این فهرست باور کردنی نیست. سفید پوشان حتی در میان ۱۰ تیم برتر نیستند چون تنها ۴۲.۵ میلیون هزینه کردند. این تیم برای تئو ارناندس ۲۸ میلیون و دنی سبایوس ۱۵ میلیون هزینه کرد. زین الدین زیدان (سرمربی مادرید) مارکوس یورنته و بورخا مایورال (بازیکنان قرضی) را به تیم فرا خواند. همچنین اشرف حکیمی از تیم پایه به تیم اصلی مادرید پیوست.

اتلتیکومادرید تنها با یک بازیکن قرارداد امضا کرد که آن انتقال جنجالی ویتولو از سویا بود و ۳۶.۵ میلیون برای تیم مادریدی هزینه برداشت. قرمز و سفید پوشان با وجود محرومیت توسط فیفا با این بازیکن قرارداد امضا کردند اما او را به صورت قرضی به لاس پالاماس دادند.

جالب این جاست سویا دومین تیم در ‌اسپانیا است که در این فصل نقل‌ و انتقالات بیشترین هزینه را کرد. این تیم برای خرید بازیکن ۶۳.۸ میلیون یورو خرج کرد و توانست با ۹ بازیکن قرارداد امضا کند. انتقال لوییس موریل (۲۰ میلیون یورو) گران‌ترین انتقال تاریخ سویا شد.

پاری ‌سن‌ ژرمن با خرید دو بازیکن نقل‌ و انتقالات را متحول کرد و گران‌ترین انتقال‌های تاریخ فوتبال را به نام خود ثبت کرد. باشگاه فرانسوی برای نیمار ۲۲۲ میلیون و ۱۸۰ میلیون برای کیلیان ام‌باپه هزینه کرد. همچنین دنی آلوس را به صورت بازیکن آزاد به تیم خود ‌اضافه کرد و برای یوری برچیچه ‌اسپانیایی نزدیک به ۱۵ میلیون هزینه کرد. دیگر تیم فرانسوی حاضر در لیگ قهرمانان موناکو است است که ۱۰۲ میلیون یورو برای خرید ۹ بازیکن هزینه کرد که در این میان کیتا بالده (۳۰ میلیون) و یووتیچ (۱۱ میلیون) برجسته‌ترین‌شان هستند.

انگلیسی‌ها ولخرج‌ترین تیم‌ها

انگلیس کشوری بود که بیشترین هزینه را در فصل نقل‌ و انتقالات کرد. پنج تیمی که در این فصل در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند (چلسی، تاتنهام، منچسترسیتی، لیورپول و منچستریونایتد) ۸۰۶.۸ میلیون هزینه کردند و تقریبا هر پنج تیم جزو ۱۰ تیم برتر هستند، تنها لیورپول در جایگاه یازدهم قرار دارد. جابه‌جایی‌ها در سیتی بیش از همه به چشم آمد. سیتی پپ گواردیولا برای پنج بازیکن ۲۴۴.۳ میلیون هزینه کرد. دنیلو، ادرسون، برناردو سیلوا، واکر و مندی (با ۵۷.۵ میلیون گران‌ترین مدافع جهان شد) این پنج بازیکن هستند. پس از انگلیس تیم‌های حاضر در لیگ یک فرانسه یعنی پاری ‌سن‌ ژرمن و موناکو بیشترین هزینه را کردند (۵۲۰ میلیون). ‌اسپانیا با ۳۷۶.۸ میلیون در جایگاه سوم قرار دارد و تیم‌های ایتالیایی (یوونتوس، رم و ناپولی) نزدیک به ۳۰۰ میلیون هزینه کردند. در انتهای این جدول هم تیم‌های زسکامسکو، شاختار دونتسک و ماریو دیده می‌شوند که هیچ هزینه‌ای برای جذب بازیکن نکردند.

جدول تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان که در فصل نقل‌ و انتقالات بیشترین هزینه را کردند.

تیم میلیون یورو

پاری ‌سن‌ ژرمن ۴۱۸

منچسترسیتی ۲۴۴.۳

بارسلونا ۲۳۴.۵

چلسی ۲۲۰

منچستریونایتد ۱۶۴.۴

یوونتوس ۱۴۹.۲

بایرن مونیخ ۱۰۳.۵

موناکو ۱۰۲

رم ۹۳.۵

تاتنهام ۸۹.۱

لیورپول ۸۹

دورتموند ۸۲.۷

سویا ۶۳.۸

لایپزیگ ۶۰.۵

ناپولی ۵۶.۷

رئال مادرید ۴۲.۵

اتلتیکومادرید ۳۶

اسپورتینگ لیسبون ۲۷.۱

فاینورد ۲۶.۸

المپیاکوس ۲۲.۹

پورتو ۲۱

اندرلخت ۱۴.۷

‌اسپارتاک مسکو ۱۳

بنفیکا ۸.۸

بشیکتاش ۷.۹

سلتیک ۵

بازل ۴.۲

آپوئل نیکوزیا ۲.۲

قره باغ ۰.۳

زسکامسکو صفر

شاختار دونتسک صفر

ماریبور صفر

جمع ۲.۴۲۷.۶

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج