۵۹۸۲۲۶
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

سرنوشت ۴ مربی در گرو بازی هفته ششم

قبل از شروع فصل جدید، عملکرد تیم‌ها در نقل و انتقالات نشان می‌دهد هر تیم چه هدفی را دنبال می‌کند.

ایران ورزشی: قبل از شروع فصل جدید، عملکرد تیم‌ها در نقل و انتقالات نشان می‌دهد هر تیم چه هدفی را دنبال می‌کند. تعدادی از تیم‌ها هدف خود را روی قهرمانی گذاشتند، تعدادی کسب سهمیه آسیا و بعضی از تیم‌ها هم برای ماندن در لیگ برتر. این هدف‌گذاری‌ها که اکثرا اشاره مستقیمی به آن نمی‌شود، باعث می‌شود توقعات از تیم‌ها بالا برود. همین مساله هم بعضی وقت‌ها دردسرهای زیادی ایجاد می‌کند اما گاهی هم باعث ایجاد انگیزه می‌شود. الان بعد از ۵ هفته که از رقابت‌های لیگ برتر گذشته و البته مرحله اول جام حذفی انجام شده، یکسری مربی در خطر اخراج قرار گرفتند. مربیانی که امید زیادی به موفقیت در این فصل داشتند اما این روزها جزو ناکام‌ها هستند.

یکی از این مربیان، علیرضا منصوریان سرمربی استقلال تهران است که بعد از شکست مقابل پدیده مشهد با اولتیماتوم هیات مدیره باشگاه مواجه شد. منصوریان که با این شکست، تیمش به رده پانزدهم سقوط کرد، قصد داشت کنار برود اما این اتفاق نیفتاد تا هیات مدیره به او ۲ بازی دیگر فرصت بدهد. بازی حذفی مقابل تیم دسته اولی گل‌گهر سیرجان و البته بازی هفته ششم برابر پارس جنوبی جم. منصوریان در بازی اول به موفقیت رسید اما در جم کار سختی دارد. آن هم مقابل تیم مهدی تارتار که تا الان شکستی نداشته و سخت در تلاش است تا پیروزی دیگری کسب کند و در کورس بماند. در واقع حالا شیشه عمر مربیگری منصوریان در استقلال، در دستان تارتار و تیمش قرار گرفته که باید دید در نهایت چه اتفاقی برای او می‌افتد.

یکی دیگر از این مربیان که در خطر برکناری قرار دارد، علی نظرمحمدی است. سرمربی جوان سپیدرود رشت که توانست این تیم را به لیگ برتر بیاورد. نظرمحمدی که از همان ابتدای لیگ، هدف تیم را ماندن در لیگ برتر عنوان کرد، با مشکلات زیادی کار را آغازکرد که همین مساله باعث شد او نتواند به موفقیت برسد. تیم نظرمحمدی تنها با یک برد و یک تساوی از 5 هفته لیگ برتر در رده چهاردهم قرار گرفته و در شهرآورد گیلان هم شکست خورد و حذف شد. این شکست، آن هم مقابل تیم دسته اولی ملوان باعث شد نظرمحمدی استعفایی نمایشی بدهد اما هیات مدیره ترجیح داد یک بازی دیگر به او فرصت بدهد. بازی مقابل صنعت‌نفت آبادان در رشت. نظرمحمدی به خوبی می‌داند اگر در این بازی به پیروزی برسد، شاید بتواند مدت کوتاه دیگری در کنار تیم باشد اما شکست در آن، ناخودآگاه او را کنار خواهد زد چراکه دیگر هواداران به او اجازه کار نخواهند داد. نکته جالب این است که ظاهرا هیات مدیره هم امید زیادی به پیروزی سپیدرود مقابل صنعت‌نفت آبادان ندارد و به همین دلیل به دنبال گزینه‌های سرمربیگری برای تیم هستند.

از این ۲ مربی جوان و شاید هم کم‌شانس که بگذریم، نوبت به مربیان کروات می‌رسد. مربیانی که تجربه بالایی دارند و البته سابقه درخشان اما این فصل نتوانستند موفق باشند. یکی از این مربیان لوکا بوناچیچ است. لوکا که برای جبران ناکامی‌های اخیرش به لیگ برتر ایران برگشت و هدایت گسترش فولاد تبریز را به عهده گرفت، قصد داشت این تیم را حداقل در نیمه اول جدول نگه دارد اما تا الان موفق نبود و با یک برد (مقابل سپیدرود بحران‌زده) و ۴ شکست در قعر جدول جا خوش کرده. همین مساله و البته بازی‌های ضعیف گسترش فولاد باعث شد مدیریت باشگاه به دنبال گزینه برای هدایت تیم گسترش فولاد باشند. مسوولان باشگاه گسترش فولاد که تنها ۲ بازی دیگر به لوکا فرصت دادند، ظاهرا روی مربیان ایرانی نظر دارند و با حمید استیلی هم مذاکره‌ای جدی داشتند که باید دید در نهایت نتایج این ۲ بازی به چه صورت رقم می‌خورد.

اما از این مربیان عجیب‌تر، زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان است. کرانچار که با سپاهان تجربه قهرمانی لیگ برتر دارد، در نیم فصل لیگ شانزدهم هدایت سپاهان را به عهده گرفت و توانست این تیم را به رده‌های بالای جدول برساند که همین مساله باعث شد این فصل از تیم او به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی نام برده شود اما سپاهان تا الان پرنوسان نشان داده. این تیم اگرچه تنها یک باخت در لیگ برتر آورده اما تساوی‌های پی در پی آن و البته تک بردی که داشت باعث شد در رده دهم جدول قرار بگیرد. بعد از این هم شکست در جام حذفی باعث شد زلاتکو شرایط متفاوتی را تجربه کند. البته باشگاه سپاهان همچنان حمایت‌های خود از این مربی کروات را بیان می‌کند اما در عمل شاید شرایط به صورت دیگری باشد. به هر حال این شرایط باعث شد حالا مربیان بیرون مانده‌ای مثل پرویز مظلومی، حمید استیلی، حمید درخشان، فرهاد کاظمی، فیروز کریمی، منصور ابراهیم‌زاده، نعیم سعداوی و شاید هم دراگان اسکوچیچ و ... منتظر تماس مدیران این 4 باشگاه لیگ برتری باشند. مربیانی که این فصل به دلایلی بدون تیم مانده‌اند و البته علاقه‌ای به حضور در لیگ یک ندارند. حالا باید منتظر ماند و دید در نهایت شانس به کدام سرمربی بیرون مانده می‌رسد و چند نفر از آنها می‌توانند به خواسته خود برسند و بار دیگر در لیگ برتر سرمربی باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قلعه نوعى هم بايد

    • بدون نام

      قلعه نوعى زودتر بايد بره ...تيم مارو خراب كرده...ذوب عشق منه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج