۵۹۸۳۱۳
۲ نظر
۵۶۲۹
۲ نظر
۵۶۲۹
پ

مصرف نان و برخی از مضرات آن!

نان یکی از غذا های پرطرفدار در کشور ما است. اکثر نان ها با استفاده از آرد سفید و با دمایی بالاتر از ۴۰۰ درجه پخته شود که فقط باعث تولید قند می شود. یعنی با خوردن نان مقدار زیادی قند وارد بدن خود می کنیم.

وب سایت زوم تک - بهنام خدابخشی: نان یکی از غذا های پرطرفدار در کشور ما است. اکثر نان ها با استفاده از آرد سفید و با دمایی بالاتر از ۴۰۰ درجه پخته شود که فقط باعث تولید قند می شود. یعنی با خوردن نان مقدار زیادی قند وارد بدن خود می کنیم. جالب است بدانیم که قندی که از طریق میوه ها مصرف می کنیم به دلیل داشتن انواع ویتامین سریع وارد چرخه متابولیسم شده و به انرژی تبدیل می شود.
مصرف نان و برخی از مضرات آن!

اما قند بدون ویتامین، مستقیما به چربی تبدیل شده و باعث افزایش وزن و تجمع چربی ها در بدن به خصوص شکم و پهلو می شود. مصرف این گونه نان و قند های بدون ویتامین علاوه بر افزایش وزن منجر به بیماری های کبدی شده و در دراز مدت باعث ایجاد بیماری کبد چرب می شود.

مصرف نان در گذشته نان سنگگ به عنوان سالم ترین نان شناخته شده بود چرا که بر روی سنگ ها و ریگ های داغ پخته می شود اما امروزه با عوض کردن تنور ها و پخت این نان ها توسط حرارت از بالا و سطح فلزی آن را به نامرغوب ترین نان تبدیل کرده است.
مصرف نان و برخی از مضرات آن!

قند های بدون ویتامین دقیقا مثل قند و شکر دارای انرژی بالایی هستند اما برخلاف آن ها به چرخه متابولیسم وارد نشده و در بخش های مختلف بدن به صورت چربی اضافی جمع می شوند. قند نان های سفید یکی از علل اصلی دیابت , فشار خون بالا , ناتوانی های تنفسی است. در غیاب ویتامین , اکسیژن , به رادیکال های آزاد تبدیل شده و آسیب هایی جدی به اندام های بدن می رساند. همچنین این قند ها باعث ایجاد بیماری هایی مانند بیماری های صفرا , کبد , انواع سرطان از جمله سینه و پروستات می شوند.

خیلی راحت تا افزودن ویتامین B در کارخانه به آرد نان های سفید مثل نان تافتون , نان لواش, سنگگ و بربری می توان از بسیاری از این مسائل جلوگیری کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خوبه دیگه پول قند نمیدیم یعه کم صرفه جویی میشه

    • بدون نام

      به جای نظارت بر نانوایی ها میخواهید وینامین ب به نان اضاف کنید تا مردم بیچاره دچار غلظت خون هم بشوند.دانه های گندم خودش سرشار از ویتامین ب هست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج