جاباما
۵۹۸۳۱۵
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

روش هایی برای تقویت انگیزه‌ی درونیِ خودمان!

در راه رسیدن به موفقیت، یکی از مهم ترین چالش های پیش روی ما، داشتن انگیزه کافی و حفظ آن خواهد بود. در طول مسیر فعالیت خود، ممکن است فاکتورها و عوامل مختلفی ظهور کنند که به هر ترتیب انگیزه لازم ما را برای کسب موفقیت دچار خدشه و نقصان نمایند.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: در راه رسیدن به موفقیت، یکی از مهم ترین چالش های پیش روی ما، داشتن انگیزه کافی و حفظ آن خواهد بود. در طول مسیر فعالیت خود، ممکن است فاکتورها و عوامل مختلفی ظهور کنند که به هر ترتیب انگیزه لازم ما را برای کسب موفقیت دچار خدشه و نقصان نمایند. در این مقاله چند روش بسیار ساده برای تقویت انگیزه های درونی خودمان پیشنهاد خواهیم کرد.
گاهی فقط پنج ثانیه زمان نیاز دارید

یکی از شگفت آورترین نکته ها در مورد شخصیت ما انسان ها این است که چگونه می توانیم در مدت بسیار کوتاهی نسبت به زندگی خود احساس عدم رضایت داشته باشیم، و در عین حال در مدت زمان بسیار کوتاهی، این عدم رضایت را تبدیل به حسی مثبت و رضایتمندانه نماییم.
روش هایی برای تقویت انگیزه‌ی درونیِ خودمان!
کافی است یک ایده تاثیر گذار را در ذهن خودمان داشته باشیم و در کسری از ثانیه صدها دلیل مختلفی را که می تواند ما را به ایده ذهنی مان نزدیک کند، با خودمان مرور کنیم. وقتی زندگی خودمان را با همان ایده تحقق یافته خودمان تصور کنیم، همه چیز ظاهر متفاوتی پیدا خواهد کرد.
یقین بدانید که اگر در لحظه ای هدف های خودتان را در فکرتان مرور کنید، تنها پنج ثانیه زمان برای انجام فعالیتی در جهت تحقق آن اهداف نیاز خواهید داشت، اگر از این فرصتی که برای خودتان فراهم کرده اید، بهره ای نبرید، مغز شما به سرعت این تفکرات را سرکوب خواهد کرد.

باید خودتان را در انگیزه هایتان غرق کنید

وقتی به سمت هدفی گام برمی دارید، صحبت از رسیدن به خط پایان و کسب موفقیت های مورد انتظارتان، چندان امری دور از ذهن نخواهد بود. مطمئنا در این راه تلاش هایتان را دو چندان خواهید کرد و هر قدم که به رویایتان نزدیک می شوید را زیر نظر خواهید داشت.
اما این امکان وجود دارد که در مسیر رسیدن به موفقیت هایتان، نگرش و انگیزه ای که در ابتدای راه داشته اید را به فراموشی بسپارید، دچار نگرانی و تشویش شوید، و به طور کل کوشش های شخصی خودتان را بی ثمر و بی حاصل بیابید.
توصیه ای که در اینجا می توان ارائه داد این است که سعی کنید تحت هر شرایطی، خودتان را در انگیزه هایتان غوطه ور سازید. یکی از راه های تحقق این امر، استفاده از تخته آرزوها است. تخته آرزوها، مجموعه ای از عوامل انگیزشی، تصاویر و حتی گفتارهایی است که در یک محل گردآوری می شوند، و در نقطه ای که هر روز در معرض دیدتان قرار دارد، نصب می شوند. شما هر روز به این تخته آرزوها نگاه می کنید و به این ترتیب دائما اهداف مهمتان را برای خودتان یادآوری می کنید. به این ترتیب در همه حال در انگیزه های بزرگ خودتان غرق خواهید شد و در واقع همیشه با آنها زندگی خواهید کرد.

اهدافتان را به هدف های کوچک تقسیم کنید

وقتی با اهدافی بزرگ روبرو می شوید و خودتان را در حلقه محاصره این هدف های بزرگ و سخت می بینید، حفظ انگیزه و توانایی فکری لازم برای رسیدن به موفقیت برایتان دشوارتر خواهد شد. یکی از بهترین روش هایی که می تواند در این راه به شما کمک کند، استفاده از فرایند کوچک سازی اهداف است. زمانی که اهداف بزرگ و سنگین خودتان را به صورت لیست کوچکی از هدف های خرد تبدیل می کنید، مسیر موفقیت را برای خودتان همواتر خواهید کرد.
به این ترتیب هر بار که یکی از این اهداف کوچک برایتان محقق می شود، احساس می کنید که به موفقیت هایتان نزدیک تر شده اید. همین امر باعث می شود که انگیزه هایتان همیشه تازه و دست نخورده باقی بماند. به این ترتیب رویایی که برای خودتان متصور بوده اید، از قالب فکر و خیالی وهم انگیز خارج می شود و به راحتی قادر به تمرکز و برنامه ریزی برای موفقیت هایتان خواهید بود.
روش هایی برای تقویت انگیزه‌ی درونیِ خودمان!

قدرت موسیقی را از یاد نبرید

موسیقی و ملودی های مختلف می تواند احساسات شما را تحت کنترل خود قرار دهد. یک قطعه موسیقی می تواند ما را در سخت ترین شرایط به تحرک و حرکت وا دارد و احساسات ما را برانگیزد. دقیقا به همین خاطر است که فیلمسازان از موسیقی در فیلم هایشان استفاده می کنند و هر جا که بخواهند حس خاصی را در مخاطبان خودشان القا کنند، از موسیقی بهره می گیرند. در این میان بایستی به قدرت موسیقی در ایجاد و احیای انگیزه های درونی خودمان هم توجه نماییم.
فرقی نمی کند که آهنگ مورد علاقه ما، قطعه ای بی کلام باشد یا آوازی همراه با موسیقی ساده و بدون ریتم. به هر حال یک ملودی خاص می تواند تاثیری شگرف بر احساسات ما داشته باشد و انگیزه ای گرانبها در راه کسب موفقیت برایمان ایجاد نماید.
بنابراین سعی کنید در میان تمام فعالیت هایتان، وقت مختصری را هم به گوش دادن به موسیقی اختصاص دهید و در این زمان ها، از آهنگ های محرک و اثرگذار خودتان غافل نشوید. هر وقت که احساس کردید به انگیزه بیشتری در راه رسیدن به اهدافتان نیاز دارید، دکمه پلی را فشار دهید و موسیقی مورد علاقه خودتان را بشنوید.

خودتان را بشناسید و با خودتان مشورت کنید

یک بار از خود سوال کنید که چه کسی بهتر از خودتان، شما را می شناسد، و با زیر و بم رفتارتان به طور کامل آشنایی دارد؟ یکی از حقایق دردناکی که باید به آن اشاره کنیم این است که گاهی خودمان هم آشنایی کاملی نسبت به خود و انگیزه هایمان نداریم، و با این حال به یک باره تصمیم می گیریم که خودمان و دنیایمان را متحول کنیم. همین شناختی که از خودمان به دست می آوریم، سخت ترین کاری است که در راه رسیدن به اهدافمان باید انجام دهیم.

گفتگوی مثبتی که دائما با خود دارید، می تواند تاثیر شگرفی روی نگرش ها و انگیزه هایتان داشته باشد. هر بار که از خواب بیدار می شوید، و هر بار که می خواهید به خواب روید، سعی کنید با خودتان گفتگویی داشته باشید و در مورد تغییراتی که می خواهید در زندگی خودتان ایجاد کنید، خوب فکر کنید.
با این کار به خودتان اطمینان می دهید که از عهده تمام سختی ها برخواهید آمد. تمام کارها و فعالیت هایی که انجام می دهید را به همین طریق با خودتان مرور کنید، و آنقدر این کار را انجام دهید که رسیدن به هدف هایتان تبدیل به امری بدیهی و امکان پذیر شود. مطمئن باشید با این کار هرگز انگیزه هایتان رو به زوال نخواهد رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسیار عالی
      خیلی مفید بود.

    • بدون نام

      اسم مترجم چه قشنگه
      پلاد

    • بدون نام

      خیلی خوب بود مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج