۵۹۸۳۱۷
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

چگونه سرمایه تعدادی از بانک‌ ها ۱۰ برابر شد؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: ما بانکی داریم که با ۴۰۰ میلیارد تومان کار خود را شروع کرد و سرمایه‌اش ظرف چند سال ۱۰ برابر و به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت؛ اکثر این بانک‌ها در اثر سود موهوم افزایش سرمایه پیدا کردند.

خبرآنلاین: یک کارشناس اقتصادی گفت: ما بانکی داریم که با ۴۰۰ میلیارد تومان کار خود را شروع کرد و سرمایه‌اش ظرف چند سال ۱۰ برابر و به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت؛ اکثر این بانک‌ها در اثر سود موهوم افزایش سرمایه پیدا کردند.

غلامرضا سلامی درباره وضعیت اصلاح نظام بانکی اظهار داشت: اصلاح نظام بانکی دو بخش است. یک بخش، نظارت بانک‌ها وظیفه بانک مرکزی بوده و سال‌ها به فراموشی سپرده شده بود. در دولت قبل نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها غیرعلمی بود و در جاهایی دخالت می‌کرد که لزومی به دخالت داشت و در جاهایی هم که باید دخالت می‌کرد، عقب می‌نشست.

وی افزود: بانک‌ها سال‌ها در اثر نبود نظارت بانک مرکزی سود موهوم تقسیم کردند. یکی از دلایلی که بسیاری از منابع بانک‌ها بی‌دلیل دست سهامداران، همین بود و شاهد بودیم که سرمایه بانک‌های تازه‌تاسیس صدها برابر شد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: ما بانکی را داریم که با ۴۰۰ میلیارد تومان کار خود را شروع کرد و سرمایه‌اش ظرف چند سال به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت؛ یعنی سرمایه‌شان ۱۰ برابر شد. اکثر این بانک‌ها در اثر سود موهوم افزایش سرمایه پیدا کردند.

سلامی یادآور شد: همه این‌ها به دلیل نبود نظارت بانک مرکزی بود. در واقع توجهی که باید به اصول حسابداری می‌شد، صورت نمی‌گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک مقدار اصلاح از این بابت شروع شده و دو سال است که بانک مرکزی جلوی تقسیم سود را گرفته است و ذخیره کافی در حساب‌ها برای مطالبات مشکوک باشد. از این بابت یک مقداری کنترل ایجاد شده است.

این کارشناس در ادامه با اشاره به اصلاح ساختار نظام بانکی، گفت: ما اگر بخواهیم به سمت اصلاح نظام بانکی برویم، اولین کار این است که در مقررات بانکداری بدون ربا تجدیدنظر کنیم؛ چراکه هیچ نوع مبنای اقتصادی ندارد و فقط شعاری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کلاه گذاشتن سر مردم..موقعی سود بانک رو کم کردن منابع بانکها ده برابر شد..ظلم پایدار نمیمونه اینو قران گفته و تجربه هم نشان داده

    • بدون نام

      خود این اقا گفته که سرمایه بانکها خیلی سریع ده ها وصدها برابر شده ( یعنی هرمی وگلد کوئیستی) بعددراخر هم گفته که بانکداری اسلامی شعاری است باید ملت به امثال این اقا که طرفدار جنایتکاران اقتصادی هستند بفهمانند وحالیشان کنند که پس درامد گلد کوئیستی بانکها واقعی است وشعاری نیست ای از خدا بیخبران که که اگنون مجال عرض اندام یافته اید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج