۵۹۸۵۷۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پس آیفون ۹ اپل چه شد؟!

روند معرفی آیفون‌های اخیر اپل به صورت عددی بوده، اما به یک باره این کمپانی به جای معرفی آیفون ۹ اپل (iPhone ۹) از آیفون ۱۰ (iPhone X) رونمایی کرده است.

وب سایت گجت نیوز - مبین احمدی: روند معرفی آیفون‌های اخیر اپل به صورت عددی بوده، اما به یک باره این کمپانی به جای معرفی آیفون ۹ اپل (iPhone ۹) از آیفون ۱۰ (iPhone X) رونمایی کرده است.
پس آیفون 9 اپل چه شد؟!

اپل شب گذشته در رویدادی اختصاصی از گوشی آیفون ۱۰ (آیفون ایکس / iPhone X) رونمایی کرد. این اسمارت فون، پرچمدار امسال اپل به حساب می‌آید و قرار است در نوامبر امسال روانه بازار شود؛ یعنی چند هفته پس از عرضه جهانی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس.

اپل گفته که شما باید iPhone X را آیفون ۱۰ صدا بزنید؛ چرا که حرف X به کار رفته در نام این گوشی، در حقیقت مربوط به حروف یونانی است و به عدد ده اشاره دارد. علت اصلی معرفی آیفون ده توسط اپل، تولد ده سالگی برند آیفون است. گرچه آیفون ۸ از همه لحاظ (یه جز نامش) یک آیفون ۷ اس است، با این حال شماره‌ مربوط به آیفون‌های جدید به ما می‌فهمانند که قرار نیست هیچ‌گاه خبری از آیفون ۹ اپل بشنویم. اما چرا؟

اپل امسال بر روی بسیاری از سنت‌هایش پا گذاشت. هم طراحی آیفون جدیدش را به یک باره تغییر داد و هم در نام‌گذاری آیفون‌های جدید، از حرف S استفاده نکرد، که البته این کار چندان تعجب‌برانگیز نیست. کمپانی سامسونگ گوشی گلکسی اس ۸ را اوایل ۲۰۱۷ عرضه کرد و از طرفی، دیگر گوشی این کمپانی یعنی نوت ۸، قرار است در روز ۱۵ سپتامبر روانه بازار شود (دقیقا همان روزی که پیش‌فروش آیفون ۸ شروع می‌شود). در این بازه زمانی، رقابت با گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ سامسونگ با آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس اصلا کار منطقی به نظر نمی‌رسد و اپل هم به خوبی این موضوع را در نظر گرفته و به جای این کار، این کمپانی در سال جاری ترفند تجاری هوشمندانه‌ای را به کار گرفته است.

چه بلایی بر سر آیفون 9 اپل آمده است؟

همان‌طور که گفتیم، اپل امسال ترفند تجاری هوشمندانه‌ای را استفاده کرده است. نام‌گذاری آیفون جدید به صورت آیفون X کمک می‌کند که موقعیت تجاری دستگاه -بدون دارا بودن مستقیم عدد 10 در نام خود- در بالای آیفون 8 قرار بگیرد؛ چرا که اپل خودش خوب می‌داند بیشتر مردم به جای صدا زدن این گوشی به صورت آیفون 10، به آن همان آیفون ایکس می‌گویند و به همین دلیل است که در پوسترهای تبلیغاتی این گوشی، به هیچ وجه از عدد ده استفاده نکرده است.

این تفاوت نامحسوس باعث می‌شود که از محصول جدید اپل، به عنوان نسخه ویژه آیفون یاد شود و همین موضوع موجب می‌گردد که مردم با خود فکر نکنند در حال حاضر بهترین آیفون بازار همین آیفون ایکس است؛ بگذارید دقیق‌تر بگوییم. آیفون 10 مدلی است که مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت و عده‌ای آن را تهیه خواهند کرد، اما موضوع مهم این است که «اکثر» مردم به علت قیمت 1000 دلاری آیفون ایکس، به خرید آیفون 8 روی خواهند آورد.

مدت‌ها پیش مایکروسافت در نام‌گذاری ویندوز جدید خودش چنین ترفندی را به کار گرفت. همانطور که اپل از آیفون 9 اپل رونمایی نکرد، مایکروسافت هم پس از عرضه ویندوز 8 به معرفی ویندوز 10 پرداخت. مایکروسافت این کار را در درجه اول برای تشویق کاربران ویندوز 7 به آپگرید کردن سیستم‌عامل‌شان انجام داد؛ خود شما به عنوان یکی از کاربران ویندوز 7 وقتی با خود فکر کنید که آن بیرون ورژن دیگری به نام 10 هست که ویژگی‌های بیشتر و طراحی زیباتری دارد، قطعا به فکر آپگرید خواهید افتاد.

کاری که امسال اپل با نام آیفون‌هایش کرد، پیش‌بینی را برای سال بعد بسیار سخت کرده است؛ محصول 2018 چه نام خواهد داشت؟ آیفون 8 اس، آیفون 9 اپل یا آیفون ایکس اس؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج