جاباما
۵۹۸۷۰۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

گزارشی از نحوه صعود چهار تیم برتر آسیا

در پایان مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دو تیم الهلال و پرسپولیس از غرب آسیا و دو تیم اوراوارد دایمندز و شانگهای SIPG از شرق آسیا به نیمه نهایی راه یافتند.

ورزش سه: در پایان مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دو تیم الهلال و پرسپولیس از غرب آسیا و دو تیم اوراوارد دایمندز و شانگهای SIPG از شرق آسیا به نیمه نهایی راه یافتند.

رقابت های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پس از وقفه ای ۲ ماهه در شرق و غرب آسیا دنبال شد و جالب اینکه تیم هایی جواز صعود به رقابت های نیمه نهایی را کسب کردند، که در مرحله گروهی برابر هم به میدان رفته اند.

دو تیم پرسپولیس و الهلال در منطقه غرب آسیا و در گروه D کنار هم قرار گرفته بودند. در پایان مرحله گروهی نماینده عربستان با ۱۲ امتیاز و پرسپولیس با ۹ امتیاز به مرحله حذفی راه یافتند. در مرحله یک هشتم پرسپولیس موفق به حذف تیم اول گروه B که تیم الدوحیل (لخویا) بود شد و الهلال هم موفق شد استقلال خوزستان را در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دهد. در ادامه پرسپولیس الاهلی عربستان را در دو بازی رفت و برگشت و در مجموع با نتیجه ۵ بر ۳ شکست داد و تیم الهلال هم در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۳ بر ۰ موفق به شکست العین امارات شد، که با حذف استقلال به مرحله یک چهارم نهایی رقابت ها راه یافته بود.

در منطقه شرق آسیا هم سناریوی غرب تکرار شد و دو تیم شانگهای SIPG چین و اوراوارد ژاپن که در گروه F قرار داشتند به مرحله نیمه نهایی رسیده اند. در پایان مرحله گروهی هر دو تیم ۱۲ امتیازی شدند، ولی نماینده ژاپن به دلیل تفاضل گل بهتر به عنوان تیم اول به مرحله حذفی رفت.

در مرحله یک هشتم نهایی شاگردان ویاش بوآش در مجموع دو بازی رفت و برگشت موفق به شکست ۵ بر ۳ جیانگسو شدند و در یک چهارم نهایی و در دو دیدار کاملا متفاوت مقابل تیم گوانگژو به تساوی ۵ بر ۵ در شرایطی دست یافتند که دیدار رفت را ۴ بر صفر برده بودند، اما در دیدار برگشت با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب شاگردان فیلیپه اسکولاری شدند. نتیجه ای که بازی را به ضربات پنالتی کشاند و در ضربات پنالتی شانگهای SIPG موفق به کنار زدن دومین تیم چینی شد.

در سوی دیگر اوراوارد دایمندز که به عنوان سر گروه به مرحله حذفی راه یافته بود، در دیدار اول برابر ججو یونایتد کره جنوبی قرار گرفت و موفق شد در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۳ بر ۲ حریف را شکست دهد. این تیم در یک چهارم نهایی ابتدا در خانه کاوازاکی فرونتاله با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب شد، ولی در بازی برگشت که میزبان بود موفق به کسب پیروزی ۴ بر ۱ و صعود به نیمه نهایی شد.

حالا دو نماینده از شرق آسیا و دو نماینده از غرب آسیا در شرایطی برابر هم در نیمه نهایی صف آرایی می کنند، که تجربه بازی در مقابل هم را دارند.

تیم فوتبال پرسپولیس که باید به مصاف الهلال عربستان برود، در دو دیدار رفت و برگشت مرحله گروهی برابر الهلال قرار گرفت؛ شاگردان برانکو دیدار رفت را با نتیجه یک بر یک پشت سر گذاشتند و در دیدار برگشت به تساوی بدون گل رضایت دادند.

دو نماینده چین و ژاپن هم در مرحله گروهی دو بار رو در روی هم قرار گرفتند، که بازی رفت با نتیجه ۳ بر ۲ به سود میزبان یعنی شانگهای SIPG خاتمه یافت و در بازی برگشت نماینده ژاپن موفق به شکست رقیب چینی با نتیجه ۱ بر صفر شد.

با مشخص شدن ۴ تیم صعود کننده به نیمه نهایی، این مسابقات طی روزهای ۴ و ۵ مهرماه و همینطور ۲۵ و ۲۶ مهرماه پیگیری می شود تا دو نماینده از شرق و غرب آسیا در نهایت به فینال رقابت ها راه پیدا کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج