۵۹۸۷۱۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

گوترش: وضعیت میانمار فاجعه بار است

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با بیان اینکه مسلمانان «روهینگیا» با اوضاع فاجعه‌بار انسانی مواجه هستند، از دولت میانمار خواست به خشونت‌ها علیه آنها پایان دهد.

خبرگزاری فارس: «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با بیان اینکه مسلمانان «روهینگیا» با اوضاع فاجعه‌بار انسانی مواجه هستند، از دولت میانمار خواست به خشونت‌ها علیه آنها پایان دهد.


به گزارش رسانه دولتی بی‌بی‌سی، گوترش حملات نیروهای امنیتی به مسلمانان را کاملاً غیرقابل قبول خواند و از آنها خواست که عملیات نظامی خود را متوقف کنند.

وی همچنین گفت که دولت میانمار بایستی به مسلمانان در ایالت «راخین» حق شهروندی اعطا کند تا آنها بتوانند زندگی عادی خود را داشته باشند.

سازمان‌های بین‌المللی می‌گویند که مسلمانان «راخین» بزرگ‌ترین گروه قومی فاقد شهروندی در جهان هستند. برخورد قهرآمیز دولت میانمار با این گروه در روزهای گذشته باعث فرار حدود ۳۷۰ هزار نفر از آنها به بنگلادش شده است.

«گوترش» در جواب سوالی مبنی بر اینکه آیا رفتار دولت میانمار با مسلمانان این کشور مصداق پاکسازی قومی است گفت: «وقتی یک سوم جمعیت مجبور به فرار از کشور می‌شوند با کدام لغت بهتر می‌توان آن را توصیف کرد؟»

دبیر کل سازمان ملل گفت: «هفته پیش که ما ملاقات کردیم ۱۲۵ هزار پناه‌جوی روهینگیا به بنگلادش گریخته بودند. این رقم اکنون سه برابر شده و به حدود ۳۸۰ هزار نفر رسیده است.»

وی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ را توافقی بسیار مهم خواند و گفت همه طرف‌ها بایستی اقدامات لازم برای محافظت از آن را انجام دهند.

گوترش همچنین مدعی شد که آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی باعث ایجاد بیشترین تنش‌ها در شبه جزیره کره شده‌اند.

او علی‌رغم این گفت که تنها با راه حل سیاسی می‌توان این بحران را حل کرد زیرا اقدام نظامی خرابی‌هایی به بار خواهد آورد که از بین بردن آنها آنها چندین نسل طول خواهد کشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گوترش نه گو تلخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج