۵۹۸۸۲۸
۳۰ نظر
۵۰۱۳
۳۰ نظر
۵۰۱۳
پ

رقم دقیق سود سهام عدالت مشخص شد

با توجه به شمارش معکوس مشمولین سهام عدالت برای دریافت سود در پایان شهریور ماه، مسئولین سازمان خصوصی‌سازی رقم دقیق سود سهام را ۱۵۰ هزار و ۶۵ هزار تومان اعلام کردند.

خبرگزاری میزان گزارش داد: با توجه به شمارش معکوس مشمولین سهام عدالت برای دریافت سود در پایان شهریور ماه، مسئولین سازمان خصوصی‌سازی رقم دقیق سود سهام را ۱۵۰ هزار و ۶۵ هزار تومان اعلام کردند.
با توجه به نزدیکی هر چه بیشتر به زمان واریز اولین مرحله از سود سهام عدالت، سازمان خصوصی‌سازی در روزهای اخیر خبر از بازگشایی سامانه برای ارائه شماره شبا توسط وراث ۲ میلیون متوفی داده است که با این اوصاف در مرحله اول مشمولین متوفی و زنده‌ای دهک‌های اول درآمدی سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
اما در این میان هستند کسانی که شماره حسابی برای واریز سود خود اعلام نکرده‌اند و شاید هم امسال، مشمول دریافت سود سهام عدالت نشوند؛ به خصوص اینکه دولت اعلام کرده که تا پایان شهریورماه مهلت باقی است تا اگر کسی می‌خواهد، سرمایه خود را در قالب سهام عدالت افزایش داده و به یک میلیون تومان برساند؛ ضمن اینکه شماره شبای حساب بانکی خود را نیز در سامانه ثبت نماید.
افرادی که مجموع سهام تخصیص یافته به آنها از محل سود، تخفیف و آورده نقدی، یک میلیون تومان است و صورت حساب کنونی آنها، معادل این رقم است، واریزی سود سهام عدالت برای آنها ۱۲۵هزارتومان خواهد بود و برای مشمولینی که سهام آنها ۵۳۰ هزارتومان است نیز، مبلغ سود حدود ۶۵ هزار تومان خواهد بود.
البته در هفته پایانی مردادماه اعلام کرده بود که این میزان سود افزایش می‌یابد؛ چرا که سه شرکت مهم سهام عدالت از جمله هلدینگ خلیج فارس، هنوز مجمع خود را برگزار نکرده‌اند و اگر این مجامع برگزار شود، نرخ سود افراد دارای یک میلیون تومان سهام، ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود.
تنها افرادی که تا پایان تیرماه سال جاری، اقدام به افزایش سقف سهام خود تا یک میلیون تومان کرده اند، سود کامل سال ٩٥ را می گیرند؛ اگرچه واریز این وجه اجباری نیست.
تاکنون ۳۶ میلیون نفر برای مشاهده وضعیت صورت حساب سهام عدالت خود به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده‌اند؛ این در حالی است که ۳۰ میلیون نفر از این افراد، شماره شبای بانکی خود را وارد این سامانه کرده اند.
این در حالی است که مسئولین سازمان خصوصی‌سازی به سایر مشمولان سهام عدالت توصیه کردند تا هرچه سریعتر شماره شبای بانکی خود را برای دریافت اولین مرحله سود سهام عدالت به سامانه اعلام کنند.
محدودیتی برای اعلام زمان شماره شبا توسط مشمولان وجود ندارد، با توجه به اینکه قرار است اولین مرحله سود تا پایان شهریور ماه به حساب مشمولان واریز شود، بدیهی است افرادی که شماره شبای خود را وارد سامانه نکرده باشند نمی توانند اولین سود را دریافت کنند. با این وجود سود این افراد همچنان محفوظ خواهد ماند تا زمانی که شماره شبای بانکی خود را به سامانه اعلام کنند.
به محض تعیین تکلیف مصوبه شورای عالی اصل ۴۴، در کمترین زمان ممکن این سود به حساب مشمولان واریز می شود.
وی سود مصوب عملکرد مالی سال مالی ٩٥ شرکت های سرمایه پذیر مشمول سهام عدالت را تاکنون ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بوده و سال مالی سه شرکت دیگر مشمول این طرح ۳۱ خرداد است که براساس آن مهرماه مجامع آنها برگزار شود؛ از جمله این شرکت ها شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس است.
با توجه به اینکه میانگین سود سال های گذشته هلدینگ خلیج فارس حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است، پیش بینی می شود که همین میزان نیز برای سال ۱۳۹۵ تعیین شود؛ براین اساس رقم مصوب نهایی سود شرکت های سرمایه پذیر مشمول سهام عدالت به حدود ۴ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
شرکت های مشمول ۸ ماه فرصت دارند تا سود خود را به خزانه واریز کنند، با ۶۰ شرکت مشمول سهام عدالت رایزنی هایی انجام داده ایم که این سود زودتر به سازمان خصوصی واریز شود.
میزان سودی که به حساب مشمولین دو دهک اول (تخفیف دار) از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بعلاوه افرادی که باقی مانده اقساط خود را تا سقف یک میلیون تومان به حساب واریز کرده اند، در سال ٩٦ حدود ۱۵۰ هزار تومان است.
سود مصوب رقم ۴ هزار میلیارد تومان برای همه مشمولان یکسان نخواهد بود، و برای مشمولین ٤ دهک دیگر با توجه به میزان دارایی سهم خود و پرداخت باقیمانده اقساط خود متفاوت خواهد بود و پرداختی سود به حساب هر فرد در این بخش براساس میزان واریزی های اقساط آنها خواهد بود.

باید منتظر ماند و دید که در ۹ روز باقی مانده تا پایان شهریورماه، دولت آیا سود سهام عدالت را به حساب مشمولان واریز خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راستگو

      حالا منتظر ماند که ایا سود به مشمولان خواهد ریخت به حسابشان یا نه ان اخر سطر خیلی با حال است

    • بدون نام

      بعد ازدهسال سود سهام ۱۵۰ تومن فقط کمی دقت

    • ع ش

      تورابخدازشت نیست توهین بزرگیه به ملت شهیدپرور ایرانه کاسه گدایی دادین دست مردم حق این مردم بیشترازاینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازه فقط به اونایی که قسطو کامل کردن ۱۵۰ میدین برا بقیه کمتر میریزن واقعا که!!!!

    • ابوولی

      نمیدونم این سودچه ربطی به دهک هاداره.این سودباید برای همه یه میزان باشه..این وسط داراونداردرسودسهام بایدبه یک صورت باشه .چون واریزی دولت برای مردم یکی بوده.هرکس به اندازه پولش بایدسودرودریافت کنه.

    • مکلبیت

      یعنی از این سازمان درغگوتر من ندیدم اول گفتن به هر نفر صدوپنجاه هزار الان میگن ۶۵هزار بعد میگه میزان پرداختی متفاوت است اخر پدر بیامرز کسی که یک ملیون واریز کند به وی۱۵۰هزار پرداخت میشه این فرد اگر یک ملیون تو بانک بزاره سود یه سالش ۱۷۰هزار میشه واقعا متاسفم برای اینکه ملت ،،،،،فرض کردید جای تاسف داره بعد از ده سال ۶۵هزار واریز کنند شرکت درپیتی هم باشه ده سال باید به هر نفر یک ملیون میداد

    • بدون نام

      جالب 460هزار شده ۶۵هزار تا۱۵۰هزار یه هویی اب رفت

    • رضا ماندگار

      همش دروغ پشت دروغ اوا گفتند که سود سهام عدالت بین ۱۲۵تا۱۵۰ هزارتومان حالا رقم پرداختی کمتر شده درحالیکه افرادیکه حقوق انها زیر ۳میلیون تومان است زیر خط فقرند

    • بدون نام

      سلام اين چه عدالتی هست ما که هنوز یک ریال سود سهام به اصطلاح عدالت را ندیدیم واقعا عجب عدالت بی عدالتی

    • مسعود رضایی

      بخدا افسرده شدیم به مرگم راضی هستم
      خسته شدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ووووووووای اقا مسعود مردم از خنده دمت گرم خحخخخحخخحح

      • بدون نام

        برای 60 تومان !خخخخخخخ

    • بدون نام

      واقعاااا اینا ملتو خر فرض کردن بخدا بعد اینهمه مدت میخوان60تومن ب ملت بدن ینی خداااااایش دنیا بهمون میخندن ... ملت ا بی پولی تو نون شب خودشون موندن اینا با این 60تومن ملتو ... اونم بخوره تو سرتون رو بقیه اختلاسا...

      پاسخ ها

      • M.A

        فکر کنم زمان ان رسیده که از دروغ و نیرنگ دست بردارید انکه این کاغذ پاره ها را دست من و شما داد روحانی نبود احمدی بود حالا مانده این مرد با این همه دروغ و نیرنگ که سر مردم اورده چه کند ؟؟؟!!!.......

    • خسته

      خخخخ کسایی که مردنو که باید زودتر از زنده ها داد. مگه ۱۰ساله تو نوبتیم مرحله نیست که دوباره مرحله به مرحله شروع شد.

    • سالار

      شمایی که میگین سود سهام باید یکی باشه آیا در ‌طول سال هم اونایی که ماهی سه چهار میلیون حقوق میگیرن با اونی که ماهی ۲۰۰هزار تومن حقوق میگیرن باید سودشان یکی باشه انصاف تو شکر .کمی فکر کنید

    • مهران

      چجوری حساب کردن بعدهشت سال شده 65تومن

    • بدون نام

      عجب؛ صدقه میدن

    • بدون نام

      خسته نباشیدبااین سهام خجالت این هم بدهیدبه بابک زنجانی وامثال بابک

    • لیلا

      سلام بخدا با سه تا بچه مدرسه ای نمیدونم چکار کنم

    • حسین خانی

      شما فکر کردید دولت پول به کسی میده کارمندان دولت وپولدارا تا حالا چندبار. سهم 40هزارتومن گرفتن شما هرطور نگا کنید میبینید دولت فقط به پولدارا میرسه الان بنزین شده 1000تومن اومدن کل خیابونا رابستن راهها را دور کردن بعد میگن مصرف بنزین زیاده بایدگرون بشه تا بدبختا دیه وسیله سوار نشن فقط پولدارا جالبه که عربستان با پول حجاج ما وپولهای دیه اونم سود به مردمش میده البته نه مثل دولت ما وعده وبعید وسرکارگذاشتن ملت. واقعا .......

    • حسین خانی

      خیلی جالبه بعداز ده سال سود اونی که الان 450هزارتومن بده تو این مدت کم از سود ده ساله بیشتره بهره این 470تومنا چند درصد حساب کردید اون یک میلیون قبلی را چند درصد اگر بگین سود شرگته.مگر همه شرگتا یک اندازه سود میدن الان بانکها هم یک اندازه سود نمدن وامشون یک درصد نیست حداقل وام 30درصده تا تصفیه بشه 45درصد میشه

    • بدون نام

      به نظر من ی بسه ژیلت خوبم نمیکنه من اگه سر چهاراه گدای کنم بیشتر ازین میشه حسابی مردم بدبخت سوار شدن خداوند یکاری کنه همین دنیا جوابشو بدن چقدر مردم تحقیر میکنن باید پیش خدا جواب پس بدین همین شماهای که باعث دزدی گدای خود فروشی عتیاد طلاق خیانت جرم جنایت میشین باعث همه اینا بی پولی بیکاری به خدا خسته شدیم اینده همه ماهارو خراب کردین من از شما اقایون اقازاده های شما هم مثل ماها زندگی میکنن خرج یماه ما پول ی رستورانشون هم نمیشه فقط خدا به داد مردم بی نوا برسه

    • ر.ض عوض پور

      یعنی اونایی که تا آخر تیر ۴۷۰ تومن داده باشن شصت هزار تومن بیشتر از دیگران میگیرن؟؟ چطوری حساب کردین سود ده ساله ۵۳۰ تومن شده ۶۵ هزار و سود دو ماهه ۴۷۰ تومن شده ۶۰ هزار تومن؟؟ گوشای ما درازه؟؟!!

    • بدون نام

      واقعا مردم رو گدا فرض کرده اید،این همه بوق و کرنا کردید برای65تومان

    • بدون نام

      لیاقت ملت همینه باید بی کار وبی پول باشت همین میخاستن. 65 هزار تومان تمام نمیشه قدرت خرید میره بالا

    • مصطفی

      ای خدا من فقط ۵۰ دادم حساب باز کنم

    • حسین خانی

      خوب فهمیدن حق ملت .....همینه وقتی 80درصد پای صندوق رای باشن وقتی همه جا ملت حضور دارن پس راضی هستیم چرا اینقدر این حرفا را میزنید اقای m احمدی نژاد کار بی ربطی نکرد خودشونم گفتن ما 4برابر از مردم میگیریم بزارید یک جاش بخودشون برگردونیم پس رئیس جمهورتون از کیسه نمدن شما دلسوزی نکنید

    • بدون نام

      این رقم که نفری 1میلیون بیشتر میشه چطور حساب مکنید 150 تومن نمیشه ببخشید میشه سهم هرارگان با نفرات حقوق فضایی راهم اعلام کنید 350میلیارد تا حالا به 49میلیون نفر که حداقل 20میلیونم رد میشن چون حقوق زیر 1میلیون دارن چند میشه

    • بدون نام

      سلام واقعا خسته نباشین از شرکتها بیشتر از اینها سود دریافت شد بقیه اش کجا رفت برای یه بنده خدایی بیست و شش هزار واریز شد پول همون کپیا وکافینت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج