۵۹۸۸۳۲
۱۰ نظر
۵۰۰۰
۱۰ نظر
۵۰۰۰
پ

سایه سنگین برانکو روی سر منصوریان

فصل گذشته وقتی منصوریان با استقلال به نایب‌قهرمانی لیگ رسید، تصور می‌کرد که پیچ خطرناک را پشت سر گذاشته و روی نیمکت آبی جایگاه باثباتی پیدا کرده است.

ایران ورزشی: فصل گذشته وقتی منصوریان با استقلال به نایب‌قهرمانی لیگ رسید، تصور می‌کرد که پیچ خطرناک را پشت سر گذاشته و روی نیمکت آبی جایگاه باثباتی پیدا کرده است. هیات مدیره باشگاه هم با همین باور حاضر شد از باخت ۶ بر یک مقابل العین بگذرد و آن شکست سنگین را یک حادثه تلقی کند. از نگاه مدیران باشگاه منصوریان سرمایه باشگاه بود که باید از او محافظت شود و می‌تواند در بلندمدت خیال باشگاه بابت مربیگری را راحت کند.

این فرضیه اما با نتایج ضعیف این فصل استقلال زیر سوال رفته. به نظر می‌رسد اندوخته فصل گذشته از دست رفته باشد. تیمی که به نظر می‌رسید انسجامی پیدا کرده، آنقدر با خریدهای جدید تغییر کرد که دوباره یک نیم‌فصل برای رسیدن به هماهنگی لازم دارد و معلوم نیست با این ترافیکی که منصوریان در هر پست به‌وجود آورده، در آخر می‌تواند به ترکیب دلخواهش برسد یا نه.

هواداران استقلال این روزها از بحران تیم نالانند، ولی آنچه اعتراض و ناراحتی آنها را بیشتر کرده، شرایط خوب تیم رقیب است. روند باثبات پرسپولیس در سه سال گذشته استقلالی‌ها را به فکر فرو برده که چرا تیم آنها نمی‌تواند مسیر پیشرفت را پیدا کند و در دایره بسته حرکت می‌کند؟

این مقایسه کار منصوریان را سخت‌تر کرده. همینطور مدیران باشگاه که حاضر نیستند هزینه برکناری منصوریان را قبول کنند، بابت عملکرد خوب تیم رقیب فشار مضاعفی متحمل می‌شوند. مسیر پیشرفت پایداری که پرسپولیس با برانکو طی کرده، الگوی تازه‌ای برای فوتبال باشگاهی ایران است که چطور باید یک تیم را پله پله ساخت و به اوج رساند. او استاندارد جدیدی به‌وجود آورده که نه تنها مسوولیت منصوریان که بقیه مربیان لیگ برتر را هم سنگین‌تر کرده. حالا اگر مدیران استقلال هم بخواهند محکم پشت مربی‌شان بایستند و بر خلاف این روزها روی حفظ او هم‌نظر باشند، هواداران نتایج پرنوسان و نمایش به هم ریخته تیم را نمی‌پذیرند.

دانش مربیگری فوتبال ایران در بیست سال گذشته بالاتر رفته، ولی این پیشرفت کافی نبوده و گریزی نیست مگر حضور مربیانی مثل برانکو که ایده داشته باشند و تیم خودشان را بسازند. در این رقابت استقلال که شاهد فاصله گرفتن تیم رقیب است، شرایط سخت‌تری نسبت به سایر باشگاه‌های لیگ برتر دارد. اگر باشگاه مدعی بود که باید به منصوریان حداقل یک سال فرصت بدهد، اجازه ندارد نسبت به ناکامی این فصل بی‌تفاوت بماند و با این رویه کجدار و مریز ادامه بدهد.

بدتر از همه اینکه نشانه‌های پیشرفت هنوز در تیم منصوریان دیده نمی‌شود. او بعد از یک سال آزمایش و خطا هنوز نه ایده بازی‌اش را پیدا کرده، نه ترکیبش را شناخته. این از بدشانسی منصوریان و خوش‌شانسی استقلال است که دوره مربیگری‌اش با برانکو همزمان شده و مدیران باشگاه مجبورند که راهی برای کم کردن این فاصله پیدا کنند وگرنه موج اعتراضات آنها را هم از صندلی مورد علاقه‌شان می‌کند و می‌برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      من استقلالی هستم انصافا برانکو مربی خوبیه ، کاش استقلال هم یک مربی مثل برانکو داشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوای درد آبی حاج علی فتح الله و مربی خارجی

    • بدون نام

      استقلال هم نباید بیشتر از این ازش توقعه داشت. خوب بنده خدا زورش بیشتر از این نمیرسه.

    • اسدی صفادشت

      منصوریان به درد استقلال نمیخوره...همه میدونن..فقط وزارت ورزش خودشو زده به خریت...

    • بدون نام

      استقلال مدیر قویرمیخاد ولسلام چون مملکت باندبازیه فتح اله زاده مدیر زمان ریاست جمهوری قبلی بود نه این دوران خود رییس جمهور اعتقادی نداره به فتح اله.اسم فتح اله میاد پرسپولیسی ها میلرزن تو8سال لیگ برتر تا سال 92 حدود3قهرمانی لیگ اگه اشتباه نکنم 2تاجام حذفی آورده خب خوب کار کرده باید برکنار بشه اینا اینطور آدمی نمیخان . منصوریان تنهاست تا حالا افتخاری رو تو استادیوم دیدی؟؟بره تیمو روحیه بده.فتح اله همش استادیوم بین دو نیمه تو رختکن بود افتخاری فکر کرده استغفرله رییس دولته.تماشاگرا قبل از برکناری منصوریان بایدافتخاریو عوض کنن مدیر فقط فتح اله حالا ببین منصوریان عوض شه عمرا تیم قهرمانی نیاره تیم فقط شوک میخاد ما بدشانسیم مصدوم زیاد داریم فتح اله بود الان4تا زمین میکرفت.افتخاری هنوز تو فوتسالع.ععععععل

    • بدون نام

      مدیرو عوض کنن ردیفه فقط فتح اله

      پاسخ ها

      • فریبا

        سوای مدیر باید منصوریانم زودتر برکنار شه یه مربی خوب خارجی بیارن . این فصلم به جایی نمی رسیم . اقلا مربی خارجی تو این بازیای باقی مونده شناخت نسبی از تیم و لیگ ایران و بقیه بازیکنا پیدا میکنه و فصل بعد اوضاع رو روال میفته . نصف این بازیکنا پا به سن گذاشته هستن و رفتنی . منصوریان بمونه بازم دو جین بازیکن میخوره و اوضاع همین آش و همین کاسه می مونه . حمایت بی جهت از منصوریان هم خیانت به استقلاله چون عملا تیم پیشرفتی نداشته از هیچ لحاظی . ما پشت تیممون هستیم ولی پشت منصوریان نه چون استقلال مهمتر از شخصه . کاش واقعا یکی یه فکر اساسی بکنه

    • بدون نام

      خداییش ، منصوریان با برانکو قابل قیاسه ؟!!!!!!
      منصوریان میگه : هر چه میخواین بهم بگین ، بگین . ولی عوضم نکنید. چون دستم برا همه رو شده که چقدر خالی بند و حراف و دروغگو هستم .

    • حسین

      اصلا چرا برانکو با علیمنصور.الان با بالاتر از همین کیروش .بفهم کی رو باکی مقایسه میکنی .تیم 15جدول در حد ما نیست

    • بدون نام

      اس اس آث میلان سرور پرسپولیسه...شیر همیشه شیرمی مونه....تاج یعنی عشق...تاج یعنی حجازی،پورحیدری.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج