۵۹۸۸۳۸
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

روز خاص منصوریان

اولین پیامدی که بازی فرداشب استقلال تهران با پارس جنوبی در ورزشگاه تختی جم بوشهر دارد، تعیین سرنوشت علیرضا منصوریان است.

ایران ورزشی: اولین پیامدی که بازی فرداشب استقلال تهران با پارس جنوبی در ورزشگاه تختی جم بوشهر دارد، تعیین سرنوشت علیرضا منصوریان است. اگر اولتیماتوم ۲۵ روز پیش مدیران آبی را به سرمربی تیم‌شان باور داشته باشیم، او دو بازی فرصت داشته است تا اثبات حقانیت کند و در پست خود ماندگار شود و چون بازی اول در زمین گل‌گهر سیرجان در چارچوب جام حذفی به سلامت گذشت و آبی‌ها آن را ۲ بر یک بردند، یک پیروزی احتمالی تازه این مربی را در باشگاه آبی‌پوش تهرانی حفظ خواهد کرد و یک تساوی هم در زمین تیم دوم جدول رده‌بندی می‌تواند برد تلقی شود و اثر فوق را داشته باشد.

با این حال خیلی‌ها معتقدند که حتی شکست در برابر تیم خروشان مهدی تارتار نیز لزوما به معنای حذف علی منصور از محاسبات نخواهد بود زیرا از یک سو در هیات مدیره استقلال در این زمینه وحدت نظر وجود ندارد و از جانب دیگر بردن گل‌گهر سبب می‌شود منصوریان تکیه‌گاه اولیه‌ای برای ابقای خود داشته باشد و در پیش بودن شهرآورد تهران در هفته دهم لیگ نیز می‌تواند کفه‌ ترازو را به سود منصوریان سنگین‌تر کند زیرا زمان تنگ و تنگ‌تر می‌شود و عقل سلیم نمی‌پذیرد که در آستانه چنین دیداری در جمع مربیان خود تغییرات اساسی ایجاد کنید، حتی اگر عدم کفایت آنها بارها و بارها چهره نشان داده باشد.

با ابزار لیگ برتر

دیدار روز جمعه استقلال و پارس جنوبی ابعادی مهم برای میزبان هم دارد. تارتار که به رغم حذف شدن تیمش از جام حذفی تحت هیچ خطری قرار ندارد و در جم ماندنی است، می‌داند هر امتیازی که بگیرد حتی اگر منجر به ابقای تیمش در کورس قهرمانی نشود پارس جنوبی را در تثبیت خود در لیگ برتر در اولین فصل حضورش در این دسته یاری خواهد کرد و این موفقیت کوچکی نخواهد بود.

قهرمان فصل پیش لیگ دسته اول کشور اینک تیمی است که با استفاده از امثال آلویس نانگ، فرشاد سالاروند و مهدی زبیدی نفراتی آشنا با سبک و روال بازی در لیگ برتر را در اختیار دارد و با محسن فروزان از دروازه‌بانی بهره می‌گیرد که به رغم سن کمش پیشینه حفاظت از دروازه استقلال و تراکتورسازی را هم در کارنامه‌اش می‌بیند.

با این حال بازی گروهی و سریع و خصلت جنگندگی و دوندگی بی‌امان سلاح‌های اصلی و مهم‌تر این تیم در راه «هم‌امتیاز» شدن با پرسپولیس در صدر جدول بوده است و این تیم با ضد حملات سریع و غافلگیرکننده‌اش بسیاری از حریفان را شگفت‌زده کرده است و نکته جالب اینجا است که در حالی به 11 گل زده نایل شده که استقلال در 5 دیدار خود فقط یک بار گلزنی کرده است.

مشکل مصدومیت‌ها در استقلال

این باورنکردنی است که مسابقه دو تیم در شرایطی انجام شود که پارس جنوبی جم تیم دوم جدول به حساب آید و استقلال در رده ماقبل آخر جدول نشسته باشد.

استقلال که حتی در روز غلبه‌اش بر گل‌گهر هم لرزان ظاهر شد و مهارت‌های فردی و گروهی‌اش به حد کفایت نرسید و در دقایقی سردرگم بود، در روزهای اخیر از مشکل مصدومیت تعداد زیادی از بازیکنان خود نیز رنج می‌برده است و سرآمدهای‌ آنان سجاد شهباززاده، مجید حسینی، پژمان منتظری، امید ابراهیمی و داریوش شجاعیان هستند و با اینکه گفته می‌شود ابراهیمی و شجاعیان به این دیدار می‌رسند اما تمرینات روزهای اخیر آبی‌ها چنین چیزی را گواهی نمی‌دهد و حتی اگر به میدان گسیل شوند شاید برای تمامی دقایق نباشد.

از حیدری تا نورافکن

حتی در صورت نرسیدن آنها آبی‌ها مهره‌های سالم و آماده متعددی را برای حضور در این مسابقه مهم در اختیار دارند و خسرو حیدری که گل منجر به صعود آبی‌ها در سیرجان را زد و همچنین امید نورافکن که بهترین بازیکن آن میدان بود و نفراتی مثل جابر انصاری (که البته هنوز قدری می‌لنگد) می‌توانند بازی فردا را برای استقلال کمی تا قسمتی شیرین سازند.

مساله مهم

یک مساله و بخش مهم از این مسابقه فرجام رویارویی حمله‌وران پارس جنوبی با مدافعان استقلال است، آنجا که لئوناردو پادوانی و زوج وی در مرکز دفاع باید کم اشتباه‌تر از گذشته عمل کنند و سیدمهدی رحمتی نیز بدرخشد و فرصت‌های چندانی را به امثال امید سینک و البته آلویس نانگ ندهند. این روز (و بهتر بگوییم شب) خاص می‌تواند برای منصوریان حاوی هرگونه استرس و اتفاقی باشد و همین مساله است که جذابیت این رویارویی را هرچه بیشتر می‌سازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • kami

      منصوریان خوبه بذارن بمونه بخندیم

      پاسخ ها

      • hamed

        یادته که درخشان هم خیلی عالی بود تو پرسپولیس. تازه استیلی و گل محمدی هم که میزان بودن. گرفتی چی گفتم دیگه آقا کامی.
        حالا مزه نریز

      • بدون نام

        منصوریان گم شو بیرون

      • kamy

        منصوریا برای دلقکی خوبه

    • بدون نام

      استقلال جلوی گل گهر خوب بازی نکرد مافوتبال ازاستقلال ندیدیم اینجابودکه بخت یارمنصوریان بود واون شانس آورد مانتیجه نمیخواهیم مافوتبال زیبامیخواییم

    • حسین

      دیگه درخشان یحیی ادعا نمیکردن بقیه بیسوادن .اینجوری جوگیر نمیشدن .ظرفیت باخت وبرد را داشتن .فیلم هندی بازی نمیکردن.اینجوری خایمالی نیمکت سرمربیگری نمیکردن .منصوریان بخواطر این اداهل وادعاهاو دلقک بازی هندی بودنش باید بمونه که ما پرسپولیسیها بهش بخندیم .این چهمربی خداوکیلی .خودتون خندتون نمیگیره

      پاسخ ها

      • hamed

        ما خودمون میدونیم باتیم خودمون هیچ وقتم اجازه دخالت تو تیم مونو به یه لنگی نمیدیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج