۵۹۸۸۴۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

عضو هیأت مدیره انجمن بیهوشی گفت

بازنگری در تعرفه‌های بیهوشی با دستور جهانگیری

در حالی که متخصصین بیهوشی در تازه ترین اعتراض خود مبنی بر کاهش ۲۵ درصدی تعرفه‌های شان تصمیم گرفته‌اند به مدت دو روز بدون اینکه پولی بگیرند بیماران را بیهوش کنند دیروز خبر رسید وزیر بهداشت نامه درخواست بررسی مجدد تعرفه‌های بیهوشی انجمن بیهوشی را به معاون اول رئیس جمهوری ارائه کرده است.

روزنامه ایران: در حالی که متخصصین بیهوشی در تازه ترین اعتراض خود مبنی بر کاهش ۲۵ درصدی تعرفه‌های شان تصمیم گرفته‌اند به مدت دو روز بدون اینکه پولی بگیرند بیماران را بیهوش کنند دیروز خبر رسید وزیر بهداشت نامه درخواست بررسی مجدد تعرفه‌های بیهوشی انجمن بیهوشی را به معاون اول رئیس جمهوری ارائه کرده و قرار است با دستور دکتر جهانگیری تعرفه های بیهوشی مجدداً بازبینی شود.آنطور که دکتر افشین جعفرزاده به روزنامه ایران خبر داد: ایشان به وزیر رفاه دستور داده‌اند با حضور اعضای انجمن بیهوشی و کارشناسان، بحث تعرفه‌های رشته بیهوشی مورد بررسی قرار بگیرد.
علاوه بر این اعضای انجمن بیهوشی پیرو اعتراض به نبود عدالت بین رشته ای برای نخستین بار با رئیس سازمان نظام پزشکی کشور نیز دیروز جلسه گذاشتند. به گفته رئیس هیأت مدیره انجمن بیهوشی، دکتر ایرج فاضل نسبت به کاهش یک چهارم تعرفه‌های بیهوشی ابراز نگرانی کرد و از اقدامات غیر کارشناسی در تعیین تعرفه‌ها به شدت گلایه‌مند است.
او درباره جزئیات این جلسه هم گفت: دکتر فاضل در این جلسه تأکید کرد که در مقابل تعرفه غیرعادلانه و غیرمنصفانه ایستادگی خواهد کرد. همچنین رئیس سازمان نظام پزشکی تأیید کرد که مبنای تعرفه گذاری کتاب علمی کالیفرنیا است در حالی که در شرایط فعلی مبنای کار سلیقه‌ای بوده و چون جای ارائه دهنده و خریدار خدمت جابه جا شده در تعرفه گذاری نه فقط پزشکان بلکه مردم هم در نظر گرفته نشده‌اند.
دکتر جعفرزاده گفت: یکسری جریاناتی می‌خواهند فضا را علیه متخصصین بیهوشی و وزارت بهداشت متشنج کنند در حالی که مطالبه جامعه بیهوشی افزایش درآمد و مادی گرایی نیست از همین رو تصمیم گرفته‌ایم ۲۶و ۲۷ شهریور خدمات رایگان پزشکی به مردم ارائه دهیم. ما فقط و فقط می‌خواهیم عدالت بین رشته‌ای رعایت شود.
رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه نیز در گفت و گو با «ایران» اعلام کرد: از زمانی که انجمن بیهوشی از هیأت وزیران و شورای عالی بیمه درخواست کرده مصوبه کاهش ۲۵ درصدی تعرفه‌های بیهوشی را بازنگری کنند هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است برای همین انجمن بیهوشی تصمیم گرفته در روزهای یکشنه و شنبه آینده بدون دریافت پول بیماران را پذیرش کنند.
دکتر علی امیر سواد کوهی با اشاره به اعتراض مدنی متخصصین بیهوشی افزود: این شوخی است که بخواهیم وزیر بهداشت مانع ابلاغ و اجرای این مصوبه شود این مصوبه به امضای هیأت وزیران رسیده و آنها باید کاری کنند چرا که موضوع عدالت بین رشته‌ای است و نباید بدون آنکه تعرفه رشته‌های جراحی را کم می‌کردند تنها ازتعرفه بیهوشی کسر می‌شد.
او گفت: کتاب کالیفرنیا توسط ۴ هزار کارشناس در امریکا تدوین شده و هر سال ۳۰۰ کارشناس آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهند سؤال ما این است چرا شورای عالی بیمه کتاب کالیفرنیا را قبول ندارد، در همه جای دنیا رشته بیهوشی به دلیل حساسیت و استرس زیاد جزو رشته‌های عالی است ولی در ایران به این رشته اجحاف می‌شود.
دکتر سوادکوهی تأکید کرد که از وقتی تعرفه رشته جراحی افزایش پیدا کرده آنها تند تند مریض می‌خوابانند و مریض‌های الکتیو را غیرالکتیو معرفی می‌کنند تا پول بیشتری بگیرند در حالی که به لحاظ قانونی متخصص بیهوشی موظف است تنها در ساعت معین بیماران را بیهوش کند و قانون اجازه داده در ساعات غیر موظف بیمار الکتیو یا غیراورژانسی را بیهوش نکنند کاری که در روزهای گذشته هم در چند بیمارستان کشور اتفاق افتاد.
گفتنی است در پی اعتراض‌های گسترده متخصصین بیهوشی به کاهش 25 درصدی تعرفه‌های شان انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بیانیه جدیدی صاد کرد. در این بیاینه آمده است: «حال که رایزنی‌های ممتد چندین ماهه در راستای اعاده حق و عدل برای شما نتیجه‌ای نداشته است، ضمن تمجید کنش‌های مدنی شما در راستای رعایت بندهای پیشنهادی انجمن در بیانیه‌های گذشته، برای مبرا بودن از شائبه سهم‌خواهی و در راستای نشان دادن اعتراض بر حق خود به این روند تبعیض، از تک تک همکاران گرامی در همه بخش‌های درمانی کشور خواهشمندیم به مدت دو روز یکشنبه ٢٦و دوشنبه ۲۷ شهریور ضمن ارائه خدمات کامل پزشکی از پر کردن برگه تعرفه مالی و k و اضافه نمودن مهر و امضا خودداری فرمایید تا شاید این اقدام و کنش انسانی و مدنی شما و ارائه خدمات رایگان سبب تغییر رویه در اعمال بی‌عدالتی شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج