جاباما
۵۹۸۸۴۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
پ

علت اصلی رسیدن قیمت دلار به مرز ۴ هزار تومان

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رسیدن نرخ دلار به مرز ۴ هزار تومان، علت اصلی افزایش نرخ دلار را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم: سیدحسن حسینی‌شاهرودی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسیدن نرخ دلار به مرز ۴ هزار تومان، گفت: علت اصلی افزایش نرخ دلار، کاهش نرخ سود بانکی است.

وی با بیان اینکه پس از کاهش نرخ سود بانکی، برخی از سپرده‌گذاران پول‌های خود را از بانک‌ها خارج کرده‌ و به سمت ارز و طلا روانه کرده‌اند، افزود: اگر در حوزه اقتصاد تصمیمات بخشی بگیریم اثرات سوء همچون افزایش نرخ دلار و افزایش قیمت طلا را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم با کاهش نرخ سود بانکی نقدینگی را به سمت تولید ببریم باید زیرساخت‌های مناسبی ایجاد کنیم، اضافه کرد: در صورتی نقدینگی وارد تولید می‌شود که چرخه تولید، صادرات و واردات به خوبی و با برنامه‌ریزی دقیق در خدمت رونق تولید باشد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش نرخ دلار در کشور مزایا و معایب خاص خودش را دارد، افزود: افزایش نرخ دلار برای تجاری که در حوزه صادرات فعالیت می‌کنند و نیاز به واردات مواد اولیه ندارند، مناسب است، اما قطعاً فشار مضاعفی به تولیدکنندگانی که مواد اولیه از خارج وارد می‌کنند، وارد می‌‌شود.

حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه بالا رفتن نرخ دلار بر بودجه دولت تاثیر می‌گذارد و می‌تواند کسری بودجه را تامین کند، اظهار داشت: شخص رئیس‌جمهور مخالف افزایش نرخ دلار است، اما برخی از شخصیت‌های اقتصادی درون دولت قائل به این هستند که نرخ دلار واقعی نیست و باید به نرخ واقعی خود که بیشتر از اینهاست، برسد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود، از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی دعوت می‌شود با حضور در کمیسیون اقتصادی پارلمان، توضیحاتی درباره علل افزایش نرخ دلار و راهکارهایی که برای مهار آن اندیشیده شده به اعضا ارائه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط یک دلیل اساسی داره!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      دروغه سیاست غلط مسعولان مملکت داری بلد نیستند عمر ما تمام شد یه روز خوش ندیدیم

    • بینام

      پدر مردم رو در آوردیدملت ایران رو به خاک سیاه نشانده اید

    • بدون نام

      نرخ دلار بیشتراز اینهاست است. !!!!!!!!! کیی ضررشومیبینه مردم تو وامثال تو غمشون نیس ک، اصا حقوقارو بکنین 5 میلیون ، دلار بذار برسه ب قیمت واقعیش اگه راس میگید.

    • بدون نام

      به فرض پذیرش نرخهای تورمی اعلام شده از سوی دولت در طی سه چهار سال گذشته دلار بایستی 5600 تومان باشد. چرا آسمان ریسمان میکنید فضلا؟!

    • شیری

      گرانی ارز باعث رونق صادرات نمی شه بلکه کیفیت کالاست که صادرات را به اوج می رساند. اقای روحانی اینهایی که دم از گرانی دلار ومی رنند دلال هستند نه سیاستمدارو اقتصاد دان . خواهشمند است اقای سیف را سریع کنار بگذارید و شخصی را که دلسوز نظام و ملت است به کار بگیرید

    • بدون نام

      فشار 50000 هزار مليارد توماني وكسري بودجه دولت عامل اصلي افزايش 200 توماني قيمت دلار دراين 2 ماه است.

    • بدون نام

      باز هم با زندگی مردم بازی کردنه. کی روز خوش میبینیم. .دیگه خسته شدیم. .

    • بدون نام

      آخر زمان شده

    • بدون نام

      همه چیز را گران کنید تا تورم به صفر برسد!!!!

    • بدون نام

      تا به حال در ایران با افزایش دلار صادرات رشد نکرده است،بعضی ها اعتقاد دارند با افزایش دلار صادرات بیشتر می شود،ولی در ایران چنین چیزی اتفاق نیآفتاده است.همه اش رؤیاست.

    • بدون نام

      تمع.

    • بدون نام

      علت اصلی نداشتن تعصب روی ارزش پول ملیست

    • عباس صفایی

      باید به آن کسانی که معتقد هستند نرخ دلار را به قیمت واقعی آن برسانند که بیشتر از این نرخ موجود میباشد تبریک و احسند گفت که چه به روز ارزش پول ملی ماآورده اند این قدرریال ایران را از ارزش درمقابل پول های دیگر پایین آورده اند بجای اینکه در فکر قوی کردن ارزش پول ملی ما باشند در فکر ذلیل کردن آن هستند.البته نمیشود به این دسته از افراد ایراد گرفت شاید آنها پول هایشان را به دلار تبدیل کرده اند و میخواهند ثروتشان را چندین برابر کنند حالا هر بلایی سر بقیه مردم میاد عیبی نداره سر خودشان سلامت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج