جاباما
۵۹۸۸۵۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دو راهکار پیش ‎روی ترامپ درباره توافق هسته‎ای

پایگاه «هیل» در گزارشی با اشاره به اظهارات اخیر نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره آینده برجام نوشت:لغو برجام از سوی آمریکا می‎تواند خطراتی در پی داشته باشد.

خبرگزاری میزان: نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل اخیر در سخنانی ضد برجامی در «مؤسسه آمریکایی انترپرایز» اعلام کرد که دونالد ترامپ به احتمال زیاد در گزارش سه‌ماهه آینده در نیمه اکتبر پایبندی ایران به برجام را اعلام نکند اما این اعلام عدم پایبندی ایران به مفاد برجام به معنای لغو برجام یا خروج از آن نیست.

«هیل» با اشاره به اظهارات مذکور نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: نیکی هیلی با این اظهارات راه‌حلی را در اختیار رئیس‌جمهور آمریکا قرار می‌دهد که درعین عدم خروج از برجام، نقض مفاد برجام از سوی ایران را اعلام کند؛ درواقع بر پایه این راه‌حل نیکی هیلی تصمیم‌گیری در خصوص آینده برجام به کنگره واگذار شده‌ است.

در صورت اعلام عدم پایبندی ایران به اجرای برجام نمایندگان کنگره می‌توانند تحریم‎های قبلی ایران را دوباره بازگردانند یا تحریم‎های جدیدی را علیه تهران اعمال کنند.

این پایگاه خبری وابسته به کنگره آمریکا با بیان اینکه لغو برجام خطراتی چون بروز یک بحران هسته‌ای دیگر همزمان با بحران هسته‌ای کره‌شمالی یا شکاف بین آمریکا ومتحدانش را در پی خواهد داشت نوشت: با وجود همه این خطرها و پیامدهای لغو برجام، گزینه نیکی هیلی مبنی بر اعلام عدم پایبندی ایران به مفاد برجام بدون لغو برجام مطلبوب‌ترین گزینه است.

طبق قانونی که پس از توافق هسته‌ای در کنگره آمریکا تصویب شده رئیس‌جمهور این کشور موظف است هر ۹۰ روز یک‌بار گزارش میزان پایبندی ایران به اجرای توافق هسته‌‌ای را به کنگره اعلام کند.

دونالد ترامپ تاکنون دوبار پایبندی ایران را به کنگره گزارش داده‌ است.رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده که در گزارش سه‌ماهه آینده در نیمه اکتبر نقض برجام از سوی ایران را به کنگره گزارش خواهد داد.

پایگاه «هیل» در ادامه با اشاره به گزارش ماه آینده دونالد ترامپ در خصوص پایبندی ایران به اجرای برجام می‌نویسد: این احتمال نیز وجود دارد که دونالد ترامپ همزمان که نقض برجام را از سوی ایران اعلام و تعلیق تحریم‎های هسته‌ای ایران را همچنان ادامه دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج