۵۹۸۸۹۵
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

تهيه‌كننده «پايش»: نمی گذارند حرف مردم را بزنیم!

تهيه‌كننده برنامه پايش از فشار‌هاي زيادي كه به اين برنامه براي بيان نكردن مشكلات مالباختگان مؤسسات مالي و اعتباري وارد مي‌شود به شدت انتقاد كرد.

روزنامه جوان: تهيه‌كننده برنامه پايش از فشار‌هاي زيادي كه به اين برنامه براي بيان نكردن مشكلات مالباختگان مؤسسات مالي و اعتباري وارد مي‌شود به شدت انتقاد كرد.

تهيه‌كننده برنامه پايش از فشار‌هاي زيادي كه به اين برنامه براي بيان نكردن مشكلات مالباختگان مؤسسات مالي و اعتباري وارد مي‌شود به شدت انتقاد كرد.
سيدامير سياح در توئيترش نوشت: «هيچ وقت در كار رسانه اينطور احساس خفگي و شرم نكرده بودم؛ مالباختگان كاسپين، ثامن‌الحجج و افضل توس التماس مي‌كنند دردشان را انعكاس دهم، نمي‌توانم».
سياح در گفت و گو با «جوان» علت نوشتن اين متن را فشارهاي زيادي كه به برنامه وارد مي‌شود، عنوان كرد و گفت بيشتر از اين نمي‌تواند توضيح دهد. فعاليت مؤسسات مالي و اعتباري كه بعضاً از سوي بانك مركزي «غيرقانوني» و «غيرمجاز» ناميده مي‌شوند و با اعلام ورشكستگي يا برخورد قضايي با آنها، سپرده‌گذاران با مشكل بازپس‌گيري وجه سپرده‌شان روبه‌رو مي‌شوند، از جمله معضلاتي است كه بخشي از جامعه به شدت با آن درگير است و انتظار عمومي اين است كه رسانه ملي بتواند با پرداختن به آن باعث شود تا حقوق پايمال شده مردم بازگردانده شود.
از طرف ديگر نيز شواهد از فشار بر رسانه ملي براي ورود نكردن بيش از پيش به معضل مالباختگان مؤسسات غيرمجاز خبر مي‌دهد. شاهد اين موضوع متني است كه امير سياح، تهيه‌كننده برنامه پايش در توئيترش منتشر كرده است و عنوان كرده كه «احساس خفگي و شرم » دارد. پيش از اين نيز بارها از فشار دولت بر صداوسيما براي تعطيلي برنامه‌هاي انتقادي خبرهايي منتشر شده بود.
پايش از جمله برنامه‌هايي است كه هميشه نامش در فهرست برنامه‌هاي تند و انتقادي تلويزيون ديده شده و رويكرد نقادانه آن در حوزه اقتصادي به مذاق خيلي‌ها خوش نيامده است. در همين زمينه كيا داود اسفندياري، مجري برنامه پايش، مصاحبه‌اي با «نسيم» داشته و درباره فشارهاي دولتي به صداوسيما مي‌گويد: «يك بار در موضوع وام 10 ميليوني خريد لوازم خانگي و وام 25‌ميليوني خريد خودرو با دو تن از مسئولان بانك مركزي صحبت كرديم.
روابط عمومي بانك مركزي به دليل اينكه صريحاً با مسئولان بانك مركزي در اين خصوص سؤال پرسيده بوديم ناراحت شد و حتي شنيديم كه مي‌خواهد با رئيس سازمان صداوسيما صحبت كند و ايشان را تهديد كند كه به خاطر اين اتفاق بانك‌ها به رسانه ملي آگهي ندهند.»
مجري پايش مي‌گويد: بعد از صداوسيما به ما اعلام شد كه چون مسئولين بانك مركزي به برنامه شما نمي‌آيند، شما هم درباره آنها صحبت نكنيد! بخش عمده‌اي از آگهي‌هاي بازرگاني صداوسيما به آگهي بانك‌ها اختصاص دارد، آيا سكوت در برابر مشكلات مالباختگان مؤسسات غيرمجاز مالي، به خاطر ترس از قهر بانك مركزي با صداوسيما است؟! يا مشكل از جاي ديگري آب مي‌خورد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی جالبه. یه عده ای برای یکی دو درصد سود بیشتر طمع کردن و خودشون پولاشونو بردن در موسسات نامعتبر سپرده گذاری کردن. خودشون هم میدونستن که این موسسات مثل بانک ها معتبر نیستند . ( کیه که نفهمه بانک ملی و صادرات و تجارت و امثالهم از موسسه افضل و کاسپین و فلان خیلی معتبر ترن ؟؟؟)
      خب این دوستان دقیقا تاوان حماقت و طمع خودشان را پس میدن

      پاسخ ها

      • امینی

        اگر تونستی یه مغازه یا یه کیوسک بدون مجوز باز کنی بیا من صد ملیون بهت جایزه میدم...کی گفته این بانک و موسسات مجوز نداشتن...هیچ کدوم هم ورشکست نیست...این ترفند دولت هست که پول مردم وارد بازار بشه و اعلام کنه رونق اقتصادی ایحاد کردیم....التماس تفکر

      • بدون نام

        موسسه کاسپین مجوز داشت و معنای این مجوز که در سال 95 به این موسسه داده شد اعتبار این موسسه برای فعالیت اقتصادی بوده است و اگر قرار بود که این موسسه فعالیت نکند به دلیل انکه بانکهای معتبرتری هم وجود دارند پس اصلا دادن مجوز به چه دلیلی انجام شده است و در هر حال نظارت بر سپرده های مردم در این موسسه و بانکها به صورت مساوی بر عهده بانک مرکزی بوده است ضمنا لازم به ذکر است که بانک مثلا معتبر تجارت جزو بانکهای زیان ده بوده و اکثر بانکها ی مثلا معتبر نیز همین وضعیت را دارند.

      • بدون نام

        کاسپین مجوز داشت اما همه ی این عزیزان تا مدت ها به هشدار های بانک مرکزی که فریب سود های بالای موسساتو نخورید هیچ توجهی نکردن. الانم که فقط بلدن تجمع کنن و خیابون ببندن و جاده رو ببندن و تو نمایشگاه راه بیفتن و مزاحم بقیه بشن. من که هر وقت میبینم مزاحم مردم شدن میگم حقشونه.

    • علی

      وقتی رسانه حزبی باشد .رسانه میلی میشود.

    • علی

      در این دولت برای 90درصد مردم هیچ جایگاهی تعریف نشده.
      بدا به حال مردم یک جامعه ای که حرف اول و اخر و پول و پولدار بزند

    • بدون نام

      پایش موفق ترین برنامه تلویزیونی است ومردم دوستش دارند و خیلی هم پر بیننده است. و اگر خاموش شود خیلی ازتلویزیونها خاموش میشود

    • سپرده گذار کاسپین

      رئیس دولت باید احساس خفگی و شرم بکند که ادعای دفاع از حقوق شهروندی را به صورت شعاری مطرح می کند و بعد به همکاری با بانک مرکزی در جهت به یغما رفتن سپرده های مردم در موسسه مجاز کاسپین می پردازد و در این مسیر بر روی تمام دروغهای مسئولین بانک مرکزی و بی مسئولیتی انان سرپوش می گذارد . در واقع مدیر بانک مرکزی همه کاره این مملکت شده است و میلیونها مردم را به بازی گرفته است

    • ایربک

      واقعا برنامه پایش عالی مخصوصا مجریش چون حرف مردم رو میزنه ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج