۵۹۸۹۱۵
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

اشتباه بزرگ در طراحی آیفون X

همان‌طور که تیم کوک هنگام معرفی آیفون X گفت؛ یکی از بهترین آیفون‌های اپل در یک طول این یک دهه است و قابلیت‌هایی دارد که در آینده روی اسمارت‌فون‌های دیگر شاهدشان خواهیم بود. اما اپل یک اشتباه بزرگ طراحی در آیفون X دارد.

وب سایت یک پزشک - میثاق محمدی‌زاده: همان‌طور که تیم کوک هنگام معرفی آیفون X گفت؛ یکی از بهترین آیفون‌های اپل در یک طول این یک دهه است و قابلیت‌هایی دارد که در آینده روی اسمارت‌فون‌های دیگر شاهدشان خواهیم بود. اما اپل یک اشتباه بزرگ طراحی در آیفون X دارد.
اشتباه بزرگ در طراحی آیفون X

آیفون X از طراحی متفاوتی با آیفون‌های سری ۸ برخوردار است. کلید هوم و اسکنر اثر انگشت از پایین صفحه‌نمایش آیفون حذف شده است و نمایشگر از هر سو تا لبه آیفون کشیده می‌شود تا یک اسمارت‌فون جذاب و شیک بدون حاشیه را شاهد باشیم. در جلو و پشت از شیشه استفاده شده است و به لطفا طراحی مسطح خود امکان شارژ بی‌سیم و سریع دارد. لبه‌های گوشی منحنی شکل هستند و خطوطی دارد که جلوه بیشتری ایجاد می‌کنند.

اپل برای استفاده از قابلیت‌های سیستم تشخیص چهره (Face ID) و انیموجی‌ها مجبور شده است، یک دوربین اضافه دیگر به نام True Depth و دو پروژکتور و چندین سنسور در پنل جلویی و در قسمت فوقانی آیفون X تعبیه کند و درست همین‌جا اشتباه بزرگ طراحی اپل رخ داده است. به تصویر زیر خوب دقت کنید و چندین باره ببینید:
اشتباه بزرگ در طراحی آیفون X

چه چیزی متوجه شدید؟ بخش قابل توجهی از صفحه‌نمایش در بخش بالایی گوشی پوشانده شده است. در واقع، دو طرف بخش فوقانی آیفون X خالی است اما بخش مهمی از وسط نمایشگر با این دوربین و سنسورهای جدید پوشانده شده است. بنابراین؛ وقتی یک عکس یا فیلم تماشا می‌کنید؛ ممکن است بخشی از آن را نتوانید مشاهده کنید.

به عکسی که خود سایت اپل برای معرفی مشخصات آیفون X گذاشته شده است؛ دقت کنید. همان‌طور که می‌بینید؛ در تصویر وسط بخشی از یک توت فرنگی محو شده و دیده نمی‌شود.
اشتباه بزرگ در طراحی آیفون X

در هنگام معرفی آیفون X نیز فیلمی که روی سن به همگان نشان داده شد؛ بخشی از آن حذف شده است. در واقع اگر آیفون X را به صورت افقی بگیرید و بخواهید ویدیو تماشا کنید؛ ممکن است بخش بزرگی از فیلم را از دست بدهید.
اشتباه بزرگ در طراحی آیفون X

در حالتی که دارید با UI و اپلیکیشن‌های سیستم‌عامل iOS ۱۱ کار می‌کنید؛ هیچ‌مشکلی نیست و طراحی اپل مزاحم شما نخواهد بود ولی وقتی بخواهید عکس و فیلم به‌خصوص در حالت عرضی و پهن تماشا کنید؛ واقعا طراحی اپل ناامیدکننده است.
اشتباه بزرگ در طراحی آیفون X

اپل همیشه دقت بسیار بالایی در طراحی‌های خود داشته است ولی هنوز نمی‌دانیم چرا در آیفون X به این موضوع توجه نکرده و یک چنین طراحی انجام داده است. در واقع؛ بخشی از صفحه‌نمایش را قربانی ویژگی‌های دیگر کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      از اپل بعید بود!

    • بدون نام

      همچین چیزی نیست
      این تصاویر بک گراند است اما در فیلم و عکس ها اون دو گوشه جز محدوده نمایش نیست محدود نمایش کامل مستطیلی شکل است

    • بدون نام

      دقیقا مستطیلی شکل هست
      از اول هم ندیدم تو ایران رسانه دولتی بیاد کارای اونور اب رو تعریف کنه.
      در کل بنظرم بهترین طراحی ممکن رو داره

    • مجید

      چی میگی اینم درست میشه

    • مجید

      بهترین طراحی رو داره به نظر من اونقد چیزی نیست اصل امنیت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج