۵۹۸۹۵۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

گیشه هم از «ماجان» ناامید شد!

با اجرایی شدن طرح نیم بهای بلیت های سینما از ۱۹ شهریور، فروش برخی فیلم ها مقداری افزایش نسبی داشته است. مسئله ای که نشان می دهد جدا از بحث لزوم اکران آثار باکیفیت و تجهیز سالن های سینما به تکنولوژی روز دنیا، قیمت بالای بلیت ها نیز در میزان استقبال مخاطبان از فیلم ها نقش بسزایی دارد.

بانی فیلم: با اجرایی شدن طرح نیم بهای بلیت های سینما از ۱۹ شهریور، فروش برخی فیلم ها مقداری افزایش نسبی داشته است. مسئله ای که نشان می دهد جدا از بحث لزوم اکران آثار باکیفیت و تجهیز سالن های سینما به تکنولوژی روز دنیا، قیمت بالای بلیت ها نیز در میزان استقبال مخاطبان از فیلم ها نقش بسزایی دارد.
از هفته گذشته سه فیلم «من و شارمین»، «ماجان» و «نگار» به چرخه اکران اضافه شدند.
«نگار» با افت گیشه دو فیلم کمدی «اکسیدان» و «ساعت پنج عصر» هم اکنون با فروش ۳۴۰ میلیون تومانی اش در تهران فعلاً در صدر جدول فروش هفتگی قرار دارد. این فیلم در تهران ۲۶ سینما دارد و به جز پایتخت به تازگی نیز در ۱۵ شهر دیگر به نمایش درآمده است.
«نگار» در شهرستان ها ۷۰ میلیون تومان فروخته است.
«من و شارمین» و «ماجان» دو فیلم دیگر تازه به نمایش درآمده نیز تاکنون بسیار ضعیف عمل کرده اند و باید به انتظار نشست و دید که تا پایان اکران وضعیت این دو فیلم به چه شکل رقم خواهد خورد. در این میان «ماجان» در مقایسه با «من و شارمین» وضعیت به مراتب بدتری داشته است. فیلمی که در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر نیز با انتقادهای بسیاری مواجه و در نهایت در هیچ رشته ای نیز کاندیدا نشد.
«اکسیدان» و «ساعت پنج عصر» باز هم گیشه ای مشابه داشتند و به طور مشترک در رتبه دوم جدول فروش قرار گرفتند. «اکسیدان» با عبور از سقف ۱۰ هفته اکران، حالا می تواند در سانس های فوق العاده به نمایش خود ادامه دهد. ساخته حامد محمدی از امروز و با اکران دو فیلم جدید بخش عمده سینماهای خود را از دست می دهد. فروش تهران و شهرستان های «اکسیدان» به ترتیب هفت میلیارد و ۴۰۰ و دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.
«ساعت پنج عصر» با از دست دادن سینمای سرگروه حالا در تهران ۲۳ سینما دارد و پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز تاکنون فروش داشته.
ساخته مهران مدیری در شهرستان ها نیز با ۴۳ سالن سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته است.
«تابستان داغ» پس از ۱۳ روز نمایش فروش تهران خود را با ۲۷ سالن به ۴۲۰ میلیون تومان رسانده. ساخته ابراهیم ایرج زاد در شهرستان ها در مقایسه با هفته قبل سالن های بیشتری در اختیار دارد.گیشه این فیلم با ۲۶ سینما در شهرهای مختلف به ۲۸۵ میلیون تومان رسیده است. «تابستان داغ» با روندی که طی می کند به احتمال فراوان تا هفته آینده وارد باشگاه میلیاردی ها خواهد شد.
«رگ خواب» در هفته ای که گذشت به گفته پخش کننده اش ۱۵۰ میلیون تومان از طریق سینماهای تهرانش به مجموع گیشه خود اضافه کرد. ساخته حمید نعمت ا… این روزها در تهران تنها در پردیس های کورش، آزادی، مگامال، زندگی و سینما سروش نمایش دارد.
اکران شهرستان این فیلم همچنان در ۱۵ سینما ادامه دارد. فروش کل تهران و شهرستان های «رگ خواب» پنج میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است.
«من و شارمین» در رتبه پنجم فیلم های پرفروش قرار دارد.
این فیلم کمدی در حال حاضر در تهران ۲۴ سینما دارد و ۱۴۳ میلیون تومان نیز گیشه آن تاکنون محسوب می شود. نمایش اولین فیلم سینمایی بیژن شیرمرز به تازگی در شهرهای مختلف آغاز شده و هنوز فروش دقیقی از آن در دسترس نیست.
«بیست و یک روز بعد» از امروز سینمای کورش را به عنوان سینمای سرگروه در اختیار «ملی و راه های نرفته اش» قرار می دهد. این فیلم که به تازگی وارد باشگاه میلیاردی ها شده در تهران تنها ۹ سینما دارد و ۶۴۲ میلیون تومان نیز فروش داشته است.
ساخته محمدرضا خردمندان در شهرهای مختلف نیز با ۳۲ سینما ۴۴۰ میلیون تومان فروخته.
گیشه تهران «ماجان» با ۱۴ سینما در مجموع تهران ۳۱ میلیون تومان است. این فیلم به تازگی در سینمای شهرهای اصفهان، آبادان و دو سینمای شیراز و دو سالن مشهد به نمایش درآمده.
«زادبوم» در ادامه روند نزولی گیشه اش، سینمای سرگروهش (زندگی) را نیز در اختیار «نگار» قرار داده است. این فیلم در تهران چهار سینما دارد و مجموع فروش خود را به ۳۹۷ میلیون تومان رسانده است. ساخته ابوالحسن داودی در شهرهای مختلف نیز با ۱۴ سینما ۱۲۰ میلیون تومان فروش داشته.
«زیر سقف دودی» در هفته ای که گذشت تنها در پنج سینما در تهران نمایش داشت و به احتمال فراوان از امروز نیز همین معدود سالن های خود را نیز از دست خواهد داد. فیلم پوران درخشنده به جز پایتخت در حال حاضر در شهرهای همدان، قم، کرج و خرمشهر نمایش دارد و فروش آن نیز از مرز یک میلیارد تومان عبور کرد.
روند نزولی «فصل نرگس» همچنان ادامه دارد. این فیلم در هفته چهارم ۳۵ و در هفته گذشته و پنجم اکرانش تنها ۱۹ میلیون تومان در تهران فروش داشت. این فیلم در تهران و شهرستان ها به ترتیب پنج و چهار سینما دارد و فروش کل تهران و شهرستان های آن به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده.
اما مورد عجیب و غریب فروش آخرین فیلم مازیار میری هم خواندنی است!
فیلم «سارا و آیدا» با اعلام های غیرمنطقی فروش روزانه در طول هفته توسط دفتر پخش خود، همه معادلات فروش را در آخر هفته بر هم زد! یعنی فروش بالای روزانه در هفته ناگهان به فروش هفتگی سی میلیون تومانی رسید! بانی فیلم هم به همین خاطر و به دلیل اختلاف میزان فروش اعلام شده این فیلم در مقایسه با هفته قبل توسط فیلمیران، ساخته جدید میری را از جدول فروش هفتگی خارج کرد.
از امروز فیلم سینمایی «ملی و راه های نرفته اش» به کارگردانی تهمینه میلانی در گروه کورش به نمایش درمی آید. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و داستان زندگی ملیحه، دختری جوان و کم‌تجربه را روایت می کند که عاشق جوانی به نام سیامک می‌شود. برخلاف میل خانواده، ملیحه با سیامک ازدواج می‌کند و… . میلاد کیمرام، ماهور الوند، السا فیروزآذر، جمشید هاشم‌پور، افسر اسدی بازیگران اصلی این فیلم هستند.
در فیلم «دریاچه ماهی» به کارگردانی مریم دوستی نیز نادر فلاح، ستاره اسکندری، افشین هاشمی، حدیثه تهرانی، صحرا اسدالهی، لاله اسکندری، حسین باشه آهنگر و مجتبی پیرزاده به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم به قلم مصطفی رستگاری با مضمون دفاع مقدس روایتی متفاوت از شهدای هنوز برجای مانده کانال ماهی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • taraneh

      فقط میتونم بگم متاسفم...
      فیلم هایی که ساخته میشه یکی از یکی بدتر....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج