جاباما
۵۹۸۹۷۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

پیش‌بینی تحلیلگران گیشه

«آن» در فهرست ده فیلم پرفروش تاریخ سینمای وحشت

موفقیت خیره‌کننده و غیرمنتظره اقتباس سینمایی «آن» - رمان معروف استیون کینگ – در گیشه امریکا، احتمال راه یافتن این فیلم ترسناک به فهرست ده فیلم پرفروش تاریخ سینمای وحشت را بالا برد.

آی ‌سینما: موفقیت خیره‌کننده و غیرمنتظره اقتباس سینمایی «آن» - رمان معروف استیون کینگ - در گیشه امریکا، احتمال راه یافتن این فیلم ترسناک به فهرست ده فیلم پرفروش تاریخ سینمای وحشت را بالا برد.
«آن» در فهرست ده فیلم پرفروش تاریخ سینمای وحشت
«آن» از جمعه در بیش از 4100 سالن سینمای امریکای شمالی افتتاح شد و تا پایان یکشنبه 123 میلیون دلار فروش کرد که برای تولیدات ژانر وحشت رقمی بسیار فراتر از حد انتظار شمرده می‌شود؛ چرا که در حالت عادی پیش‌بینی بهترین فروش افتتاحیه برای تولیدات این‌چنینی بین 40 تا 50 میلیون دلار است.

حتی اگر کل فروش جهانی «آن» فقط به دو برابر فروش افتتاحیه‌اش برسد، باز هم نه تنها رکورد پرفروش‌ترین فیلم اقتباسی از آثار استیون کینگ را از آن خود خواهد کرد، بلکه به صف ده فیلم پرفروش تاریخ سینمای وحشت نیز خواهد پیوست. تا امروز، درام فانتزی جنایی «مسیر سبز» با بازی تام هنکس، پرفروش‌ترین فیلمی است که بر اساس یکی از رمان‌های استیون کینگ روی پرده سینما رفته است.

جدیدترین ساخته آندرس موسچیتی کارگردان آرژانتینی که فیلم ترسناک «مامان» (۲۰۱۳) را در کارنامه دارد به راحتی دو فیلم موفق ترسناک امسال شامل «برو بیرون» (۱۷۵ میلیون دلار) و «شکاف» (۱۳۸ میلیون دلار) را پشت سر خواهد گذاشت.

این فیلم ۱۳۵ دقیقه‌ای با پیشی گرفتن از فیلم ترسناک «آنابل: خلقت» (۹۶ میلیون دلار) یا «مومیایی» تام کروز (۸۰ میلیون دلار)، پیشاپیش رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه اولین آخر هفته هر ماه را به خود اختصاص داده است.

«ایندی وایر» گزارش داده «آن» به زودی از فیلم اصلی «طالع نحس»، «پروژه جادوگر بلر» و «ارواح خبیثه» پیشی خواهد گرفت. فروش جهانی هر سه فیلم یاد شده بالای ۲۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. دو فیلم اول «جیغ» حدود ۲۰۰ میلیون دلار فروش کرده‌اند و فروش جهانی نسخه اصلی «هالووین» به ۱۸۰ میلیون دلار رسیده است. فروش جهانی دیگر مجموعه‌های کلاسیک مانند «جمعه سیزدهم» و «کابوس در خیابان الم» و «کشتار با اره‌برقی در تگزاس» بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار اعلام شده است.

اگرچه هیچ‌یک از فیلم‌های بالا افتتاحیه موفقیت‌آمیز «آن» را تجربه نکرده‌اند. با این حال، همچنان باید منتظر نتیجه فروش محصول جدید کمپانی نیولاین و برادران وارنر در دومین هفته اکرانش ماند تا بتوان قطعی‌تر در این‌باره داوری و اظهارنظر کرد. حتی احتمال می‌رود کل فروش جهانی این فیلم به ۵۰۰ میلیون دلار هم برسد.

فهرست ده فیلم پرفروش تاریخ سینمای وحشت به شرح زیر است:

۱- جن‌گیر (۱۹۷۳) / ۹۸۳ میلیون دلار

۲- حس ششم (۱۹۹۹) / ۵۱۲ میلیون دلار

۳- خانه مومی (۱۹۵۴) / ۴۴۹ میلیون دلار

۴- روانی (۱۹۶۰) / ۳۷۹ میلیون دلار

۵- نشانه‌ها (۲۰۰۲) / ۳۴۵ میلیون دلار

۶- بازگشت مومیایی (۲۰۰۱) / ۳۱۷ میلیون دلار

۷- وحشت در آمیتی‌ویل (۱۹۷۹) / ۳۰۶ میلیون دلار

۸- بیگانه (۱۹۷۹) / ۲۸۳ میلیون دلار

۹- مومیایی (۱۹۹۹) / ۲۷۱ میلیون دلار

۱۰- آن‌چه در زیر است (۲۰۰۰) / ۲۵۶ میلیون دلار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اسم اصلی فیلمو بنویسید خب.اسم اصلی فیلم it هست

    • محمود

      ایت که میشه این!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج