۵۹۹۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

انتقاد از تراز تجاری کشور

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است که تراز گردشگری در کشور منفی است.

خبرگزاری ایسنا: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است که تراز گردشگری در کشور منفی است.

محمدرضا پورابراهیمی صبح روز پنجشنبه در بیست و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی مسایل و مشکلات صادرات گفت: استان کرمان جزء استان‌های برتر در زمینه برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی است.

وی با اعتقاد به منفی بودن تراز تجاری کشور، از این موضوع انتقاد کرد و مدعی کاهش صادرات و افزایش واردات در ۵ ماهه سال جاری شد و گفت: باید یکسان‌سازی نرخ ارز بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا باشد ما سالانه سرمایه زیادی برای تفاوت نرخ ارز انجام می‌دهیم که هیچ سودی برای مردم ندارد. تفاوت نرخ ارز در اقتصاد کشور رانت ایجاد کرده است که هیچ نفعی برای مردم ندارد و یکسان‌سازی نرخ ارز هر چه دورتر انجام شود، ضربه به اقتصاد وارد می‌کنیم.

وی با بیان این‌که «با راه اندازی بورس ارز، نرخ غیر شفاف ارز را شفاف کنیم»، به میزان سفرهای خارجی در هر سال اشاره کرد که باعث خروج مقادیر زیادی ارز از کشور می‌شود. و بر همین اساس انتقاد کرد: تراز گردشگری کشور منفی است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مواد غدایی و پس از آن خودرو بیشترین میزان واردات به کشور را دارند. لازم است که فضای صادرات کشور تسهیل شود. ۴۰ درصد میزان تولید پسته در سال جاری نسبت به سال گذشته در استان کرمان افزایش یافته است که باید در راستای صادرات این محصولات اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی یکی از مشکلات صادرات را تعدد صادرکنندگان در برخی از اقلام صادراتی دانست و تصریح کرد: برای حمایت از تولید داخلی لیستی از کالاهای که در داخل کشور تولید می‌شود را آماده می‌کنیم و تاکنون برای میزان تعرفه و ممنوعیت ۲۰۰ قلم کالای وارداتی کشور از نظر مقدار و کیفیت تعامل کرده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر به عضویت سازمان تجارت آزاد جهانی در نیآیم،هزینه صادراتی و وارداتی کشورمان چندین برابر کشورهایی که عضو آن هستند خواهد شد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج