۵۹۹۰۱۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ظریفیان: تهران در شفافیت الگوی ایران شود

غلامرضا ظریفیان فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان، نوشته است: مردم طبعا باید بدانند با تغییر مدیریت در هر دستگاهی چه شرایطی به ارث رسیده و چه شرایطی تحویل داده خواهد شد.

غلامرضا ظریفیان فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان، نوشته است: مردم طبعا باید بدانند با تغییر مدیریت در هر دستگاهی چه شرایطی به ارث رسیده و چه شرایطی تحویل داده خواهد شد.
شهردار قبل که ۱۲سال بر این مسند تکیه زده بود، پرونده‌ای را از خود باقی گذاشته و تهران را با مجموعه سیاست‌ها و اقدامات خود تحویل محمدعلی نجفی داده است.

هدف از طرح تحقیق و تفحص هم این است که مردم بدانند شهرداری قبلی چه وضعیتی را تحویل گرفته و به شهردار بعد از خود داده و این امر بی‌تردید گامی است در جهت شفافیت. در این شرایط برای مردم و خود شهردار جدید روشن خواهد شد که وی در کدام نقطه ایستاده و اگر قصد انجام هر اقدامی در آینده را داشته باشد، دیگر مبهم و بدون استناد اعلام نخواهد کرد که شرایطی فاجعه‌بار را تحویل گرفته است.

افکار عمومی باید خبردار باشد، شهرداری‌ای که حاصل انتخاب آنهاست، چه از منظر نقاط قوت و چه از منظر نقاط ضعف، از کجا کار خود را شروع خواهد کرد. وضعیت نیروی انسانی از نظر تخصص و تحصیلات، طلب و بدهی‌های شهرداری در پروژه‌ها، چگونگی فروش تراکم در شهرداری و... مباحثی هستند که باید به‌طور شفاف به مردم اعلام شود. شهرداری هم می‌تواند مانند برنامه آقای روحانی در ۱۰۰روز اول اعلام کند که با چه شرایطی مواجه است.

طرح تحقیق و تفحص گامی مثبت در جهت مدیریت شهری خوب است و تکیه بر اصول حکمرانی خوب همچون شفافیت، قانونمداری و مشارکت دارد. در این بین نکته دیگری که قابل یادآوری است اینکه، اعضای شورای شهر جدید به‌خاطر شخصیتی که دارند، از سوی مردم اننتخاب نشده‌اند، بلکه به‌خاطر مواضع و وعده‌هایی که در جهت ایجاد شفافیت داشتند، موفق به کسب اعتماد شهروندان شدند تا شیوه‌ای جدید از نظارت را در مدیریت شهری تهران شاهد باشیم.

شهر تهران به‌عنوان پایتخت، مینیاتوری از کل کشور است و می‌تواند در این زمینه الگویی برای تمام شهرها باشد. اگر تصویری روشن و بدون حب و بغض از نظارت کامل در مدیریت شهری تهران ارائه شود، می‌تواند بنیانی مثبت در این مسیر برای سراسر ایران باشد. اما نکته مهم در عملیاتی‌کردن این طرح انجام دقیق آن است تا منجر به طرح شبهاتی مبنی بر جناح‌گرایی و اتهام‌زنی به مدیران سابق نشود، چراکه متاسفانه در بسیاری موارد شاهد بوده‌ایم که به معضلات ملی مانند فساد، با دید جناحی نگاه می‌شود، درحالی که این‌گونه موارد باید به‌شکل ملی و فراجناحی مورد بررسی قرار گیرد.

در صورت تکرار نگاه جناحی در بررسی چنین مواردی شاهد برخی عقده‌گشایی‌ها از سوی گروه‌ها نسبت به یکدیگر خواهیم بود و معضل فساد نیز حل نخواهد شد. تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، باید مبتنی بر روش‌های علمی، با هدف اصلاح امور و با نگاهی منصفانه صورت پذیرد تا نهایتا مبدا و تکیه‌گاهی برای تحقیق و تفحص از سایر دستگاه‌ها باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج