جاباما
۵۹۹۰۱۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

جدیدترین آمار از حجم نقدینگی در ایران

بانک مرکزی اعلام کرد: نقدینگی در پایان تیر ماه امسال با رشد ۶.۴ درصدی نسبت به آغاز بهار امسال به ۱۳۳۳۷.۴ هزار میلیارد ریال رسیده و رشد یک ساله آن ۲۳.۳ درصد بوده است.

خبرگزاری ایرنا: بانک مرکزی اعلام کرد: نقدینگی در پایان تیر ماه امسال با رشد ۶.۴ درصدی نسبت به آغاز بهار امسال به ۱۳۳۳۷.۴ هزار میلیارد ریال رسیده و رشد یک ساله آن ۲۳.۳ درصد بوده است.

بر اساس گزیده های آماری بانک مرکزی، سهم پول از نقدینگی کشور در پایان تیرماه ۱۵۹۵.۱ هزار میلیارد ریال و سهم شبه پول ۱۱۷۴۲.۳ هزار میلیارد ریال بوده است.
بر اساس این آمار، بدهی دولت به نظام بانکی که شامل اوراق مشارکت نیز می شود، در پایان تیرماه به عدد ۲۳۱۶.۸ هزار میلیارد ریال رسید که از ابتدای امسال ۵.۴ درصد و در یک سال منتهی به پایان تیر امسال ۱۷.۹ درصد رشد نشان داد.
نگاهی به وضعیت دارایی های خارجی بانک مرکزی نیز نشان می دهد این شاخص در مدت یادشده به ۳۴۶۵.۱ هزار میلیارد ریال و حجم اسکناس و مسکوک به ۶۹.۹ هزار میلیارد ریال رسید.

بانک مرکزی میزان بدهی بخش دولتی به خود را در پایان تیرماه ۶۲۰ هزار میلیارد ریال و بدهی بانک ها را ۱۰۷۸.۷هزار میلیارد ریال اعلام کرد که به ترتیب در یک دوره یک ساله منتهی به تیرماه بدهی دولت ۰.۳ درصد کاهش و بدهی بانک ها ۱۸.۷ درصد افزایش داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیشتر در اختیار بانکها و مؤ سسات است،در اختیار مردم که نیست،برای اینکه نقدینگی در جامعه کمتر شود باید ارزش ریال را بیشتر کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج