۵۹۹۱۶۹
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

پیروزی برانکو، صعود قرمزها

برانکو مسئولانه و مربیانه درست مثل یک فرمانده قدرتمند با اخراج زودهنگام دفاعی‌ترین بازیکنش کنار آمد و چنان کرد تا دوباره یادمان بیاید که: ... چونکه صد آمد نود هم پیش ماست!

آی اسپورت: ۱- پرسپولیس تازه رسیده است به دامنه قدرتی که دارد! برای تماشا کردن تیمی که تا امروز هم کم‌ کارهای تماشایی نکرده است! باید صبر کرد! معادل همان صبر و حوصله‌ای که به عصای دست پسران برانکو تبدیل شده است! همان صبر و حوصله‌ای که اژدهاوار تمام مارهای فوتبال پرحیله و پرهزینه فوتبال عربی را می‌خورد و می‌بلعد!شاهکار پرسپولیس نه گل زودهنگام «علی علیپور» بود و نه مهارت زبردستانه بشار رسن در آخرین دقایق بازی که به پنالتی دوم و ضربه تمام‌کننده مهدی طارمی منجر شد!

شاهکار پرسپولیس در پاییدن لحظه به لحظه خودش بود و به بازی حسابگرانه و منطقی‌اش! شاهکار پرسپولیس در مهره‌چینی برانکو بود و در افزودن بر قدرت حرکت تیمی‌اش! در پرسپولیس همه خوب بودند بهتر از همه، برانکو ایوانکوویچ بود که گلویش خشک شده و چشم‌هایش از حدقه بیرون می‌زد! شاهکار برانکو پذیرفتن اخراج کمال کامیابی‌نیا و نپذیرفتن و کم نیاوردن برابر این حادثه بود! اتفاقی که می‌توانست فاجعه‌ای را رقم بزند اما بهترین مربی لیگ برتر اجازه نداد و مانع یک حادثه تلخ و سنگین شد!

برانکو مسئولانه و مربیانه درست مثل یک فرمانده قدرتمند با اخراج زودهنگام دفاعی‌ترین بازیکنش کنار آمد و چنان کرد تا دوباره یادمان بیاید که: ... چونکه صد آمد نود هم پیش ماست! وقتی اندیشه تیمی و زمانی که منطق بازی گروهی حاکم باشد ربیع‌خواه جای کامیابی‌نیا را پر می‌کند! وحید امیری به یاری دفاع چپ می‌شتابد تا بدون شتاب در نقشی جدید ظاهر شود و محسن مسلمان آن‌قدر بدود و تلاش‌ورزی کند که کم بیاورد و لازم‌التعویض شود! برانکو این همه را خوب فرماندهی کرد! پرسپولیس در بازی‌اش بی‌نقص جلو رفت!

2- حالا باید در فکر بازی ماقبل آخر بود! و از همین لحظه باید در اندیشه دست به سر کردن الهلال بود! باز هم یک تیم عربی! باز هم یک تیم از تیم‌های سعودی! پرسپولیس برای این نبرد نداری‌هایی دارد! مثلاً اخراج کمال کامیابی‌نیا و مثلاً نبودن انصاری جوان که «دوکارته» شد! ولی حرف‌ همان است که اول گفتیم: ... چون که صد آمد نود هم پیش ماست!

پرسپولیس، پرسپولیس را دارد! پرسپولیس تاکتیک‌پذیری کم‌نظیرش را دارد! پرسپولیس برانکو را دارد! برانکو، سیدجلال حسینی را دارد که به موقع و در لازم‌ترین هنگام خواهد رسید! برانکو دل دریایی خودش را دارد! برانکو، شایان مصلح و صادق محرمی را هم دارد! برانکو در مهم‌ترین بازی‌هایش نشان داده است بشار رسن را برای جانشینی محسن مسلمان دارد! پرسپولیس خودسازی و بازیکن‌سازی را بلد است! پرسپولیس در هر پستی بازیکنان برتر و بازیگران ماهری دارد! دیگر این گفته، گفتن ندارد که پرسپولیس با تعویض‌های برانکو به اینجا رسیده‌ است!

3- چشم برانکو ترسیده بود اما مغزش مثل ساعت کار می‌کرد و دلش هم شجاع بود! مردی که تن به خطر می‌داد! مردی که زیر بار ریسک می‌رفت و رفت! عوض کردن محسن مسلمان- که شاید کمی هر دیر بود- لازم بود ولی سر نترس هم می‌خواست! گل الاهلی روشن‌ترین دستورش این بود: ... تعویض هافبک ایستا! جابه‌جا کردن منشا با علیپور هم دقت نظر و توجه دقیقی لازم داشت! بهترین مهاجم پرسپولیس- در بازی با الاهلی- دقایقی بود که نبود!

فرشاد احمدزاده هم یک جورهایی تسلیم‌شده نشان می‌داد! برانکو سر وقت و به‌موقع وارد جدی‌ترین قسمت بازی شد! عمر السوما و یارانش، سرگی ربروف و مردانش اگر باختند- که بدجوری هم بازنده شدند- به فرصت‌طلبی و موقع‌شناسی برانکو باختند! برای پیکار مجدد، برای رزمیدن علیه الهلال، هم پرسپولیس را داریم با تمام خودویژگی‌هایش! هم برانکو را داریم با همه خوش‌فکری‌های مداخله‌جویانه‌اش! مردی که محسن ربیع‌خواه را بدل به یک مرد کلیدی کرد! بهترین بازیکن در بازی بزرگ ابوظبی!

اردشیر لارودی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • m

      جان مادرتون بس کنید،انقد بگید تامثل رکورد گل نخوردن ایران به فنا بریم،انقد تعریف وتمجید بسه دیگه

    • mrobaei

      بسیار زیبا نگاشته شده بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج