جاباما
۵۹۹۲۲۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

احتمال برگزاری نشست ایران و ۱+۵ در نیویورک

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به اینکه آیا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل کمیسیون مشترک برجام تشکیل خواهد شد یا خیر؟ گفت: معمولا در سفرهایی که وزیر امور خارجه به مجمع عمومی دارد، چون سایر وزیران ۱+۵ هم حضور دارند، کمیسیون مشترک تشکیل شده است.

خبرگزاری ایرنا: غلامعلی خوشرو نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تاکید براینکه هرنوع تحریم، مخالف اصل دیپلماسی و گفت وگو است و کمکی به پیشرفت امور نخواهد کرد، گفت: آمریکا باید از تحریم به عنوان یک وسیله در سیاست خارجی خود دست بردارد و به تعامل با جهان بپردازد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در گفت وگو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما درباره برنامه های سفر رئیس جمهوری به نیویورک گفت: یکی از برنامه های مهم حجت الاسلام روحانی در این سفر معرفی ایران، جایگاه کشورمان و مقابله با ایران هراسی است که متاسفانه در چند ماه گذشته در آمریکا رشد داشته است و رئیس جمهوری در این زمینه از طریق رسانه های جهانی و نیز سخنرانی در مجمع عمومی با مردم جهان صحبت می کنند.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در ادامه همچنین به پدیده اسلام هراسی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به فعالیت اسلام ستیزانه ای که در جوامع غربی رشد داشته است، رئیس جمهوری با رهبران مسلمان دیدار خواهند داشت تا مواضع اسلامی کشورها هماهنگ و نگرانی ها و دردهای مشترک جوامع اسلامی بازگو و راه حلی برای آن یافت شود.

خوشرو، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا را از دیگر برنامه های رئیس جمهوری در سفر به نیویورک برشمرد و اظهارکرد: به واسطه نقش مهمی که ایرانی های مقیم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری داشتند و همچنین نقشی که آنها در جامعه آمریکا دارند، این دیدار انجام خواهد شد که امیدوارم دیداری پرثمر باشد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل درباره تحریم های جدید آمریکا علیه تعدادی از ایرانیان نیز گفت: بر اساس برجام، آمریکا متعهد است که برجام را حفظ کند و تحریم هایی که قبلا وضع شده بود را به حالت تعلیق درآورد.

خوشرو افزود: هربار که نوبت تمدید تعلیق تحریم ها است، آمریکایی ها برای اینکه به کنگره و مردم آمریکا نشان دهند که مواضع تندی دارند، افرادی را به دلایل واهی به لیست تحریم ها اضافه می کنند و مدعی می شوند که تحریم های غیر هسته ای است.

وی تاکید کرد: هر نوع تحریم، مخالف اصل دیپلماسی و گفت وگو است و کمکی به پیشرفت امور نخواهد کرد؛ آمریکا باید از تحریم به عنوان یک وسیله در سیاست خارجی خود دست بردارد و به تعامل با جهان بپردازد.

وی در پاسخ به این پرسش که مهم ترین محورهای سخنان رئیس جمهوری در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان چه خواهد بود؟ اظهارکرد: رئیس جمهوری در اجلاس عالی رتبه مجمع عمومی شرکت می کنند و درباره حضور فعال ایران در جامعه بین المللی و توقعات مردم ایران از سازمان ملل سخن خواهند کرد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: همچنین توجه به دیپلماسی به جای هرنوع اعمال فشار و زور از طریق تحریم، توجه به موضوعات منطقه ای همچون تروریسم، افراطی گری و خشونت و نقش ایران در مهار کردن این خشونت ها و مقابله با این تهدیدات از دیگر موضوعات سخنرانی وی خواهد بود.

خوشرو با بیان اینکه همکاری ایران در حوزه های بین المللی به خصوص در حوزه های اقتصادی و پیشبرد دیپلماسی اقتصادی برای سازندگی و پیشرفت کشور از دیگر محورهای این سخنرانی است، اضافه کرد: برجام هم از دیگر موضوعات این سخنرانی خواهد بود و اینکه ایران تا کنون بر تعهدات خود پایبند بوده است و از همه طرف ها می خواهد که به تعهدات خود پایبند باشند.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی هرگونه بدعهدی را متناسب با شرایط پاسخ خواهد داد و جامعه بین المللی را نسبت به عواقب بدعهدی ها هوشیار می کند.

احتمال برگزاری نشست وزیران 1+5 در حاشیه مجمع عمومی

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به اینکه آیا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل کمیسیون مشترک برجام تشکیل خواهد شد یا خیر؟ گفت: معمولا در سفرهایی که وزیر امور خارجه به مجمع عمومی دارد، چون سایر وزیران 1+5 هم حضور دارند، کمیسیون مشترک تشکیل شده است.

خوشرو افزود: امسال هم فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای برگزاری چنین نشستی پیشنهاد داده است اما هنوز برگزاری آن قطعی نیست.

وی ادامه داد: اگر این نشست برگزار شود، مروری بر اقدامات مثبتی که ایران داشته خواهد شد و جمهوری اسلامی هم توقعاتی که از طرف های دیگر دارد را مطرح خواهد کرد و این فرصتی برای پیشبرد اهداف برجام خواهد بود، اما چون باید همه کشورها توافق کنند، هنوز تاریخ قطعی و این که آیا همه اعضا حاضر به شرکت هستند یا خیر، مشخص نیست.

نماینده ایران در سازمان ملل تصریح کرد: نشست 1+5 در سطوح پایین تر حتما برگزار خواهد شد.
هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل از روز سه شنبه ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) با حضور سران کشورهای جهان آغاز به کار می کند و تا ۲۵ سپتامبر (سوم مهرماه) ادامه خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج