جاباما
۵۹۹۴۴۰
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

کرانچار روی نحسیِ سیزده

سپاهان در برابر فولاد هیچ نشانی از پرافتخارترین تیم لیگ برتر نداشت. تیم کرانچار فاقد انسجام و قدرت لازم بود و این نشان می دهد سرمربی کروات طلایی های اصفهان روزهای دشوار و متزلزلی را در اصفهان سپری می کند.

ورزش سه: شکست سپاهان برای فولاد فارغ از نتیجه به دست آمده حاوی یک نکته مهم بود و آن اینکه تیم زلاتکو کرانچار به انسجام تیمی نرسیده است و این یک زنگ خطر بزرگ برای ادامه کار در این تیم پرافتخار اصفهانی به نظر می رسد.

نحسی سیزده

نگاهی به آمار و ارقام دوران حرفه ای زلاتکو کرانچار بیانگر این است که او یکی از پرافتخارترین مربیانی است که تا به حال در فوتبال ایران مشغول به کار شده است. او چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی افتخارات قابل توجهی را به دست آورده است؛ اما اکنون در سپاهان شرایط دشواری دارد. کرانچار در دوران فوتبالش و در ده سال حضورش در دیناموزاگرب در ۲۶۱ بازی ۹۸ گل به ثمر رساند. او با این تیم یک بار قهرمان لیگ یوگسلاوی(۸۱-۸۲) و دو بار قهرمان جام حذفی(۱۹۸۰و ۸۳) شد. او سپس به راپیدوین رفت و در بوندس لیگای اتریش دو مقام قهرمانی در سال های ۸۷ و ۸۸ به دست آورد. او برای راپیدوین در ۲۰۱ بازی ۱۰۶ گل زد.

کرانچار در دوران مربیگری نیز افتخارات جالب توجهی دارد. او مربیگری را از سال 91 به عنوان دستیار و مشاور و با تیم اف سی کارنتن در لیگ اتریش آغاز کرد؛ اما افتخارات او تنها 4 سال بعد از آغاز مربیگری و با تیم محبوبش دیناموزاگرب آغاز شد. او با این تیم دو بار در سال های 96 و 97 به عنوان قهرمانی رسید. او در سال های 96 و 98 هم با این تیم دوبار قهرمان جام حذفی شد. او در سال 2001 و با تیم NK Zagreb موفق شد بار دیگر به مقام قهرمانی لیگ کرواسی برسد. کرانچار باقی افتخاراتش را در ایران و همراه سپاهان به دست آورد. یک قهرمانی در لیگ برتر در فصل 90-91 و یک قهرمانی در جام حذفی در سال 92 تعداد افتخارات و جام های کرانچار را در دوران حرفه ای زندگی اش به سیزده رساند.

روزهای دشوار روی پل گذار

زلاتکو کرانچار یکی از پرافتخارترین مربیانی است که در این سال ها به فوتبال ایران آمده است؛ اما او با وجود این میزان تجربه و افتخار اکنون روی لبه پرتگاه اخراج قرار دارد. او از شش بازی که روی نیمکت سپاهان نشسته تنها یک برد به دست آورده که با سه تساوی و دو باخت این تیم را به شش امتیاز و رتبه دوازدهم جدول رسانده است. اما آمار 17% بردهای تیم تحت هدایت او در این فصل برای هواداران پرافتخارترین تیم لیگ برتر قابل قبول نیست. کرانچار در شش بازی باقیمانده فصل قبل به اصفهان آمد و انتظار می رفت تا امسال تیمی قدرتمند را روانه میدان کند؛ اما کرانچار در ابتدای فصل در سپاهان خانه تکانی کرد و تاحدودی چهره سپاهان را تغییر داد. هرچند شاید او هنوز در حال شستن ظرف های کثیف حاصل از انقلاب ویسی در سپاهان است؛ اما هرچه هست این سپاهان امروز تیمی نامنسجم و کم ستاره ترین سپاهان سال های اخیر است. تیمی که نمایش ضعیفش در بازی برابر فولاد این ذهنیت را به وجود آورد که شاید کرانچار دچار نحسی سیزده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سجادی ازقصرشیرین

      باید هرچه زودتر فکری به حال فوتبال اصفهان کرد جراتیمی بااین همه سابقه قهرمانی در فوتبال ایران و نایب قهرمانی دراسیا به این روز افتاده است.درد فوتبال اصفهان در مسایل مدیریتی است وگرنه از نظر بازیکن تیم خوبی کرانچار جمع کرده است

    • بدون نام

      تماشاگران وطرفداران طلایی پوشان رفتن به ورزشگاه را به نشانه اعتراض به نحوه بازی وعدم نتیجه گیری تحریم کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج