جاباما
۵۹۹۶۳۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

تابش: سینما با هویت ملی ما عجین شده

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز عصر جمعه ۲۴ شهریور در فرهنگسرای آسمان برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا: مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز عصر جمعه ۲۴ شهریور در فرهنگسرای آسمان برگزار شد.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم سبز گفت: خوشحالم در روزهایی که ۱۱۷ سالگی سینمای ایران را جشن گرفتیم ، سینما با هویت ملی ما ایرانیان عجین شده است و توانستیم ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز را در تهران و استان‌های کشور عزیزمان برگزار ‌کنیم.

او ادامه داد: واقعیت این است که اگر در هنرها و ادبیات غنی فارسی نگاه کنیم، توجه همه آن‌ها به طبیعت و محیط زیست دیده می‌شود؛ در آثار سفالینه‌های ایرانی، بر روی ترمه‌ها و تابلوهای نقاشی، بر روی گچبری و نقش و نگار بناهای تاریخی ایران و در ادبیات ایرانی از فردوسی و منوچهری و حافظ و مولانا و سعدی گرفته تا نیما و شهریار و شاملو توجه به طبیعت دیده می‌شود.

تابش با بیان اینکه مناسبت‌های ملی ما با طبیعت ارتباط دارد، افزود: مناسبت هایی همچنان نوروز به عنوان نخستین روز سال، یلدا، مهرگان و تیرگان با طبیعت عجین هستند. در این روزگار نیز سینماگران ما به عنوان نیروهای خلاق و نوآور همیشه دغدغه‌های خود را در این سال‌ها، در حوزه محیط زیست و آنچه که به سبک زندگی ما مربوط است، در آثارشان به خوبی نشان داده اند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: خوشحالیم فیلم‌سازهای جوان و پیشکسوت ما به مسئله محیط زیست توجه جدی دارند و گواه این سخن من هم افتخارات و جوایزی است که فیلمسازان ایرانی در جشنواره‌های خارجی و داخلی کسب می کنند. از سازمان حفاظت محیط زیست و هنرمند گرامی فرهاد توحیدی باید تشکر کنیم زیرا جشنواره‌ای که چند سالی تعطیل شده بود را دوباره احیا کردند و از هنرمندان در حوزه سینمایی و تجسمی که در این رویداد مشارکت کردند تشکر می کنیم.

او ادامه داد: لازم است از نقش مؤثر و حضور هنرمندان و سینماگران حاضر در کمپین‌های محیط زیستی تشکر ‌کنم چرا که به فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست توجه دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این هویت ملی ماراکشته اگربه مامعرفی کنیدممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج